[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:03

claffdifs schreef:
Hallo menners!
Ik lees al heel lang mee en ben voornemens om ooit als ik mijn pony helemaal voor elkaar heb ook eens een mendurance te starten maar ik vroeg me voor nu af of ik misschien eens mee mag met iemand als groom(het liefst op de wagen)?
Ik heb jaren gedroomd bij spring en sgw wedstrijden en men zelf dus ik weet wel eea maar met mendurance ben ik wel heel benieuwd.
Vooral hoe het zit met de rustplaatsen, keuringen en hoe de route samengesteld wordt zou ik graag een keer ervaren.
Is er iemand die toevallig mee doet in Laag Soeren en mij een beetje wil inwijden?
Ik heb eigen vervoer en alle tijd van de wereld om die dag mee te helpen.

Ik zou zeggen als je kunt sturen doe gewoon mee, hetspel leerje vanzelf.
Het is erg leuk om te doen

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:35

Heb je een nieuwe pony, Flurk?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:53

Als je op asfalt traint kan het ook best zijn dat je pony juist zo'n terrein als Laag Soeren erg waardeerd. De route is in ieder geval.erg leuk om te rijden.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:30

MarjaR schreef:
Heb je een nieuwe pony, Flurk?

Ja sinds februari heb ik een Fell pony

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:31

Napie schreef:
Als je op asfalt traint kan het ook best zijn dat je pony juist zo'n terrein als Laag Soeren erg waardeerd. De route is in ieder geval.erg leuk om te rijden.

Vandaag een rit gemaakt van 21 km en dat overleefde ze
Komt goed.
Nu nog verder conditie uitbreiden en hartslag lager zien te krijgen

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:52

Flurk schreef:
MarjaR schreef:
Heb je een nieuwe pony, Flurk?

Ja sinds februari heb ik een Fell pony

Heb je je fjord ook nog? Of is die er niet meer?

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:18

Fjord heeft in februari andere baas gekegen en woont nu op een zorgboerderij in Culenborg

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:17

Ik heb zojuist ingeschreven voor deelname 8 juli te Etten leur zijn jullie daar ook.
Zoek nog een groom voor deze wedstrijd

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:06

Ik twijfel nog welke klasse in Etten Leur. Na Laag Soeren schrijf ik mij in

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:59

Ik wil het ook weer gaan oppakken. Bedoeling is etten leur dan ook te starten.
Bedoeling klasse 1 maar ik kijk na de paarden vierdaagse even hoe tum het doet en wie weet klasse 2.
Maar denk dat dat voor mezelf even te hoog gegrepen is ;)

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:26

Tot wanneer kan je je voor Laag Soeren inschrijven?
NK voor shetten word waarschijnlijk een andere datum (of andere locatie als ze die binnen een week kunnen vinden) dus wil dan kijken of ik toch kan starten. Wel eerst ff afwachten wat het NK voor shetten gaat doen voor ik me inschrijf.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 00:45

Laag Soeren is volgende week al. Gelukkig zitten mendurance wedstrijden niet heel snel vol maar ik verwacht toch 1 deze dagen de startlijst al

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 01:18

Weet iemand hier of er ook nog meer wedstrijden in het noorden komen? Harich ligt toch nog best ver weg en als ik zeg maar op die locatie klik, komt er niet echt meer informatie ook op de website wel jammer. In juli zou ik bv al niet kunnen zeg maar en augustus wordt twijfelachtig. Maar ik wil het graag eens proberen, want Alex vindt buitenritten het tofste. Tijdens de wedstrijddag van SMR wilde hij ook niet terug het terrein op na een rondje rijden tussen de marathon hindernissen door (soort mini traject), nee hij wilde een langere buitenrit. Ik vond het stukje op VN echt tof napie. Wel jammer dat het niet is doorgezet in Appelscha, dat zou voor mij echt ideaal geweest zijn qua proberen. Ik zal nooit prijzen rijden met Alex zijn tempo, maar daarvoor wil ik het niet doen. Ik wil echt voor de fun meedoen een keertje. En dan misschien ooit een startkaart, ook dressuurmatig en vaardigheid zijn we daar best wel aan toe.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 05:58

Dank je wel

In augustus is alleen de wedstrijd in Someren maar dat is een klasse 2 wedstrijd
Harich wordt georganiseerd door de menvereniging waarmee ik de mendurance Drents Friese Wold organiseerde. Ze zijn bij mij geweest om de eerste dingen te bespreken. Er was even sprake van dat het niet door zou gaan ivm brand op de manege. Misschien even googlen op MV de Boskriders of de Friese aanspanning

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:10

Ik weet dat het volgende week al is. Maar hoorde gister pas dat het NK voor shetten wat aan gaat veranderen. Maar of dat locatie of datum word is nog niet bekend.
Bij de dressuur en vaardigheid kan je er de week van te voren bij a altijd nog wel bij.

Harich heeft al weer dressuur wedstrijden, dus in September moet mendurance ook haalbaar zijn neem ik aan. Die staat ook op mijn lijstje als dichtstbijzijnde (35km, alleen een beetje jammer dat ik ruim 50 km om moet rijden omdat zwemmen met de trailer wat lastig is :p ).

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:11

Inschrijven na de officiële sluitingsdatum kan vaak nog wel, maar alleen in overleg met de betreffende organisatie.
Wil je alsnog deelnemen in Laag-Soeren, neem dan even contact op met Vincent. Contactgegevens staan op http://www.vvap.nl/activiteiten/.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:34

Ik heb een mailtje gestuurd.
Ik baal dat ik nog niets van het stamboek gehoord heb wat ze gaan doen.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:28

Zojuist de 'info' van Vincent binnen gekregen. Het is weer op zijn Bolands zeg maar. Routekaart bij aanvang....hopen maar op dezelfde route als vorig jaar want die heb ik nog op GPS en dan weet ik ook waar mijn groom heen moet. Die loopt nu al te zuchten gezien de starttijd van 9 uur. Hihi

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:29

Ik zag het ook. Is weer zeer summier, echt op zn Vincents.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:58

Volgens mij niet eens een adres. Het spreekt meestal wel voor zich. Ben benieuwd of Piet nu heel laat start met zijn klasse 2. Ik denk dat ik dit keer een keer niet de prijsuitreiking/uitslag ga afwachten.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:29

Napie schreef:
Zojuist de 'info' van Vincent binnen gekregen. Het is weer op zijn Bolands zeg maar. Routekaart bij aanvang....hopen maar op dezelfde route als vorig jaar want die heb ik nog op GPS en dan weet ik ook waar mijn groom heen moet. Die loopt nu al te zuchten gezien de starttijd van 9 uur. Hihi

Vind jammer dat ik. Iet kan zien met welke aanspanningen er gereden wordt
Wel leuk aantal deelnemers deze keer

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:50

Ik hoop voor jullie dat het gaat regenen deze week. De route is zwaar op dit moment.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:55

Dat zou ook wel fijn zijn. Voorspelling is op dit moment 25 graden. De mendurance route loopt wel op een aantal plekken op verhard pad in tegenstelling tot de endurance. Heb jij hem goed uitgereden Esther?

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:36

Ik heb de meerdaagse gedaan. 30 en 28 km..... nou ja, die 30 werden er iets meer :'), links i.p.v rechts gegaan en toen moesten we het staptraject met het waterpunt nog een keer. Heel gezellig, maar heeft me wel de overwinning gekost 8)7

Uiteindelijk super vetkaarten. Gemiddelde van 12 nog wat een 3de plaats. Secondewerk met de nummers 1 en 2. Wel een leuke prijs. Mag binnenkort een keer gaan wijnproeven <<)

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:37

Voor een GPX-bestand van de route moet €15 p.p. betaald worden?
Zo'n bestand maken kost niets of weinig, dus iedereen apart 15 euro laten betalen komt vreemd op mij over. Wat zou daar de filosofie achter zijn?