Dit is de pony:

Om een idee te geven:
We hebben nu een kopstuk in shetty maat. Voordeel van dit kopstuk is dat het is uitgesneden voor de oren, waardoor het niet op de oorschelpen drukt. Nadeel is dat het aan de korte kant is, waardoor de huidige keelriem niet meer past. Ik kon ook wel de ponymaat kopstuk nemen, maar daar pasten de gespen van de bakstukken niet op, want die gespen zijn erg smal. De bakstukken (met oogkleppen) zijn van een ponyhoofdstel. Die staan nu op zijn kortst. Dus grotere bakstukken (met bredere gespen) is ook geen optie, want dan hangt het bit te laag. Frontriem heb ik trouwens van een rijhoofdstel, want daar had ik weer wat meer lengte nodig.... Het hoofdstel zit wel goed nu, maar die keelriem hè?

Ik heb dus een langere keelriem nodig.... En ik kan alleen maar van die losse, brede keelriemen vinden, wat weer niet goed aan de smalle riemen van het kopstuk past. Of te smalle keelriemen, van BR rijhoofdstellen. Dat gaat ook niet.
Wat zal ik doen? Doorzoeken naar een lange keelriem? Of een heel ander hoofdstel? Met verhoudingsgewijs grote maat kopstuk en frontriem en relatief korte bakstukken en kleine neusriem?
Bestaan er misschien speciale menhoofdstellen voor Welshpony's? Of is er een merk waarmee je uit losse onderdelen in verschillende maten een hoofdstel kunt samenstellen? Maar dan moet de pony- en shetty-maat dus wel even breed zijn qua riemen (Ideal valt dan al af). Of bestaat er een hoofdstel dat wel erg goed past op dit soort pony's? Iemand een goede tip?