[AR] Mennen op strand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TWM

Mennen op strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 10:48

Hallo, ik ben nieuw op bokt.. :)

Ik heb er een vraagje, ik zou wel graag een keer met mijn tweespan ponys naar het strand willen. Maar nu vraag ik me, waar?! Zou mooi zijn als het niet zo zware zand is en het moet natuurlijk ook mogelijk zijn om ergens in de buurt te parkeren ofzo.. Ik kom uit de omgeving van Denekamp.

Misschien kan mij iemand helpen!
Groeten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:45

Om alvast 1 illusie weg te nemen; het strand heeft overal zwaar zand :)
Het is alleen de kunst om even uit te zoeken wanneer het eb / laag water is, dan is een groter gedeelte van het strand met hard/nat zand. Als je met vloed op het strand bent, dan wordt je paard niet blij.

Hou er ook rekening mee dat je momenteel bijna nergens op het strand mag overdag. Alleen voor 9 uur of na 19 uur. Dit geldt tot 1 oktober.

Parkeren kan op veel plekken. Het ligt er een beetje aan waar je naar toe wilt?
Zuid-Holland, Noord-Holland?

Oja en vergeet niet om je koets héél goed schoon te maken na het rijden over het strand! Het zoute water/zand is heel slecht voor je koets.
Ik woon zelf op nog geen 10 km vanaf het strand, maar kom er nooit met de koets.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:46

Langervelderslag (Noordwijkerhout) en dan op het strand rechtsaf richting Zandvoort, mag dat ook niet meer? Daar begeleidde ik vroeger strandritten vanaf de manege. Ik kan me overigens niet herinneren dat ik daar wel eens aanspanningen zag.

TWM

Re: Mennen op strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 13:30

Tuurlijk waar strand is, is ook meestal zand. ;)
Ik bedoel wel dat de ondergrond vast is, dus zoals je zei met de eb.. Mssn was dit van mij niet duidelijk.

Noord-Holland..

Of mssn weet iemand ook andere mooie plekken met water ergens in het land!?

Lizzzzz

Re: Mennen op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 00:20

Ik ga altijd naar hargen aan zee, die hebben een fijn parkeerterrein. Alleen zijn de stenen blokken iets te smal voor mijn wagen met een spoorbreedte van 127cm

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:49

Parkeerplaats de Kuil wassenaarseslag , daar ga ik altijd naar toe. Fijne parkeerplaats en fijn strand.