[AR] Menroutes Loonse en Drunense Duinen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Menroutes Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 10:48

Hallo allemaal,

Zoals elk jaar willen we met een aantal vriendinnen in september / oktober een weekend naar de Loonse en Drunense Duinen. We verblijven dan in Herberg de Brand, en gaan dus bij restaurant Bosch en Duin het gebied in.

Normaal gesproken gaan we met z'n allen met de paarden onder het zadel, echter door mijn zwangerschap en andere klachten zou ik dit jaar alleen mee kunnen als m'n merrie voor de wagen gaat.

Maar ik heb geen flauw idee hoe de menroutes in dat gebied zijn. :o
Zijn ze goed te doen voor een paard dat niet echt gewend is aan het zware zand ? ( We komen er tussen door wel eens maar niet dagelijks natuurlijk ) ;)
En zijn ze ook nog leuk om onder het zadel mee te rijden ?
En ook lang genoeg om de hele dag op pad te zijn en kun je ook bij de restaurantjes komen ?
Heb je nog een andere penning nodig dan de gene die we normaal hebben ?

Een hoop vragen maar dit maakt voor mij echt het verschil tussen wel of niet mee gaan dit jaar. ;)
Mocht het niet echt geschikt zijn voor een hele dag dan gaat alleen m'n paard mee ( met een paardloze vriendin ;) ) en kom ik gewoon een gezellig avondje eten ;)

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen :D

Marg

Re: Menroutes Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:03

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:05

Ik merk dat de Loonse en Drunense duinen hier erg vaak langs komen om te mennen. Moet ik dus ook maar eens heen gaan :D .
Heb even wat topics *klik* voor je opgezocht waar je alvast info uit kunt halen (en ik dus ook :P )

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:07

Die heb ik vorig jaar besteld ;)

Staan jammer genoeg niet echt de ruiter en men routes op, maar meer de wandelroutes ;)
We hebben er vorig jaar wel dankbaar gebruik van gemaakt (toen we weer eens verdwaald waren :+ ) , maar je komt dan over paden waar ik echt niet met een wagen zou willen en ook niet zou kunnen rijden omdat het gewoon te smal was.

Maar toch bedankt voor de tip ! :)

Gem bedankt ! Als de kleine man straks slaapt ga ik even op t gemak alles door lezen ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:08

Ik men niet, dus heel veel heb je daar niet aan. Maar ik kom wel heel veel menners tegen als ik in de duinen rijd. Verder zijn er 2 verschillende aanwijzingen voor de ruiterpaden, echt de "menpaden" en de ruiterpaden. Ik weet alleen niet of die in elkaar overlopen of dat het echt specifieke paden zijn. (Aangezien ik altijd beide volg en maar iets doe :+ )

Misschien heb je hier iets aan: http://www.ruiterenenmennen.nl/

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:12

Verdwalen...wij...neehhh joh

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:16

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 15:40

Tinkermuts schreef:
Verdwalen...wij...neehhh joh

Nooit ! O:) :+ _O-

Zeker een nuttige site ! +:)+
Kleine man sprint hier nog steeds rond, dus nog geen tijd gehad om de overige links op m'n gemak te bekijken. ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:55

Ligt eraan wat het weer is geweest. Er zaten wel mulle stukken tussen. Echter loopt er vaak een verhard weggetje naast. Met mijn tweewieler kon ik ook over de ruiterpaden, die waren vaak fijner te rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:19

De menpaden lopen meer buitenom het gebied, bij de drie linden ligt een blad met daarin de routes van zowel het mennen als ohz. Is een grote folder/ magazine van 2013. Echter rijden wij ook vaak aangespannen over de ruiterpaden.