[AR] 2 Shetties

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rosasvarri

2 Shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 04:49

Hey mensen,
ik heb een paar vraagjes over hoe ik het best mijn toekomstige 2 Shetties kan beleren(aangespannen):

-Kan je het best eerst enkel leren en daarna pas dubbel, of is het het handigst dat als je toch al weet dat je alleen maar dubbel gaat mennen gewoon geen enkel aanleert?

-Waar kan ik (een beetje) goedkoop tuig vinden? Ik heb niet veel budget dus ik hoop dat jullie tips hebben(ik heb al een beetje op Marktplaats gekeken maar ik denk dat je daarmee geluk moet hebben)!

-Heeft iemand toevallig een (een beetje) goedkoop(e) sulky of karretje staan waar 2 Shetties voor kunnen? Please let me know!

Alvast bedankt!

Groetjes Rosa

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 07:32

Mijn tip is: niet zelf maar wat doen. Kan je mennen? Heb je vaker ponys beleerd voor de kar? Neem les voordat je ze misschien verpest.
Hou de boktmarkt in de gaten! ;)

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 08:14

Ik lees dat je een goedkoop karretje en tuig zoekt. Ik zou zelf nooit bezuinigen op een tuig of kar. veiligheid gaat bij mij voor. Ik beweer niet dat goedkoop niet goed is... je moet soms geluk hebben met het vinden van een goed en vooral sterk tuig! Zelf heb ik zilco tuigen. Hoef ik niet elke keer in te vetten en als het tuig vies is kan ik het schoonmaken met de tuinslang of hogedrukspuit.

rosasvarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 09:13

roekes schreef:
Ik lees dat je een goedkoop karretje en tuig zoekt. Ik zou zelf nooit bezuinigen op een tuig of kar. veiligheid gaat bij mij voor. Ik beweer niet dat goedkoop niet goed is... je moet soms geluk hebben met het vinden van een goed en vooral sterk tuig! Zelf heb ik zilco tuigen. Hoef ik niet elke keer in te vetten en als het tuig vies is kan ik het schoonmaken met de tuinslang of hogedrukspuit.

Bedankt voor je reactie! Inderdaad, ik denk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben van bijv. iemand die naar de andere kant van de wereld gaat verhuizen en alles weg moet hebben :) Zilco tuig heb ik ook voorbij zien komen, ook 2dehands maar in goede staat, hoelang heb je het ]al en hoe ziet het er nog uit?

Groetjes Rosa

rosasvarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 09:15

M_nouska schreef:
Mijn tip is: niet zelf maar wat doen. Kan je mennen? Heb je vaker ponys beleerd voor de kar? Neem les voordat je ze misschien verpest.
Hou de boktmarkt in de gaten! ;)

Bedankt voor je reactie! De Boktmarkt had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht :) Ja, ik heb zelf mijn koetsierbewijs gehaald en ik heb mijn tante geholpen met het beleren van haar paard(voor de kar), dus opzich heb ik wel wat ervaring alleen iedereen kan natuurlijk les gebruiken :)
Bedankt voor de tips en groetjes Rosa

Anoniem

Re: 2 Shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:20

wat leuk!! :j ik heb mijn tuig van Ponywebwinkel, kostte 165,- en ik ben er heel blij mee. het is geen kwaliteit van ideal of zilco oid maar wel een degelijk tuigje. alleen weet ik niet of die voor dubbelspan zijn. veel succes met je paardjes!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:36

bespaar idd niet op tuig of kar.
Zie genoeg karren voorbij komen waarvan ik denk......
ik heb mocht je geintresseerd zijn een goed tuig te koop. van het merk pfh. vergelijkbaar met zilco. is wel een tweespan tuig.

rosasvarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 10:38

LidyK97 schreef:
wat leuk!! :j ik heb mijn tuig van Ponywebwinkel, kostte 165,- en ik ben er heel blij mee. het is geen kwaliteit van ideal of zilco oid maar wel een degelijk tuigje. alleen weet ik niet of die voor dubbelspan zijn. veel succes met je paardjes!

Hartstikke bedankt! Ik ga zeker even kijken.

rosasvarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 10:39

magicmist schreef:
ik heb mocht je geintresseerd zijn een goed tuig te koop. van het merk pfh. vergelijkbaar met zilco. is wel een tweespan tuig.

Ow sorry! Ik heb nu net ander tuig gevonden! Wel heel erg bedankt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:22

Okk als 2span rijden je doel is is het ook wel belangrijk om ze regelmatig in het enkelspan te pakken om ze soepel te houden. Daarbij is in het 2span beleren alleen handig als je een jonkie naast een ervaren pony zet en daarna pas met 2 jonkies op pad te gaan. Maar dan moetje al een ervaren pony hebben staan.

Ik beleer ze eerst in het enkelspan en daarna komen ze ook snel in het 2span naast een ervaren pony

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:38

Rosa, ik heb de zilco tuigen tweedehandsgekocht het is onverwoestbaar en ziet er nog als nieuw uit! Is voorheen intensief gebruikt in de samengestelde wedstrijden. Het tuig is nu een jaar of 4 a 5 oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:56

rosasvarri schreef:
magicmist schreef:

Ow sorry! Ik heb nu net ander tuig gevonden! Wel heel erg bedankt.

dat is snel! en wat is het geworden?

rosasvarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 13:29

dat is snel! en wat is het geworden?[/quote]

Van de ponywebwinkel! Echt heel erg bedankt voor je comment, geen dubbelspan maar na de reactie van Dennis heb ik besloten om beide pony's eerst enkel te leren. Fijn dat je me deze tip gaf!

Groetjes Rosa

rosasvarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 13:30

Dennis schreef:
Okk als 2span rijden je doel is is het ook wel belangrijk om ze regelmatig in het enkelspan te pakken om ze soepel te houden. Daarbij is in het 2span beleren alleen handig als je een jonkie naast een ervaren pony zet en daarna pas met 2 jonkies op pad te gaan. Maar dan moetje al een ervaren pony hebben staan.

Ik beleer ze eerst in het enkelspan en daarna komen ze ook snel in het 2span naast een ervaren pony

Heel erg bedankt voor de reactie! Hier heb ik wat aan :) ik ga hem zeker opvolgen.

Groetjes Rosa

rosasvarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 13:32

roekes schreef:
Rosa, ik heb de zilco tuigen tweedehandsgekocht het is onverwoestbaar en ziet er nog als nieuw uit! Is voorheen intensief gebruikt in de samengestelde wedstrijden. Het tuig is nu een jaar of 4 a 5 oud.

Bedankt! Ik heb nu al ander tuig maar toch bedankt voor de moeite!

Groetjes Rosa