[AR] Leren Mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

goldymyhorse

Leren Mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 20:06

Hallo allemaal :)

ik heb een zwarte shetlander van 6 jaar oud en ik wil die graag leren mennen.

hoe moet ik dit aanpakken ik heb er niet echt ervaring mee en ik heb bij heel veel topics gelezen dat je dan hulp of instructeur moet nemen maar hoe vind ik die ?
en is het niet veel fijner om het zelf te gaan doen om zo de band met je pony op te bouwen?

er moet en keer de 1x zijn toch?

ik hoop dat jullie tips hebben

1 ding tips en reacties graag maar geen haat plzz _/-\o_

f10j

Re: Leren Mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:13

Ik zou het niet aanraden om zelf maar wat te proberen. Zelf heb ik dit ook gedaan, maar ben ik er achter gekomen dat je dit beter niet zelf kunt doen. Ik heb nu les van een ervaren menner die mij zo veel heeft geholpen dat mijn pony echt geweldig loopt. Je kunt zelf wel beginnen met de stemcommando's en lange lijnen. Daarna kun je een goed passend tuigje aanschaffen, en een menwagen of sulky die is gebouwd door een wagenbouwer. Koop alsjeblieft geen zelfbouwer, daar word niemand gelukkig van. Ga daarna opzoek naar een goede instructeur of iemand die pony's beleerd. Gebruik gewoon google of vraag op bokt naar goede adressen bij jou in de buurt. Als je pony is beleerd zou ik het wel aanraden om daarna een paar menlessen te nemen zodat je weet wat je aan het doen bent en dat jij en je pony elkaar goed begrijpen.
Succes!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:27

[AR] Shetlander leren mennen
Hier een slotje want er is al een recent topic over en in dat topic staan ook allerlei links naar andere wetenswaardigheden voor jouw vraag.