[AR] Mensimulator

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineGC

Mensimulator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 19:42

Hallo,

Gisteren had ik mijn eerste menles *\o/* *\o/* de man die me dit gaf zei dat hij oefende met een soort men simulator. Dan kun je het "droog" oefenen. Dit was iets met flesjes en leidsels zo kun je het sturen een beetje leren en weet je wat er in de mond gebeurd.

Weet iemand wat hij hier mee bedoelt zodat ik het zelf kan maken of kopen? Ik krijg het waarschijnlijk later van hem te leen maar wil alvast beginnen met oefenen :D :D

Dus mijn vraag : weet iemand hoe je dit maakt of waar je het kan kopen?
Zo niet dan wacht ik wel een paar maanden.

als hier al een topic over is mijn excuses, kon niks vinden.
Heb het geprobeerd zo goed mogelijk uit te leggen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:03

Mentoestel: aan de uiteinden van de leidsels hangen gewichten.

ik maak wel eens een mentoestel als ik mensen uitleg geef, door aan de leidsel s aan de uiteinden een bit te hangen en die over de rand van een trede van de ladder te hangen.
Zo kan je mooi zien of je je evenveel gewicht houdt op je leidsels en goed droog bochten oefenen. Dus zelf gemakkelijk in elkaar te knutselen

ElineGC

Re: Mensimulator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 20:08

Zo bedoel ik het inderdaad, ik snap alleen de uitleg niet helemaal aan het uiteinde hangt een gewichtje maar ook een bit? heb je eventueel een klein tekeningetje hiervan?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:09

Afbeelding

nee, ik gebruik 2 bitten als gewicht.
Laatst bijgewerkt door janouk op 07-11-14 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:09

In cursus dubbele longe hebben we ook de menpositie aangeleerd, en daar moesten we oefenen met elkaar: "paard" moest dan de ogen sluiten, en de "menner" moest het paard hier veilig door sturen. Als je dan de rollen omwisselt, kan je ook heel goed voelen hoe de hulpen inwerken en wat er het duidelijkst en aangenaamst is voor het paard. Lijkt mss wat gek, maar mss vind je iemand om samen te oefenen?

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 20:11

had je dan een bit in je mond?

bedankt voor de antwoorden trouwens, ik heb echt 1 menles gehad en ben dus erg leek hierin.
Ik wil later als mijn paardje oud genoeg is gaan mennen, die is echter pas 1 dus lang genoeg om te oefenen lijkt me

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:12

Wij hadden toentertijd een plankje met daarop twee katrolletjes geschroeft naast elkaar met ongeveer de afstand van een mond, daar liepen dan de leidsels doorheen en aan de bevestiging waar je normaal het bit aan hangt hing een gewichtje. Zo kon je het sturen oefenen en zien of je evenveel druk op beide leidsels had.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:12

Die je gebruikt hebt is vrij simpel. Koop twee katrollen met bijbehorende stukken koord/touw dat er soepel doorheen rolt. De katrollen schroef je op een stevige plank die je op de tafel kunt leggen. Katrollen aan de rand van de tafel zetten dus. Dan aan de afhangende kant naast de tafel gaat aan het stuk koord een flesje of desnoods een bit. Aan de andere kant (over de tafel dus) knoop je aan beide koorden het uiteinde van he menleidsel (het stuk dat aan het bit gaat) en je hebt een mooi mentoestel.

De simpele versie is idd een zwaar menbit vastmaken aan de leidsels en die hang je naast de tafel. Nadeel daarvan is dat het wat zwaarder kan gaan en je leidsel kan slijten over de rand van de tafel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:22

Of je koopt Woody.

edit: dat is dus ook een mensimulator, die via mensport-webshop te koop is. Leuk ding, heb hem ook nog een tijdje gebruikt om Achenbach op te oefenen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 06:15

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 07:16

Ik heb het met 2 flessen water gedaan, werkte ook goed.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 09:44

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:15

ElineGC schreef:
had je dan een bit in je mond?

Nee hoor, we hadden gewoon een longe of lang touw vast, dat aan de uiteinden "bestuurd" werd door de menner. We hadden trouwens keuze tussen bit en bitloos op die cursus, maar dat maakt in dit geval niet uit natuurlijk.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 17:00

Hoe ver moeten die ogen uit elkaar? Op mond breedte? Heb nu 2 ogen en een plankje gevonden.

Kan het met 1 touw of moet je met 2 losse touwen?

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 17:06

ElineGC schreef:
Hoe ver moeten die ogen uit elkaar? Op mond breedte? Heb nu 2 ogen en een plankje gevonden. Hier al antwoord op gevonden

Kan het met 1 touw of moet je met 2 losse touwen?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:47

vrouwke schreef:
Ik heb het met 2 flessen water gedaan, werkte ook goed.

Ik had twee klompen.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 23:54

Heb heb net geprobeerd met 2 schoenen. Nog even het plankje beter maken zodat die niet telkens omvalt en het touw is niet super fijn

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:24

Ik heb het ook met 2 flesjes water geoefend destijds. Werkte heel goed om de wendingen te oefenen. Dan zie je hoeveel invloed je handen hebben.

Succes!