[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:22

L_Rivaldo schreef:
Nu ik de foto's zie blingh heb ik die advertentie toen ook voorbij zien komen. Hier kijk ik bijna alle advertenties waar een fjord in te koop wordt aangeboden.


Opzoek naar een fjord dan?

We hebben hem gekocht voor de buitenritten maar het bleef een gok natuurlijk. Helaas is hij voor meerdere ruiters gewoon niet geschikt dat vind hij niet fijn. Dus hij staat te koop voor die ene ruiter die opzoek is naar een leuke pony waar hij/zij lekker mee kan crossen, in de bak kan rijden,noem maar op.

Afbeelding
Afbeelding

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:23

Nee, Gelderland langs de Rijn. Aan de overkant van de rivier is het wel provincie Utrecht. Vlakbij Tiel.
In Leersum zijn er wel altijd Endurance wedstrijden, dus wie weet in de toekomst ook mendurance

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:32

De mensen achter de endurance in Leersum zie ik echt geen mendurance organiseren, die zijn heel fanatiek binnen de endurance en organiseren meerdere endurancewedstrijden.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:37

Janneke is boxtel (ze doen het samen met een vereniging in uden dus kan zo maar zijn dat het uden wordt) Boxtel is dan te doen toch? Dat is dacht ik ongeveer half uurtje. Als het allemaal doorgaat is daar een impuls wedstrijd 23 nov.

Jammer, kunnen ze niet dezelfde route gebruiken (zoals jullie dat ook deden toch?) om een dag eerder/later de mendurance te laten starten?

Blingh ik zoek wel rustig rond, maar helaas zit ik momenteel gedwongen thuis.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:41

Dat weet ik niet. Wij doen dat wel maar wij organiseren dan ook beide wedstrijden. Dat zie ik in Leersum niet gebeuren.

Renkum deed ook altijd een mendurance + een endurance maar die zijn gestopt met de mendurance, zover ik weet vanwege het vele werk dat er in gaat zitten ten opzichte van het geringe aantal deelnemers.

Teteringen had volgens mij zo ongeveer de meeste deelnemers dit jaar van alle wedstrijden.

Daarom hoopt iedereen ook zo hard dat de sulky's opgenomen worden in het reglement, trekt toch een hoop nieuwe deelnemers aan.

@Laura: waarom zit je noodgedwongen thuis?

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:44

Boxtel is nog wel te doen ja. Iets van 70 km geloof ik. Helaas heb ik geen groom die op zondag van huis mag en hebben we op 22 nov een indoormarathon.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:50

Blingh: Leuke foto's en erg leuk shetje, jammer dat ze nog niet beleerd is anders had je zondag mooi aan kunnen sluiten (zie link in onderschrift) maar komen vast nog meer georganiseerde ritten in de buurt.

Janneke: jammer, nee dat is wat veel in een weekend he ;)

Nicole: Ik ben helaas werkloos. Bah met dit weer en iedereen naar zijn werk verveel je je al snel hoor.
Gelukkig probeer ik wel een ritme te houden en help ik sochtends met de koeien eten geven. Het is geen werk maar wel bezigheidstherapie hihi..

Anoniem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:50

Had graag in Teteringen willen gaan kijken maar moest een buitenrit begeleiden.Ik heb voorheen altijd in Teteringen gstaan(mijn ouders wonen er)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:51

L_Rivaldo schreef:
Blingh: Leuke foto's en erg leuk shetje, jammer dat ze nog niet beleerd is anders had je zondag mooi aan kunnen sluiten (zie link in onderschrift) maar komen vast nog meer georganiseerde ritten in de buurt.

Janneke: jammer, nee dat is wat veel in een weekend he ;)

Nicole: Ik ben helaas werkloos. Bah met dit weer en iedereen naar zijn werk verveel je je al snel hoor.
Gelukkig probeer ik wel een ritme te houden en help ik sochtends met de koeien eten geven. Het is geen werk maar wel bezigheidstherapie hihi..


Ik heb ook nog geen sulky en tuig :')

Maar idd jammer!

balen dat je werkloos bent zeg,wat voor werk zoek je?

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:54

In Teteringen is er volgend jaar weer een wedstrijd, waarschijnlijk in april al.

@Laura: kunnen we elkaar een hand geven, ik zit ook (sinds kort) in de WW.
Op zich vermaak ik me wel (kinderen, paard en huishouden) maar nu ik zo met mn rug sukkel, schiet dat even niet op.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:55

Het liefst in de groene detailhandel (tuincentrum, kwekerij, handelsbedrijf) of een andere detailhandel, maar zit nu echt te denken aan omscholing. Toen ik in Amsterdam woonde, woonde ik dicht bij de bloemenveiling dat was echt mijn werkwereldje. Maar sinds ik in Haaren woon is het toch erg lastig in deze omgeving hierin te kunnen werken en daarbij helpt de crisis ook niet mee helaas...

