[AR] Walkie talkie oid (zonder oordopjes) tijdens wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

Walkie talkie oid (zonder oordopjes) tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 18:00

Hee allemaal,

mag je tijdens een wedstrijd een walkie talkie of een babyfoon oid zonder oordopjes, dus gewoon luid op hebben waar je voorlezer doorheen toetert?
Ik kan het heel slecht verstaan, maar als mn groom naast de baan staat voor te lezen loopt dat fijner voor min pony.

Groetjes Lizzy

Dennis

Re: Walkie talkie oid (zonder oordopjes) tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:32

Naar mijn weten niet. Ik denk dat je de ring er naast er ook mee stoor. Binnen heb je het probleem veel minder omdat de omgeving veel stiller is.

Het is idd soms wat lastig, maar je hoor eigenlijk zelf je proef ook te kennen.
Gewoon een super lichte voorlezer regelen ;).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:17

Zorgen dat je je proef uit je hoofd kent :)* .

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:18

Stomme vraag misschien, maar waarom zou een walkie talkie niet mogen omdat je de ring ernaast ermee stoort, en een voorlezer die keihard loopt te tetteren wel? :P Dat soort toch net zo veel, zo mogelijk nog meer?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:20

Een voorlezer mag natuurlijk alleen maar zijn eigen stem gebruiken, die mag ook niet in een megafoon tetteren.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:22

Ik denk eigenlijk eerder dat het niet zou mogen omdat de voorlezer dan vanzelf stiller leest en de jury dan niet kan horen wat er gezegd wordt.
Die hoort namelijk nooit wat er door jouw walkietalkie komt als je aan de andere kant van de bak bent en evt hulp van derden is dan wel erg makkelijk...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:43

Maar als je voorlezer op de kar zit kan de jury ook niet horen wat er gezegt word. Dus dat is niet perce een rede.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:43

Volgens mij mag dit niet. Reden hiertoe is dat er via walkietalkie oid tips kunnen worden gegeven om de rijvaardigheid en proef te verbeteren, zonder dat hier goed toezicht op kan worden gehouden (want tips geven tijdens de proef mag natuurlijk niet).

Als je aantoonbare gehoor schade hebt, kun je aanvragen bij de knhs om te mogen starten met een instructieset (oortjes + microfoon).

Anders dis gewoon even je proef uit het hoofd leren :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:41

Haha, had niet gezien dat het AR was :') excuus

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:37

Igor001: Dat kan toch ook als er een voorlezer bij op de kar zit? Of heb ik dat mis?

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 00:26

Jorinda schreef:
Igor001: Dat kan toch ook als er een voorlezer bij op de kar zit? Of heb ik dat mis?

Zal inderdaad wel kunnen. Maar ik weet toevallig dat dit wel een van de redenen is. Een stalgenootje heeft het gebruik van een instructieset ook officieel moeten aanvragen, gezien er misbruik van kan worden gemaakt in de zin van tips en aanwijzingen geven.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:17

Hulpapparaten zoals een instructieset (of walkie talkie) zijn inderdaad niet toegestaan bij het mennen (ook niet onder het zadel trouwens). Alleen als je hier speciaal dispensatie voor hebt aangevraagd.

Je kunt dus het beste de proefjes zoveel mogelijk uit je hoofd leren. Het voordeel is bij het mennen dat je maar met 2 proefjes te maken hebt. Dus dat scheelt al een heel stuk.

Bij slechte omstandigheden (regenachtig of harde wind, waardoor je minder hoort) loopt mijn voorlezer nog wel eens een stukje heen en weer langs de lange zijde om voor te lezen. Dat scheelt af en toe wel als je net aan de andere kant van de baan zit bij A of C.

Verder vond ik het zelf wel handig dat ik regelmatig bij anderen voorlees, waardoor je het proefje beter leert kennen.