[AR] Hoe reflectiedeken Ideal bevestigen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marg

Hoe reflectiedeken Ideal bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 09:41

Ik dacht, laat ik eens een mooi reflectiedeken bestellen. Goed omdat mijn pony geschoren is, goed omdat hij waterafstotend is, goed omdat hij opvalt.

Eerst een verkeerde maat meegekregen en nu de juiste maat. Helaas is het (voor mij) een uitdaging om hem te bevestigen want ik heb werkelijk waar geen idee. Iemand die mij verder kan helpen?

Het gaat om deze deken:
- http://www.delemerij.nl/Webwinkel-Produ ... (nierdeken).html
of deze
- http://www.ponywebwinkel.nl/shop/dekens ... erend.html

De voorkant is geen probleem, maar de achterkant. Er zitten aan de rechterkant twee lange koorden ter hoogte van het achterbeen en bij de staart ook een koord. Die laatste snap ik, die moet onder de staart door naar de andere kant. Net zoals bij een deken.

Maar die twee lange koorden, moet je die onder de buik door doen? Ik ben niet zo fan van de koorden onder de buik door. Ze zitten redelijk ver naar achteren (dat zie je goed op de laatste foto met de shetlander). Een koord zou voor de achter benen moeten en de ander achterlangs. Maar ja, als je paard een keertje gek doet, dan is zo een koord op die plek niet handig.

Heeft iemand van jullie zo een deken en hoe maken jullie hem vast? Ik zal eens een foto maken om het te verduidelijken.

Peachy

Re: Hoe reflectiedeken Ideal bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:11

Ik maak deze altijd vast aan het lamoen. Zodat hij niet opwaait.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:28

De touwen zitten maar aan 1 kant. Dus dan zou je hem alleen aan een kant vast hebben zitten.

Of, zou ik een touw los moeten halen, en aan de andere kant moeten bevestigen. Dan van lusje 1 om de lamoen en dan vast in lusje 2? Maar daar zijn die touwen veel te lang voor. En.... het zit dan met touw/knoop om je lamoen vast. Als er iets is, krijg je dat natuurlijk niet snel los. Een touw kan je wel doorsnijden, maar toch....

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:29

Aan het einde van die touwen zit toch aan een kant een musketonhaak? Dat heb ik tenminste, zo zijn ze heel snel los te klikken

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:19

Ik heb een waterafstotende deken van ideal. Maar ik maak m alleen aan de voorkant vast en onder de staart, blijft prima liggen.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 13:20

Nee, geen haak. Alleen een lang zwart touw.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:23

Maar er zit toch aan 1 kant van het touw een musketon? Ik heb idd 1 aan de ene kant gedaan en de andere aan de andere kant. En maak ze dan vast met een paardenknoop.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:19

Ik maak de mijne vast door de 2 touwen met musketons aan het lamoen vast te maken en degene zonder musketon onder de staart door, dan blijft hij super zitten. :)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:49

Ik heb er aan beide kanten een lusje van gemaakt en laat mijn strengen daar doorheen lopen.
Mijn deken heeft dan wel een sluiting eraan zitten, maar deze blijft eigenlijk altijd vastzitten, tenzij ik hem tijdens het rijden eraf wil halen.

Vind het prettiger om hem aan de strengen te doen, omdat je dan niet steeds opnieuw iets hoeft vast te maken. En de strengen hangen lager dan het lamoen, waardoor hij beter naar beneden wordt gehouden als het waait.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 10:31

Bedankt voor jullie meedenken. Ik heb he gisteren nog eens uit de kast gehaald en inderdaad, er zit wel een musketon aan 8)7

De touwen zijn zo lang dat ik ze gekruisd zou kunnen doen zoals een deken, maar dan nog zijn ze erg lang. Die optie van een lus en de strengen erdoor klinkt goed. Dan staat het deken ook niet zo wijd (en dus meer warmte).

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:57