Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ladypaard schreef:is dat ook niet een stukje opvoeding?
Tuurlijk iets afleren is moeilijker dan aanleren in dit geval, maar niet onmogelijk.
Consequent zijn en terug zetten, dan zou het paard het toch wel moeten snappen. OOk een paard met zo'n drive.
Lijkt me hier al een begin, dat persoon loslaat en paard nog steeds niet mag gaan(al zou ik dat niet direct met kar erachter trainen
)
Daantjuh88 schreef:Wel lastig om eruit te krijgen! Ons paard gaat ook direct lopen als mijn vriend de leidsels pakt. We hebben haar nu zover dat ze in elk geval blijft staan tot hij zit, maar daarna moet ze gewoon lopen dus ik ren er achteraan om mee te komen!
Met rijden idem dito, zo snel ik in het zadel zit moet ze gewoon weg. Van alles geprobeerd, maar ze blijft het doen. (ja, met brokjes kun je haar omkopen om iets langer te blijven staan)
Ook wij zijn consequent aan het oefenen geweest, maar als het in de aard van het beestje zit krijg je het er maar zo niet uit.
Mioux schreef:Als alles verder top is, en goedgekeurd is en nagekeken, en de klik is er, waarom niet?
Maar je moet kijken wil jij dit? Wil jij dit paard? Wil jij de tijd geven om dit af te leren? Wat zou je voelen als je zegt nee, ik kijk verder. Krijg je er dan spijt van?
En begrijp natuurlijk ook dat er eigenlijk nergens ter wereld een 100% perfect paard is wat je in je hoofd wilt. Elk paardje zal wel wat hebben denk ik.
stroobosje schreef:ik denk dat je het verkeerd begrijpt, want ik vind dit zeker een gebrek, maar ik vraag me af of het zou lukken om het af te leren. omdat ie verder wel heel leuk is, maar veiligheid vind ik zeer belangrijk! ook omdat ik wel eens kinderen in de wagen heb! Maar het is een Freiberger merrie(wat ik erg graag wil)