Vorig jaar heb ik mijn welsh voor de wagen beleerd. Ik mocht toen een karretje lenen van mijn buren omdat zij er niets mee deden. Nu zijn ze zelf weer aan de slag (en mag ik hem altijd ophalen als ik wil gaan rijden), maar het is handiger om zelf een wagen te hebben. Dus ik ben al flink aan het zoeken en vergelijken. Maar er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet zie.
Mijn pony is 136 en zit dus net op de grens C/D pony. Ik zie veel ponywagens die tot en met c gaan, maar die lijken me dan toch te klein. Aan welke afmetingen moet ik denken? Ik zat zelf te denken aan een spoorbreedte van 1,25 (mag ik daar mee starten tzt?) en een bokhoogte van rond de 1,30. Zit ik dan in de goede richting te denken? En welke inchmaat wielen past het beste bij mijn pony?
Ik wil met haar vooral dressuurmatig trainen en een keer een rondje over het asfalt. En als ze het leuk blijft vinden lijkt het me leuk om bij een rijvereniging te gaan, dus het zou wel fijn zijn als hij niet te zwaar trekt in het zand.
Gem
Geplaatst: 27-05-14 18:50
Misschien kun je in de FAQ alvast een beetje je licht opsteken. Even scrollen.....