Sandrina schreef:Ik snap wat je bedoelt; heb ook een buikige pony (zonder veulens te hebben geworpen) Ik heb het lamoen wel 15 cm laten verbreden. Dat hielp. Maar er kwamen rare strepen op het dikste deel van haar buik? Huh? Ik merkte dat de strengen haar haren weg reepten.
Dit dus
Shirley, hoe bepaal ik dan de breedte? Is dat een kwestie van pony neerzetten, strengen aan pony en dan kijken hoe breed het zweng moet worden om niet langs m'n pony te schuren? Ik kan me voorstellen dat als de strengen door een breder zweng in een andere hoek staan de drukverdeling ook verandert? Of valt dat mee... ik ben niet zo goed in natuurkundige toestanden.
Lamoen heb ik niet. De bedoeling is dat pony om de week een paar honderd meter aan de hand naar de boer wandelt en met een paar baaltjes hooi d'r achter weer terug. Karretje + hooi is licht genoeg dat je 't zelf kan trekken maar ik vind 't leuk om met de pony te doen. Ik men niet met haar. Ze gaat gewoon stapvoets aan de hand mee hooi halen. Ik heb namelijk geen auto, en deze boer komt 't hooi niet brengen (in tegenstelling tot een andere boer, waar ik ook hooi van heb)
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-02-15 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt