In onze kleine kudde hebben wij een stoere shetlander ruin die fijn en actief voor de wagen loopt. Sinds september vorig jaar hebben wij een minstens zo stoer & pittig appaloosa minipaardje erbij. Deze dame is inmiddels getransformeerd van een "raaaaak me niet aan"-feeks tot een "knuuuuuuuffel-me"-tante.
Tuigje heeft ze al opgehad en ze pakt het eigenlijk allemaal relatief makkelijk op. Voorlopig is het dus nog helemaal niet aan de orde en de bedoeling is ook om ze beide in enkelspan te rijden maar omdat ze allebei zo'n 1m07 hoog zijn, fantaseer je af en toe toch eens in de richting van "zouden die twee......."

Ik ben dus erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met een tweespan van een echte (hobbit) shetlander en een (elegant) minipaard.
In ons geval is het uiteraard vooral het verschil in gangwerk (is dat een woord?) dat mij het probleem lijkt. P.C. (de shetlander) loopt best ruim maar je ziet toch duidelijk dat het bij Spooky Sue allemaal wat lichtvoetiger en zwevender gaat.