Ik zoek een oplossing voor een probleem wat ik heb met mijn mini voor de sulky.
Door huidplooien achter zijn benen en ontzettend dunne, gevoelige huid krijgt hij schaafplekken van de singel en buitensingel van mijn twee (verschillende) tuigen. Nu heb ik op veel online paardenshops al gezocht naar een kleine singelhoes van bont/pluisspul/schuim maar ik kan niets vinden.
Heeft iemand dé oplossing voor mijn probleem? Of weet iemand hoe ik zoiets zelf in elkaar kan flansen?
Ik heb vandeweek bij de divoza een singelhoes gehaalt die ik makkelijk korter kan knippen. Voor een mini heb je er dan direkt twee. Altijd een schone op reserve
Die van echt bont zijn ook makkelijk te bedelen in twee stukken. Nadeel van nep bont is dat dat vreselijk zweet en ze er smetplekken van kunnen krijgen als ze een gevirelige dunne huid hebben. Ik heb een echte bonten hoes gekocht en nooit meer problemen gehad, zelfs niet na dagtochten.
Ideal heeft gewoon singelbeschermers in maat pony, passen mooi om de singel van een mini-shet tuig. Ik had hetzelfde probleem, maar nu nergens meer last van. Zie bijv. deze link, maar andere Ideal dealers verkopen ze ook http://www.demenner.nl/tuigonderdelen-4 ... preen.html
Wij hebben ook van die neopreen singelbeschermers van ideal, maar zijn weer terug gegaan naar de bontjes. Neopreen schuurt toch en is harder dan een bontje en er zit een randje van kunstleer aan, pony had een hele open plek achter het voorbeen, ondanks de ideal singelbeschermer. Nu met een bontje (ook van de divoza en dan door midden geknipt) nergens meer last van. Het is wel nepbont dus wel regelmatig wassen, anders wordt het hard door het zweet/modder/zand.