[AR] aanspringen galop voor de wagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

aanspringen galop voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 13:31

Welke hulpen geven jullie bij het aanspringen in galop? We hebben veel moeite met het aanspringen in de juiste galop. In de hoek tussen a en f gaat het meestal wel door extreem veel stelling te nemen. Maar op de rechte lijn zitten we altijd verkeerd. Tips?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 17-08-14 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

BenaLaars

Re: aanspringen galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:35

Ophouding buitenteugel, buitenbeen iets achter de singel en hopperdepop, in galop!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:37

Iets stelling vragen, juiste commando op juiste moment geven, pony goed voorbereiden, en ik gebruik mijn zweep als vervanging van wat de ruiters normaal met hun been doen (dat binnenbeen op de singel, buitenbeen achter singel idee).

Ik denk dat je trouwens ook iets te snel wil. Pak je het juist aan, dan zal de pony op een gegeven moment zelf ook voelen wanneer hij/zij het makkelijkst in welke galop dient aan te springen. Dat is altijd makkelijker om dat in de hoeken te oefenen. Pas als dat echt goed gaat in de hoeken en je pony eigenlijk zelf ook voelt 'rechterhand = rechtergalop in de hoek' en jij kan hem/haar daar succesvol bij begeleiden, dan pas kun je imo gaan werken aan de juiste galop op de rechte lijnen, want dat ís ook moeilijk.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:38

LenaBaars schreef:
Ophouding buitenteugel, buitenbeen iets achter de singel en hopperdepop, in galop!

:') ik vroeg me al af wanneer een dergelijke reactie zou komen. Gaat bijzonder lastig, LenaBaars, als je met je áchter ipv. óp je paard zit!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:48

Je gaat zo naar de Z dressuur en dan is het wel handig om zelf verschil te maken.

Een goede oefening is op de AC lijn een volte rechts in te zetten en aan te springen in de rechtergalop. Zo leer je jezelf goed stelling en buiging te vragen voor de gevraagde galop.
En dan dit afwisselen en het moment van galop aanspringen steeds meer naar de rechte lijn verplaatsen.
Dat kan ook op de diagonalen bij het van hand veranderen: op x een aantal drafpassen, stelling wisselen en in de andere galop aan gaan.

Uiteindelijk is het de hulp die jij zelf wil/kan die je je paard aanleert: als jij galop rechts wil en je zegt "jump" bijv. ...........als je maar consequent bent, leert je paard het vanzelf. Kortom wat jij wil.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:33

JoyCiej007 schreef:
LenaBaars schreef:

:') ik vroeg me al af wanneer een dergelijke reactie zou komen. Gaat bijzonder lastig, LenaBaars, als je met je áchter ipv. óp je paard zit!

Wat stom, had niet gezien dat het om aangespannen ging..

Ellen1seajay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:57

Ik bereid haar rustig voor ga in versnelde draf duw dan met men been en maak dan dat ene geluidje en dan weet ze dat ze mag vertrekken :D

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:00

stelling lichtelijk buitenteugel buitenbeen tegen buik binnenbeen op singel en hop galop zeggen :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:01

JoyCiej007 schreef:
LenaBaars schreef:

Niemand kijkt toch naar in welk topic het staat :') ik in ieder geval niet
Een duidelijke OP doet wonderen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:14

Sommige mensen hier hebben wel hele lange benen :+.

Ik geef kneepje op mn binnen hand met t aan springen dat gaat bijna altijd goed.

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:18

stelling vragen naar binnen of in de hoek zo als jij al zei :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:27

Ellen1seajay schreef:
Ik bereid haar rustig voor ga in versnelde draf duw dan met men been en maak dan dat ene geluidje en dan weet ze dat ze mag vertrekken :D

Even heel erg offtopic (want het gaat hier om aangespannen rijden Ellen ;) ) maar ik kan het niet laten: zorg dat je paard aanspringt vanuit een normaal arbeidstempo. Niet eerst versnellen in draf, dan vált hij in galop en dat wordt het een rommeltje zonder correct lijfgebruik.

Ts:
Ik weet helaas niks over mennen dus die tips laat ik graag aan anderen over
Onder het zadel zou ik een tip met een balkje geven maar dat lijkt me met een aanspanning nou niet de fijnste tip haha

wolflupin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:47

luistert je pony goed naar je stem? iets inhouden in draf om overgang te maken naar galop en dan je stem gebruiken om aan te springen zoals GAAAA-LOP! zoals ik zeg Amber Gaalop! of spirit Galop!
terwijl ik eerst wat inhoud in de draf en nageef als ze in galop zijn. maar ook gewoon klikken met je tong zoals traag klikken om de gang te onderhouden en sneller klikken om over te gaan van draf naar galop, maar ik denk dat stem beter is. maar pistewerk met de koets heb ik nog nooit gedaan. dus verzamelde galop kan ik niet denk ik, kheb het nog nooit geprobeerd bedoel ik.