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:56

In elke branche is het lastig op dit moment. Ze stellen momenteel zoveel eisen. Wat voorheen een pre was, is tegenwoordig een must. Werkgevers hebben helaas keuze genoeg.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:59

Ja ik zit nu al voor de 3de keer in de ww... (schaam) maar ik weet ook dat ik zeker de laatste keer hier niets aan kon doen. Ik zou contract verlenging krijgen. Er waren namelijk 3 collega's die minder wilde werken en ik graag wilde blijven. Er is toen van alles besproken en altijd gezegd als een iemand niet akkoord gaat met zijn nieuwe contract houd het voor mij op. Iedereen was mondeling akkoord tot de laatste dag en we zouden tekenen. Collega belde en had net te horen gekregen dat haar vriend waarschijnlijk zijn baan zou kwijtraken... Doordat alles zo goed als zeker doorging had ik die afgelopen tijd nauwelijks gesolliciteerd om gelijk ergens anders te kunnen starten. Baalde er wel van was gelijk bijna einde van de maand dat ik ook gelijk thuis zat...

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:00

NdV74 schreef:
In elke branche is het lastig op dit moment. Ze stellen momenteel zoveel eisen. Wat voorheen een pre was, is tegenwoordig een must. Werkgevers hebben helaas keuze genoeg.


Klopt helemaal, in welke branche zoek jij?

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:00

Dat is inderdaad erg vervelend. Kan het van die collega ook wel begrijpen maar jij zit er maar mooi mee.

Anoniem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:01

Ik ben ook omgeschoold :j Van paraveterinair in de detailhandel gegaan. Van de detailhandel naar callcentre en nu werk ik bijna 2 jaar in de zorg waar ik een BBL opleiding volg tot verzorgende IG

Ik hoop dat jullie beiden snel een baan vinden.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:04

Ik ben nu ook met een thuisstudie bezig om mijn kansen te vergroten.
Ik heb jarenlang incassowerk gedaan op een deurwaarderskantoor en dat ben ik zo ontzettend beu. Wil graag iets heel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:06

NdV74 schreef:
Ik ben nu ook met een thuisstudie bezig om mijn kansen te vergroten.
Ik heb jarenlang incassowerk gedaan op een deurwaarderskantoor en dat ben ik zo ontzettend beu. Wil graag iets heel anders.


Oh dat lijkt me echt heel stom :o

Wat voor studie ben je aan het doen?

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:06

Ja klopt was echt totaal op niemand boos en had mij gevoelsmatig hiervoor wel ingedekt. Ik zou namelijk ook pas proosten als iedereen had getekend en ik mijn eerste werkdag zou hebben.
Vanuit het bedrijf snap ik het, het is een kleine tuincentrum en die hebben het al moeilijk zat. Dus nee boos niet ik hoop volgend jaar dat ik daar de zomer weer mag werken, want had het daar erg naar mijn zin.

Ja ik heb ook van alles al gedaan. Ik had een baan gevonden toen ik hier naartoe verhuisde, na een maand vonden ze me toch te jong (orders liepen gewoon terug), toen had ik als motto je moet alles aanpakken als je werkloos bent. Toen heb ik bijna een jaar in de hotelschoonmaak gezeten. Uiteindelijk overgestapt naar een jaar in een callcenter en promotie werk tot dat ik mijn droombaan weer kreeg om in een tuincentrum te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:08

L_Rivaldo schreef:
Ja klopt was echt totaal op niemand boos en had mij gevoelsmatig hiervoor wel ingedekt. Ik zou namelijk ook pas proosten als iedereen had getekend en ik mijn eerste werkdag zou hebben.
Vanuit het bedrijf snap ik het, het is een kleine tuincentrum en die hebben het al moeilijk zat. Dus nee boos niet ik hoop volgend jaar dat ik daar de zomer weer mag werken, want had het daar erg naar mijn zin.

Ja ik heb ook van alles al gedaan. Ik had een baan gevonden toen ik hier naartoe verhuisde, na een maand vonden ze me toch te jong (orders liepen gewoon terug), toen had ik als motto je moet alles aanpakken als je werkloos bent. Toen heb ik bijna een jaar in de hotelschoonmaak gezeten. Uiteindelijk overgestapt naar een jaar in een callcenter en promotie werk tot dat ik mijn droombaan weer kreeg om in een tuincentrum te werken.


