Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Letsdunit schreef:Waarom zou dat niet werken ?
Die strafpunten kunnen je net je 1e plaats ontnemen, net even laten voelen dat je je hebt te gedragen.
Met op sommige wedstrijden meer als 50 starts, mis je er niet een paar als deze wel uitgesloten worden lijkt me.
Het is natuurlijk over het algemeen heel erg gezellig, ik wil niet een totaal negatieve indruk geven.
_Marjola schreef:Sommige dingen zijn lastig dicht te timmeren met regels. Ik vind t net zo vervelend om naar iemand te kijken die t hele parcours zn zweep gebruikt zonder een reactie bij het paard (want is het paard dan niet aan zijn top van kunnen bezig?) als een harde tik. Dat kun je nog omzetten in stijlpunten denk ik, maar het is moeilijk om te zeggen wat teveel is (20x of 1x te hard) in strafpunten.
Gem schreef:Geluidsniveau: als je weet dat je paard daar slecht tegen kan, kun je prima geluidsdempende oornetjes kopen. Onze pensionstal ligt vlak onder de aanvliegroute van de Nato AWACS vanaf Geilenkirchen, als je de paarden rustig in hun paddock ziet staan weet je dat herrie went....
safina schreef:En voor de rest van de menners is er de keuze: óf technisch netjes en vriendelijk door het parcours sturen en accepteren dat je daarmee jezelf nooit hoog zult klasseren. Óf op standje racen, rukken en meppen het parcours door, om zo toch een snelle tijd neer te zetten.
En dat is ook een reden dat het me niet trekt: ik zie, onder die subtop, de meppers en rukkers op wedstrijden doorgaans hogere ogen gooien dan de technische rijders. En dat vind ik jammer. Het is jammer dat rücksichtslos omgaan met je paard in het huidige systeem beloond wordt.
Letsdunit schreef:Het wordt ook niet erger gemaakt als het is, het is een discussie waarin we dingen bespreken en het lijkt dan misschien wat overdreven maar best eens goed om over te praten.
In West valt de muziek best mee, mijn ponies doe ik altijd wel een mutsje op omdat het stress kipjes zijn en ik het niet erger wil maken voor ze.
Laat mij ook maar lekker smorgens vroeg starten in alle rust, ik hoef ook niet zo aan het eind hoewel ik nu wel de pech had omdat ik een paar keer goed reed.