[AR] Ervaringen tweewielers van het bekende sulky merk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeclanandMe

Ervaringen tweewielers van het bekende sulky merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 12:43

Ik kwam toevallig via google uit op een filmpje waarin tweewielers werden gepresenteerd die gemaakt zijn in samenwerking tussen een pony webshop en de maker van de befaamde shetlander sulky's. Ze zouden bestaan in verschillende maten.
Ik heb zelf een sulky van dit merk. Maar mijn hond kan dan niet mee op de sulky, dus die moet thuis blijven. En misschien is het ook wel eens leuk om iemand mee te kunnen nemen.

Dus mijn vraag: heeft iemand deze tweewieler al? (Zouden bestaan sinds sept 14 denk ik?) en graag zou ik dan de ervaringen horen ivm de sulky.

Ik ben benieuwd!

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:36

ik kan me niet voorstellen dat deze sulky's anders zijn als andere. de enige sulky die super veert, altijd lekker zit en goed in evenwicht te krijgen is, is de luxe tweewieler van hans van der mee.
maar dan zit je in de hogere prijsklasse.

DeclanandMe

Re: Ervaringen tweewielers van het bekende sulky merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 18:06

Even ter verduidelijking, het gaat hier om tweewielers die in Klarenbeek, Nederland (bekend van de kleurrijke sulky's) worden gemaakt. En niet de firma van de befaamde zwarte sulky's :-)

De Hans Van Der Mee tweewieler is natuurlijk al direct het dubbele in aankoopprijs. Maar natuurlijk ook heel luxe en mooi. Maar minder een boscrossding denk ik?

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:12

:Y) Misschien een domme vraag, maar waarom zeg je niet gewoon de merknaam? Is dat een verboden term hier? :+
criollo_yes hier op bokt heeft een heel recent model, of dat "de nieuwste" is, weet ik niet...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:57

Samen met de cavalier staat de HCA 2wieler hoog op mijn verlanglijstje.
Ik ben nu helemaal blij met mn sulky, maar een nette dressuur wagen is het niet.

DeclanandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 19:47

als het dan toch geen probleem is om merken en types bij naam te noemen, het gaat om volgend filmpje:

Ik ben vooral geïnteresseerd in ervaringen of bedenkingen over het type met het bankje. Dus niet de sulky met panzitting of stoeltje.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:23

De van der mee sulky is bij uitstek geschikt voor het bos. Hij veert zo super dat je soepeltjes door kuilen en ongelijke paden kan zonder een centje pijn.
ik heb hem nu twee, drie jaar en het is echt geweldig zoals die veert en zit.
ik heb ook een 4 wieler van hans, maar ondanks dat ook die zeer fijn rijdt, gaat kwa comfort niks boven de tweewieler.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:04

Ik heb vandaag gesproken met criollo-yes over de tweewieler sulky. Ze gaf wel aan dat het lastig is met de balans als de hond op het kuipje komt zitten. Er zijn wat kinderziektes uitgehaald door Andries van HCA. Dit is namelijk een "prototype"In principe kan Andries veel op wens bouwen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:54