Callcenter wil je ook niet meer doen?

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:08

Nicole ik denk wel dat daar momenteel veel werk in is door de crisis. Al kunnen de deurwaardes niet van een kale kip plukken en zo hun kosten terug verdienen. Kan wel begrijpen dat je die ellende wat je hoort van mensen (je moet er maar tegen kunnen) je uiteindelijk ook niet in de koude kleren gaat zitten.

Thuisstudie heb ik ook aan gedacht, maar dan is de grote hoofdvraag waar ik vastloop. Wat wil je gaan doen?

blingh: Opzich wel en heb nog een lijntje open staan dat ik als ik wil eind januari terug kan komen bij het callcenter. Hier bel je voor de week van de ondernemer om ze gratis uit te nodigen dus net iets fijnere gesprekken dan mensen iets willen verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:13

L_Rivaldo schreef:
Nicole ik denk wel dat daar momenteel veel werk in is door de crisis. Al kunnen de deurwaardes niet van een kale kip plukken en zo hun kosten terug verdienen. Kan wel begrijpen dat je die ellende wat je hoort van mensen (je moet er maar tegen kunnen) je uiteindelijk ook niet in de koude kleren gaat zitten.

Thuisstudie heb ik ook aan gedacht, maar dan is de grote hoofdvraag waar ik vastloop. Wat wil je gaan doen?

blingh: Opzich wel en heb nog een lijntje open staan dat ik als ik wil eind januari terug kan komen bij het callcenter. Hier bel je voor de week van de ondernemer om ze gratis uit te nodigen dus net iets fijnere gesprekken dan mensen iets willen verkopen.


Ik heb bij Unamic gewerkt in Tilburg. Ik hoefde gelukkig geen mensen te bellen. Ze belde mij,maar wel een sales afdeling

Zeg trouwens maar Cimmy hoor :j

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:14

Ook binnen de incassobranche liggen de banen niet voor het oprapen hoor. Juist vanwege de crisis. Bedrijven proberen het liever zelf op te lossen dan dat ze hun vorderingen uit handen geven.
Ik ben het gewoon beu om elke keer voor rotte vis uitgemaakt te worden. Het is toch echt mijn schuld niet dat er beslag gelegd wordt o.i.d. en dan had je maar eerder contact op moeten nemen, toen het nog mogelijk was om een regeling te treffen. Maar dat doen ze niet en uiteindelijk krijgen wij de schuld. Na bijna 15 jaar ben ik daar echt helemaal klaar mee.

Ik volg nu een thuisstudie in de richting van medewerker personeelszaken.
Callcenter heb ik ook aan gedacht maar ik wil gewoon niet in het weekend werken en ook niet op zon- en feestdagen. En ik wil ook niet zelf bellen maar gebeld worden. Ik hou er niet van om mensen "iets aan te smeren" om het zo even te noemen. Heb er zelf een hekel aan om hierover thuis gebeld te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:17

NdV74 schreef:
Ook binnen de incassobranche liggen de banen niet voor het oprapen hoor. Juist vanwege de crisis. Bedrijven proberen het liever zelf op te lossen dan dat ze hun vorderingen uit handen geven.
Ik ben het gewoon beu om elke keer voor rotte vis uitgemaakt te worden. Het is toch echt mijn schuld niet dat er beslag gelegd wordt o.i.d. en dan had je maar eerder contact op moeten nemen, toen het nog mogelijk was om een regeling te treffen. Maar dat doen ze niet en uiteindelijk krijgen wij de schuld. Na bijna 15 jaar ben ik daar echt helemaal klaar mee.

Ik volg nu een thuisstudie in de richting van medewerker personeelszaken.
Callcenter heb ik ook aan gedacht maar ik wil gewoon niet in het weekend werken en ook niet op zon- en feestdagen. En ik wil ook niet zelf bellen maar gebeld worden. Ik hou er niet van om mensen "iets aan te smeren" om het zo even te noemen. Heb er zelf een hekel aan om hierover thuis gebeld te worden.


Ik hoefde niet op feestdagen te werken, volgens mij moest je wel 1 of 2 dagen in het weekend beschikbaar zijn (per maand) :j Werd alleen moddervet, zittend werk, aan die telefoon en maar vreten :')

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:19

Daar heb ik in elk geval wel ervaring mee, met zittend werk en telefoon :D
En uit verveling ga ik ook eten. Nu ik thuis zit eet en snoep ik veel minder en heb ik meer tijd om te bewegen. Het is dat het financieel gezien wel fijn zou zijn maar voor mijn gezondheid kan ik beter nog even in de WW blijven ;)