[AR] Bekleding sulky vervangen...hoe, wat, hoe duur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Bekleding sulky vervangen...hoe, wat, hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 20:58

Ik ben al een tijdje op zoek naar een sulky voor mijn Shetlander. Helaas alles wat leuk is, is ver uit de buurt of net voor mijn neus weg. Nu heb ik wel wat aangeboden gekregen.
Maar bij het grootste gedeelte is de bekleding van het bankje kapot. Vaak zo dat het niet even op te lossen is met een stukje ducktape of een ander snel middeltje zodat het er nog een beetje redelijk uitziet.

Mijn vraag dus, als ik het zelf vervang, waar moet ik dan aan denken?
Hoeveel zou ik hier gemiddeld aan kwijt zijn?

Alle bruikbare tips zijn welkom.

Karina

Re: Bekleding sulky vervangen...hoe, wat, hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:32

Ik vond het wel leuk werk om te doen, skai hier besteld www.schuimrubberbetaalbaar.nl , je kunt daar ook eerst kostenloos wat proefstukjes bestellen om live te bekijken. Schuimrubber was her-gebruikbaar, en vastgezet met een simpele tacker nietmachine. Wat je kwijt bent hangt af van de soort skai of leer die je koopt, maar dat kun je redelijk makkelijk uitrekenen zo.

DeclanandMe

Re: Bekleding sulky vervangen...hoe, wat, hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:26

Dikwijls kan je bij een stoffenhandel wel skai kopen per meter. Goede tip: leg alles klaar voor het bekleden, steek de skai even in de droger, en begin met de warme skai. Dan is die soepeler en reks een beetje beter mee. Eventueel met een haardroger de randjes terug opwarmen als hij afkoelt.