Sulky Cavalettie opknappen -> Ervaringen welkom!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HellHounds
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-02-23

Sulky Cavalettie opknappen -> Ervaringen welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:17

Hallo Bokt!

Gisteren heb ik een Cavalettie sulky overgenomen, en deze gaan we opknappen!
Momenteel staat hij nog vol van de roest, maar deze gaan we dus helemaal opnieuw schuren, verven en eventueel lassen. Het bankje is wel recent vervangen & bekleed, dus dat scheelt weer. Ik zal updates posten zodra we verder zijn! Momenteel zijn er al nieuwe onderdelen besteld, en gaan we deze week naar de bouwmarkt schuurspullen halen en goede lak (hemmermite).
(Mijn pony is al beleerd, maar overstap naar sulky)

Afbeelding

Afbeelding


Nu staan er al heel wat topics over het op knappen van de Cavalettie maar heel veel topics zijn de foto's niet meer van beschikbaar, dus mochten jullie jou sulky opknap process willen delen zou super leuk zijn!

Stay tuned for more!

Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Sulky Cavalettie opknappen -> Ervaringen welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27 min geleden

Als ik jou was zou ik gewoon sparen voor een degelijke sulky. Genoeg ongelukken gebeurd met dit type sulky :)

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22 min geleden

Sluit me bij Nynkster aan. zonder van jou tijd energie en geld. Beter bij leggen bij een degelijke sulky.

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Sulky Cavalettie opknappen -> Ervaringen welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16 min geleden

Zeker! Eens met de voorgangers. Spaar door voor een goede en veilige sulky. Ik heb hem ook gehad. Hij piept en kraakt aan alle kanten.... Het materiaal voelt heel teer aan. Alsof het zo verbogen of stuk gaat.

Tancreda4

Berichten: 24044
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13 min geleden

Nynkster schreef:
Als ik jou was zou ik gewoon sparen voor een degelijke sulky. Genoeg ongelukken gebeurd met dit type sulky :)


Ik vind dit altijd zo negatief. Ligt ook aan de leeftijd. Ik heb m'n cavaletti sulky in 2009 tweedehands gekocht en nog in prima staat. Terwijl ik ook even 2 tellen een nieuwere versie heb gehad en echt schrok van de pauper kwaliteit. Mijn oudje is veel degelijker (vroeger was alles beter? :)) ).

Sinds kort overgestapt op een HCA. Omdat nu na tig jaar mn band niet helemaal oke meer is en de kans langskwam een "heilige" hca over te nemen. Maar mis m'n cavaletti wel. Veel beter in balans en fijnere zithouding. Ik heb overwogen die ook te gaan opknappen dus een goed topic dit. Al twijfel ik of ik doe moeite ga doen omdat de pony mogelijk met pensioen gaat.