[AR] Welk wagentje voor shetlander in het bos?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Welk wagentje voor shetlander in het bos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:11

Sinds 1,5 week ben ik van stalling verandert met mijn shetlander van 94 cm.

Ik mende op de vorige stalling op de weg en in vlakke bermen met een sulky cavalettie. Dit ging prima, had m goed in balans en reed comfortabel. Nu rijd ik echter in het bos en bij elke hoefafdruk van een ander paard wat er gelopen heeft hobbelt het karretje erg. Ik heb er wel erg last van, mn rug gaat er pijn van doen en dit had ik eerder nooit. In stap en galop is het prima te doen maar in draf is het hobbelen heel erg.

Wat is nu het beste om te doen? De sulky heeft weinig vering en geen prettig bankje. Wat zijn jullie ervaringen op hobbelige wegen met bijvoorbeeld een hca? Welke zitting? Of is wellicht een vierwielig karretje beter?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom niet veel tegen over het comfort in het bos..

Alvast bedankt!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:16

De hca ik bos/strand/polder cross met mijn hca en zit als een god zelfs op hobbelig terrein zit ik prima

Ik als rug patient vind de cavaletti vreselijk voor je rug
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 15-07-14 17:20, in het totaal 2 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:18

HCA :) Die van mij zit heerlijk, ook op hobbelige wegen. Nooit last van mijn rug. Vierwielig zou ik niet doen in het bos, is toch al vrij snel heel zwaar.

Ik heb een HCA met panzitting, geen problemen mee. Je kunt ook met stoeltje doen :)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:18

Ik heb inderdaad ook een HCA voor het boscrossen :)) Heerlijk karretje, met hele goeie vering, geen klappen meer in je rug. Wel fijn want ik ben ook een rugpatient. :)
En ik heb gewoon de panzitting, maar merk wel dat ik met mijn niet zo royale kont best een kussentje op de zitting kan gebruiken :Y)

m1992

Re: Welk wagentje voor shetlander in het bos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:21

Oke! Goed om te horen. Is er nog een uitvoering die meer geschikt is van de hca's? Er is ook een luxe stoel die je er op kunt zetten toch? Maakt dat nog verschil? Ik kan daar op de website niets over vinden.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:22

Gewoon de simpele sulky is geschikt! Of de stoel verschil maakt weet ik niet, Dennis(@bokt) heeft er eentje met stoelzitting, misschien kun je haar pb'en.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:23

Ik heb er een met stoeltje, die is fijn met zacht omkleed, dus extra fijn voor je billen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:24

Dennis schreef:
Ik heb er een met stoeltje, die is fijn met zacht omkleed, dus extra fijn voor je billen.

Oh oke! Bedankt, die werkt ook goed op hobbelwegen? :))
Enig idee nog wat dat extra kost?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:31

Ik had de mijne 2e hands, dus geen idee wat dat extra kost.
Hier geen bos om in te rijden, maar op het strand, het land, mulle zandbakken en wedstrijd terreinen ben ik er helemaal blij mee.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:56

Ik heb er eentje met bankje, dan kan een van de kinderen ook mee ;-) vering is top!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:31

Ik heb een hca! Echt ideaal in het bos.

Mocht je iets over prijzen willen kun je me wel een pb sturen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:19

Bedankt! Heb je een pb gestuurd :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:24

Een stoeltje kost 83,- euro meer, ik heb zelf wel gewoon een panzitting op mijn HCA. Misschien ga ik nog wel voor een stoeltje ooit, ik ben geen rugpatient maar heb er zo lang ik me kan herinneren snel last van.

Ik rij er net pas mee dus voel m'n rug nog wel, vooral als ik ga stappen na het draven. Maar denk dat dit een kwestie van wennen en misschien zelfs spieropbouw (rugspieren) is.