mag je tijdens een wedstrijd een walkie talkie of een babyfoon oid zonder oordopjes, dus gewoon luid op hebben waar je voorlezer doorheen toetert? Ik kan het heel slecht verstaan, maar als mn groom naast de baan staat voor te lezen loopt dat fijner voor min pony.
Stomme vraag misschien, maar waarom zou een walkie talkie niet mogen omdat je de ring ernaast ermee stoort, en een voorlezer die keihard loopt te tetteren wel? Dat soort toch net zo veel, zo mogelijk nog meer?
Ik denk eigenlijk eerder dat het niet zou mogen omdat de voorlezer dan vanzelf stiller leest en de jury dan niet kan horen wat er gezegd wordt. Die hoort namelijk nooit wat er door jouw walkietalkie komt als je aan de andere kant van de bak bent en evt hulp van derden is dan wel erg makkelijk...
Volgens mij mag dit niet. Reden hiertoe is dat er via walkietalkie oid tips kunnen worden gegeven om de rijvaardigheid en proef te verbeteren, zonder dat hier goed toezicht op kan worden gehouden (want tips geven tijdens de proef mag natuurlijk niet).
Als je aantoonbare gehoor schade hebt, kun je aanvragen bij de knhs om te mogen starten met een instructieset (oortjes + microfoon).
Anders dis gewoon even je proef uit het hoofd leren
Igor001: Dat kan toch ook als er een voorlezer bij op de kar zit? Of heb ik dat mis?
igor001
Geplaatst: 21-06-14 00:26
Jorinda schreef:
Igor001: Dat kan toch ook als er een voorlezer bij op de kar zit? Of heb ik dat mis?
Zal inderdaad wel kunnen. Maar ik weet toevallig dat dit wel een van de redenen is. Een stalgenootje heeft het gebruik van een instructieset ook officieel moeten aanvragen, gezien er misbruik van kan worden gemaakt in de zin van tips en aanwijzingen geven.
Hulpapparaten zoals een instructieset (of walkie talkie) zijn inderdaad niet toegestaan bij het mennen (ook niet onder het zadel trouwens). Alleen als je hier speciaal dispensatie voor hebt aangevraagd.
Je kunt dus het beste de proefjes zoveel mogelijk uit je hoofd leren. Het voordeel is bij het mennen dat je maar met 2 proefjes te maken hebt. Dus dat scheelt al een heel stuk.
Bij slechte omstandigheden (regenachtig of harde wind, waardoor je minder hoort) loopt mijn voorlezer nog wel eens een stukje heen en weer langs de lange zijde om voor te lezen. Dat scheelt af en toe wel als je net aan de andere kant van de baan zit bij A of C.
Verder vond ik het zelf wel handig dat ik regelmatig bij anderen voorlees, waardoor je het proefje beter leert kennen.