[AR] probleempje met sulky...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseMacho

probleempje met sulky...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 23:13

hallo iedereen,

ik heb vorige week een sulky gekocht van het merk pfiff voor mijn shetlander, omdat ik de sulky van mensen op mijn stal niet meer kan gebruiken ( i.v.m verhuizing andere stal ) dus nu moest alles natuurlijk versteld enzo worden voor zijn maat.

Alleen nu kwam ik uit op een probleempje :
ik vond dat het lemoen iets te hoog zat omdat de kar een beetje naar achter kantelde, dus ik heb hem versteld naar eentje lager, maar toen zat mijn bankje heel erg naar voren dat ik er zowat van af glij... dat is erg vervelend ik heb geen idee wat ik nu moet doen om het op te lossen..

hopelijk kunnen jullie tips geven of advies hoe ik dit kan oplossen !!! want ik wil graag gewoon kunnen mennen -O-

( ik weet dat mijn shetlander heel dik is, maar hier wordt aan gewerkt)

dit is dat de kar een beetje naar achterkantelt.. ( hij is ook beetje ver door de lichtogen, maar dat komt omdat het daar afloopt)
Afbeelding

dit is een gaatje lager zoals je ziet is mijn bankje heel erg aflopend zeg maar weet niet precies hoe ik het moet verwoorden, maar ik vind wel dat hij hier er beter voor staat
Afbeelding

hier nog een close up van mijn bankje:
Afbeelding

ik hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen !!!!

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:22

zulke sulky's zijn meestal niet ideaal. maar wat je vraag betreft, als je op de sulky zit, moeten de bomen in de lichtogen zweven. liefst precies in het midden. dan heeft je pony geen druk op zijn rug en loopt alles het fijnste.
de bomen zijn zo te lang. als je de bocht om gaat, duwen de bomen in zijn hals.
of de strengen moeten langer, of de bomen korter.
normaal moet je ook het bankje naar voren en naar achteren kunnen verstellen om zo het perfecte evenwicht te krijgen. anders wordt dit moeilijk.
zorg er in ieder geval voor dat als je op de sulky zit, je pony geen druk op de rug krijgt doordat de bomen zwaar in de lichtogen drukken.
succes.

Ayla

Re: probleempje met sulky...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:27

Je kunt de bomen beter weer een gaatje hoger in je lichtogen hangen, dan hangt hij juist beter in evenwicht. Verder ga ik mee met mijn voorganger.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:50

Je kan hem het beste wat naar achter laten kantelen zoals op de eerste foto, en dan gaan zitten. Dan kan je zien hoe hij in balans hangt. Want dat is het belangrijkste :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:57

Je zegt dat de kar ver door de lichtogen zit omdat het daar afloopt. Maar dat zou niet moeten kunnen. Als het goed is zit er een uitsteeksel aan die achter de lichtogen moet zitten. waarschijnlijk zit dat net achter het knikje.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:22