[AR] Waar valt een haflinger onder bij mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Waar valt een haflinger onder bij mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 23:20

Wie kan mij zeggen of mijn haflinger onder de een pony valt of paard..
Hij is 1.54 staat op startpas op pony maar iemand zei hij is paard

renoaaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:24

Bij mennen ligt de grens bij 1.48m

MissBmx

Re: Waar valt een haflinger onder bij mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:25

een haflinger is toch altijd een paard?
Fjord ook dacht ik

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 23:28

Ik hoorde idd de grens 1.48
Maar nu heeft mijn vereniging bij de khns een tweede startpas aangevraagd en er staat nu pony op..

renoaaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:30

Nee, het ligt echt aan de schofthoogte, bij een meerspan kijken ze naar de grootste

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:19

die "iemand" ben ik. :D je startpas mennen is niet correct. Je moet met King uitkomen in de rubriek enkelspan paarden, omdat hij 1.54m is.
Dat heeft niets met Haflinger zijn te maken.

Janouk is 1.46m en die start enkelspan pony.
Maar blijkbaar geloof je me niet :( maar ik leg het hier dan nog een keer uit en dan houdt het voor mij op. Je zal hier van de menners hetzelfde verhaal horen.

"paarden" en "pony's". Wanneer de schofthoogte minder dan 1,49 meter (inclusief hoefijzers) is spreekt men van pony's, vanaf 1,49 m. van paarden.

Je kan het bij de KNHS navragen of het men reglement er op nalezen. Je hebt ook een meethistorie nodig in het paspoort voor King bij officiële wedstrijden.

Ponymeting mennen
Voor pony’s die kleiner dan 145cm zijn, is voor de discipline Mennen het ponymeten niet van toepassing.

Pony’s met een schofthoogte van 145,1 – 156,9cm moeten gemeten worden, vóór ze in de sport worden uitgebracht.
Het meten dient tot en met de 8-jarige leeftijd jaarlijks plaats te vinden tussen 1 januari en 1 april.
Wanneer een pony niet in genoemde periode gemeten kan worden, dan moet de pony voor de eerste start worden gemeten.

E-pony’s (stokmaat 148,1 tot 156,9 cm) starten bij menwedstrijden in de paardenrubriek.

De heer Slotje bij Hubertus is pony meter. Hij kan de ponymeting voor je doen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:07

Wat janouk zegt klopt idd.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:17

Idd, helemaal correct Janouk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:19

Gillbo schreef:
Fjord ook dacht ik

Dus een kind mag niet met een (kleine) Fjord tussen de pony's rijden?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:47

Brainless schreef:
Gillbo schreef:
Fjord ook dacht ik

Dus een kind mag niet met een (kleine) Fjord tussen de pony's rijden?

Graag lezen!!! Het hangt van de stokmaat af. Het staat toch heel duidelijk in de reglementen en nu dus ook hier.

Edit: en een kind mag vanaf een bepaalde leeftijd (zie de reglementen) ook mennen met een paard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:48

@Tine10
Ik weet dat ook wel... was naar Gillbo, dat het dus niet kon kloppen dat een Fjord/Haflinger automatisch onder paarden vallen bij wedstrijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:52

Ok. IJslanders zijn ook paarden ;-). Sterker nog, Falabella's ook.

twisietos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:53

Bij het mennen klopt wat janouk zegt onder het zadel is het anders dan is het wel een pony in de regelementen kijken.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:28

Wat Janouk zegt, is helemaal correct!

Zo eenvoudig is het: is je dier niet groter dan 1.48m (excl. hoefijzers) dan valt hij onder de rubriek pony. Is hij wel groter, dan rijd je mee bij de paarden. Dit heeft niets te maken met het ras, de schofthoogte telt.

Tot 8 jaar (8e jaar ook!) dienen ze gemeten te worden door een door de KNHS aangestelde ponymeter. Het metingsattest heb je bij op de wedstrijd. Zelf heb ik een grote D-pony waarover al een keertje twijfel bestaat en dan komt de jury dit attest controleren.

Veel succes bij je wedstrijden!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:47

twisietos schreef:
Bij het mennen klopt wat janouk zegt onder het zadel is het anders dan is het wel een pony in de regelementen kijken.

Het is een vraag in het topic voor aangespannen rijden, dan krijg je dus ook een antwoord in het kader van aangespannen wedstrijden.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:42

janouk schreef:
die "iemand" ben ik. :D je startpas mennen is niet correct. Je moet met King uitkomen in de rubriek enkelspan paarden, omdat hij 1.54m is.
Dat heeft niets met Haflinger zijn te maken.

Janouk is 1.46m en die start enkelspan pony.
Maar blijkbaar geloof je me niet :( maar ik leg het hier dan nog een keer uit en dan houdt het voor mij op. Je zal hier van de menners hetzelfde verhaal horen.

"paarden" en "pony's". Wanneer de schofthoogte minder dan 1,49 meter (inclusief hoefijzers) is spreekt men van pony's, vanaf 1,49 m. van paarden.

Je kan het bij de KNHS navragen of het men reglement er op nalezen. Je hebt ook een meethistorie nodig in het paspoort voor King bij officiële wedstrijden.

Ponymeting mennen
Voor pony’s die kleiner dan 145cm zijn, is voor de discipline Mennen het ponymeten niet van toepassing.

Pony’s met een schofthoogte van 145,1 – 156,9cm moeten gemeten worden, vóór ze in de sport worden uitgebracht.
Het meten dient tot en met de 8-jarige leeftijd jaarlijks plaats te vinden tussen 1 januari en 1 april.
Wanneer een pony niet in genoemde periode gemeten kan worden, dan moet de pony voor de eerste start worden gemeten.

E-pony’s (stokmaat 148,1 tot 156,9 cm) starten bij menwedstrijden in de paardenrubriek.

De heer Slotje bij Hubertus is pony meter. Hij kan de ponymeting voor je doen.

Beetje jammer jou je zinnen blijkbaar geloof je me niet ik heb nooit gezegd dat ik je niet geloof staat ook nergens beschreven..

Hubertus heeft dit voor mijn aangevraagd staat ook hier boven beschreven ik kan er dus niks aan doen dat mijn startpas fout is gegaan aangezien secretariaat hem heeft aangevraagd misschien heeft de khns het zelf zo gedaan vandaar dat ik het hier even vraag voordat ik de khns ga bellen om te vragen het te veranderen, of hoe ik dit eventueel kan veranderen, misschien moet Hubertus dat wel doen ik heb geen idee.

En weet inderdaad dat de heer slotje pony meter is dus aan de hand daarvan kunnen hun het eigenlijk zelf oplossen omdat hij ook in secretariaat zit. Deze hebben mijn pas aangevraagd.
Laatst bijgewerkt door kiddokids op 08-02-15 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:43

Bedankt iedereen voor de reactie's ik ga het even laten veranderen..