heb er al wel een aantal boeken van gelezen maar zou graag willen weten hoe jullie eraan begonnen zijn.
Alvast Bedankt
! Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
!
Hij ging zelfs gewoon weer verder met luchtzuigen!
Toen zakte de moed en ging ik hem weer poetsen. De volgende sessie deed hij het opeens wel! Dus meid, houd moed
Ik heb * namelijk eerst spaanse pas (stilstaand) geleerd. Later heb ik het boek van Nathalie Penquitt gekocht en heb ik * de basis geleerd. Kiamyd schreef:Ik ben ook net begonnen, en heb ook het boek wat elke zegt uit de bieb gehaald. Alleen gaat het bij mij nog niet zo lekker. Ik kan de zweep tegen haar been aanhouden en commando's roepen wat ik wil, maar madam tilt mooi haar been niet op. Maar goed, ik ga gewoon door, en haar veel snoepjes geven en beloningen als ze het eindelijk wel doet. Het moet gewoon lukken!!
) voetje naar voren heb ik gewoon uit mezelf geleerd(had het een keer op een plaatje gezien en ben gaan knutsellen). ik vind dat er niet echt een vaste volgorde is, maar het is idd wel handig als je paard 'de basis' kan(stilstaan, achterwaarts etc.)
deed ze het gisteren eindelijk wel goed. Het gaat nog niet echt soepel, moet eerst een paar keer het commando herhalen, maar er is tenminste vooruitgang. Ik vind jouw tip trouwens ook wel handig. Dat zal ik bij de achtervoeten gebruiken, want die heeft ze dus nog geen centimeter op commando omhoog gedaan!!
) maar ik doe het wel een beetje met Evita en ben pas begonnen om het Prima ook de leren. En het allereerste wat ik heb geleerd is halthouden en blijven staan op commando. Toen dat goed ging heb ik het naar mij toe komen geoefend en meelopen. Daarna voetje geven, toen dat goed ging een spaanse pas. En toen buiging waar ik nu mee bezig ben en dan ga ik normaal gezien over naar het compliment
.
) moet je pony/paard de basis beheersen. Volgens, stap, draf aan de hand, achterwaards, stilstaan enz. Uiteraard heb je een wel opgevoed paard als je aan VD gaat beginnen dus dan mag je er eigenlijk vanuit gaan dat dit er (zo goed als) inzit. TOCH niet overslaan van 'hij kan het wel' maar echt een aantal keren aan spenderen.
maar ze vind het best nog wel eng. maar het lukt al bijna dus zo begin ik want ik ben ook nog maar een beginner maar voor foto's en zien hoe profesinal het doen whaa maar kijk maar ff mmischien helpt het je veder http://www.tinkerworld.nl/
veel sterkte en ik hoop dat het lukt
danielle