Zoals de titel al aangeeft is mijn vraag wat nou de beste keuze is. Een marathonkar of een sulky. Eind deze maand halen we onze shetlander op die ongeveer 1.04 is. Hij is wel al beleerd voor de kar. Hij word voor mijn zusje (11 jaar) en die wil er uiteindelijk marathon's mee gaan rijden. En af en toe wil ik er dan zelf natuurlijk ook wel eens een buitenritje mee gaan maken.
Maar wat zijn nu de voor en nadelen van een marathonkar en een sulky. Ik heb gehoord dat de spoorbreedte van een sulky niet mag in een marathon maar weet niet precies of dat waar is? En met een marathonkar kun je natuurlijk beter groomen.
Bedankt voor je reactie. Vanaf welke maat mag je dan wel enkelspan starten als ik vragen mag? We hebben hem nog niet nagemeten dus weet niet precies hoe groot hij is
Voor het enkelspan moeten ze minimaal 110 cm zijn. Als je een pony koop om marathon mee te rijden is het wel verstandig om eerst te kijken waar een pony aan moet voldoen en dan pas iets te kopen.
Oke bedankt! Het is ook niet de bedoeling om echt actief deel te gaan nemen in de marathons hoor maar er af en toe eentje mee te kunnen rijden hier in de buurt. Word dus meer recreatief.
Maar ook als je af en toe mee wil doen moet je gewoon aan de regels voldoen. Een 4wielige geremde wagen van minimaal 125cm spoorbreedte is verplicht. De minimum stokmaat is om pony's te beschermen, ik vind het zelfs voor pony's vqn die maat echt wel heel pittig.
Ja dat snap ik maar doelde meer op de opmerking van geschikte pony voor je eisen zegmaar. En zijn de regels voor onderlinge dan hetzelfde als officieel?
Onderlinge wedstrijden worden vanwege verzekeringstechnische redenen onder de reglementen van de KNHS gehouden. Dus dan zal je ook gewoon met een 4-wieler moeten starten.
Bedank voor de info. Marathons vallen dus af haha. Dat is jammer maar was voor ons niet echt een hoofddoel zegmaar. Dan houden we het maar bij alleen wat buitenritjes
_Marjola
Geplaatst: 14-09-14 21:29
Graag gedaan!
Misschien kun je eens bij de minidraverij kijken. Ik weet niet wat precies de leeftijdsgrens is, maar dat is ook heel grappig om als jong meisje (voor je zusje) aan mee te doen.