[AR] Waar menwedstrijden voor Shetlander?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Waar menwedstrijden voor Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:00

Hoihoi,

Ik zou graag wedstrijden willen gaan mennen met Joep (95 cm). Ik heb een Hca sulky (16" wielen), daar zou ik Dressuur en vaardigheid wel mee kunnen rijden toch?
Ik zit alleen een beetje met de vraag wáár ik wedstrijden kan gaan mennen in Noord Holland (omgeving Amsterdam). ik zag al dat er elk jaar in April ergens in het Amsterdamse bos een samengestelde wedstrijd is waar je ook met een sulky aan mee mag doen, dus daar kan ik sowieso even gaan informeren (is ook lekker dichtbij), maar voor de rest heb ik eigenlijk nog niks kunnen vinden.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:16

Bij de KNHS kan ik volgens mij wel aan de dressuur meedoen, maar niet aan de vaardigheid (heb al even een mailtje gestuurd) gezien mijn wagen als het goed is geen spoorbreedte van 110 cm heeft.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:30

Je bent net te laat, maar 1x per jaar begin augustus is de Shetlandmendag in Voorst (Gelderland). Voor jou misschien een eindje reizen, maar een uniek evenement, geheel aangepast op 'de shetlander'. Sinds vorig jaar hebben ze helaas geen dressuur meer, omdat het te kostbaar werd om een jury te krijgen en met de nieuwe KNHS regels werd dat ook lastig, terwijl ze het inschrijfgeld wel betaalbaar wilden blijven houden.

Maar daar kun je prima je gang gaan met vaardigheid, speel-uw-spel, marathon (zowel hindernissen als wegtraject aangepast op shetten) en zelfs het NK Ringsteken voor Shetlanders. Volgens mij hadden ze ook nieuwe onderdelen vanwege het wegvallen van de dressuur.

Deze wedstrijd is dus net geweest, maar wil je je voor volgend jaar opgeven, doe dat dan wel ruim op tijd, want het zit altijd snel vol!

http://shetlandmendag.nl/

p.s. overigens worden aan zowel pony's als wagens geen speciale vereisten gesteld, behalve uiteraard dat de wagen veilig moet zijn voor het doel (sulky's en tweewielers hebben meestal een aparte klasse), de pony hoeft geen 100% shetafstamming te hebben of stamboekpapier maar moet wel binnen de maat van een normale shetlander vallen.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:33

JoyCiej007 schreef:
Je bent net te laat, maar 1x per jaar begin augustus is de Shetlandmendag in Voorst (Gelderland). Voor jou misschien een eindje reizen, maar een uniek evenement, geheel aangepast op 'de shetlander'. Sinds vorig jaar hebben ze helaas geen dressuur meer, omdat het te kostbaar werd om een jury te krijgen en met de nieuwe KNHS regels werd dat ook lastig, terwijl ze het inschrijfgeld wel betaalbaar wilden blijven houden.

Maar daar kun je prima je gang gaan met vaardigheid, speel-uw-spel, marathon (zowel hindernissen als wegtraject aangepast op shetten) en zelfs het NK Ringsteken voor Shetlanders. Volgens mij hadden ze ook nieuwe onderdelen vanwege het wegvallen van de dressuur.

Deze wedstrijd is dus net geweest, maar wil je je voor volgend jaar opgeven, doe dat dan wel ruim op tijd, want het zit altijd snel vol!

http://shetlandmendag.nl/

Dankjewel! Helaas net te laat idd, maar ik zat toen toch op Texel, dus het had voor mij toch niet gekund helaas.

Romy_tessa

Re: Waar menwedstrijden voor Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:19

op www.startlijsten.nl kan je alle menwedstrijden vinden. Er worden onder andere menwedstrijden gereden in Middenbeemster, Benningbroek, Wormerveer, Barsingerhorn, Wieringenmeer, Hoofddorp.

Je spoorbreedte moet inderdaad 110 cm zijn voor de vaardigheid. Misschien je as wat verlengen?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 20:25

Romy_tessa schreef:
op http://www.startlijsten.nl kan je alle menwedstrijden vinden. Er worden onder andere menwedstrijden gereden in Middenbeemster, Benningbroek, Wormerveer, Barsingerhorn, Wieringenmeer, Hoofddorp.

Je spoorbreedte moet inderdaad 110 cm zijn voor de vaardigheid. Misschien je as wat verlengen?

Ok, dank je wel :)

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:33

Ik lees even mee :)

Dennis

Re: Waar menwedstrijden voor Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:07

Idd, Tessa geeft al een goede tip.

Ik rij ook met een HCA en heb hem voor de vaardigheid laten verbreden.