[AR] welke tweewieler is geschikt voor mijn B- pony.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorette

welke tweewieler is geschikt voor mijn B- pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:17

Ik heb al diverse bokt topics gelezen over tweewieler of marathon wagen. Aangezien ik meestal alleen op pad ben met mijn enkelspan pony (B- pony van 1.26m), heb ik besloten om over te stappen naar een tweewieler (rijdt nu soms met een concourswagen of recreatie wagen). Ik wil graag een beetje een degelijk model, met goede vering, balans,etc. Ik ben al een tijdje aan het rond kijken, maar dat valt nog niet mee (ik heb momenteel niet het geld voor de luxe tweewieler van hans van der mee, welke ik eigenlijk het mooiste vind, maar ook erg duur). De prijs ligt dan rond de €3000,- en dat vind ik behoorlijk veel.
Wat is een goed alternatief? Welk merk of type tweewieler raden jullie mij aan? Mijn pony is rank gebouwd en 1.26m groot (klein).

Wat zijn de ervaringen met bijvoorbeeld Cavalier trainbow tweewielers, kraay tweewielers,etc.

mooney

Re: welke tweewieler is geschikt voor mijn B- pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:20

Ik wacht op het moment op mijn tweewieler van de Lemerij (zelfde wagens als van Kraay) voor mijn B pony. Kan je dus nog niets vertellen over ervaringen.
Wel kan ik je aanraden goed te vergelijken. De tweewielers van Kraay en Lemerij worden op dezelfde plek gemaakt (in Polen), maar Kraay vroeg bijna €400,- meer voor precies dezelfde wagen. Dat vond ik een beetje apart, vandaar dat ik voor de Lemerij ben gegaan.

dorette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 18:10

Dat is inderdaad apart, kun je vertellen welk model je besteld hebt? Hoelang is de levertijd?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:40

dorette schreef:
Dat is inderdaad apart, kun je vertellen welk model je besteld hebt? Hoelang is de levertijd?

Ik heb gekozen voor de gig 16L, met luchtvering. Daarbij heb ik de spoorbreedte laten aanpassen zodat ik er ook vaardigheid mee zou kunnen rijden. Deze tweewieler is niet geremd, maar er zijn genoeg wagens die wel geremd zijn.
Levertijd is 8 weken, ik zit bijna op de helft nu.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:52

Van der mee heeft ook al wel eens 2de hands staan. Kwestie van geluk hebben. Ik raad wel aan om te bellen ipv te mailen. Ik ben super tevreden over deze tweewieler. Zit heerlijk en comfortabel.

Heb hiervoor een zelfde wagen gehad als Kraay (belgische verkoper). Reed op zich wel fijn, maar minder luxe. Balans was in te stellen, maar was echt wel een priegelwerk en heb het ook niet zo fijn afgesteld gekregen als ik nu heb.

Tip die ik je kan geven: ga proefrijden voor je besteld. En vergis je niet in de maat. Veel verkopers zeggen dat het kan tot een bepaalde stokmaat, maar dit zou ik wel kritisch bekijken.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:32

Ik heb ook een luxe tweewieler van hans van der mee. Het zit echt perfect. Onafhankelijk geveerd en met geveerde bomen.
is zeer goed in te stellen voor de juiste balans. En een degelijk hollands product met bijbehorende service.
Dit is de beste tweewieler die we ooit gehad hebben.
over enkele weken krijg ik mijn nieuwe tweespanwagen. Ook een hans v/d mee.
Dit wordt onze 3e van der mee wagen. Dat zegt genoeg denk ik.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:53

Ik heb ook een GIG van de Lemerij. En ook de spoor breedte laten aangepassen. Voor het bos heb ik een 1 zitter van G.J v. Boven uitDiepenheim. Erg blij mee... Pony voelt zich erook prettig mee.

dorette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 09:52

Heeft iemand enig idee welke inch. maat wielen ik het beste kan hebben? Ik zie op bokt verschillende sulky's voorbij komen met 19 inch. wielen, maar daar lopen meestal pony's van 1.15/ 1.16m voor, heb ik dan 21 inch. nodig?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:30

Ik heb de cavalier rainbow erg fijne tweewieler, cavalier heeft ook een super service. LS_fotos heeft momenteel haar zgan cavalier tweewieler op de boktmarkt staan, geschikt voor een b pony. Wellicht dat iets voor je? (Staat ergens bovenaan in de markt ;) )

Edit http://www.bokt.nl/markt/ad/264456/zgan ... ine-b-pony

Staat geschikt tot 1.25 dus weet niet of dat dus gaat lukken voor de jouwe, wellicht net, cavalier is wel goed te verstellen. Misschien dat je haar even kunt vragen wat ze er van denkt

TWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:38

Hallo!
Ik heb er eentje van Gj. van Boven uit Diepenheim. Het is een erg fijne en sterke tweewieler. Ben er echt heel erg blij mee en hij past zeer goed achter mijn Welsh Ponys. Ik weet dat hij er nu op moment nog een nieuwe te koop heeft. Leuk ding, maar voor mijn pony was die te groot, dus dan zou die voor jou goed passen. Mijn Pony is 114cm.