[AR] net een 4 wieler gekocht, maar mis mn sulky...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tolbergfan

net een 4 wieler gekocht, maar mis mn sulky...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 16:43

Heb februari een mooie pony wagen gekocht van Cavalier. Wagen bevalt prima! Kan hem helaas nergens stallen. Gisteren was het zeil eraf gewaaid. Kussens volgelopen met water. Met een beetje wind krijg ik het zeil er nauwelijks overheen. Ik irriteer me mateloos, dat ik nergens mn kar kan stallen.
Ook heeft hij geen vaste plek. IK mis mn sulky, zat een hoes opmaat bij, kon ik makkelijker kwijt.
Iemand tips? Overweeg hem weer van de hand te doen, want ik vind dit zoooo zonde....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:45

Oei balen zeg.

Wat voor zeil heb je? Ik heb voor mijn sulky een zeil bij de welkoop gehaald en hij zit vast met elastisch koord (fietsenzaak)

Misschien ergens een garage huren?
Laatst bijgewerkt door Onali op 11-05-14 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:46

Mag je hem niet ergens in de stal kwijt? Wat zonde zeg.. Je koopt zo'n dure kar ook niet om 'm te laten verpieteren buiten. Tips, nee helaas maar vind het wel goed balen voor je :(:)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:47

Je hebt voor 4 wielers ook hoezen, die meer de vorm van de kar hebben en dus makkelijker erop te krijgen zijn, dan een zeil.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:49

Is natuurlijk beetje te laat, maar had je dan niet beter kunnen bedenken waar je de kar ging stallen voor je hem aanschafte :o Maar mischien als je zelf even aan de knutsel gaat kun je wel iets met gespjes maken zodat je hem bijvoorbeeld vast kan klikken aan je wielen!

Tolbergfan

Re: net een 4 wieler gekocht, maar mis mn sulky...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 17:34

Wist van te voren dat hij niet binnen kon staan, maar dacht wel een plekje te vinden. Heb nu een koetsenhoes van Ideal maar niet ideaal (hihi) Dus ook een voorgevormde hoes

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:39

Vervelend! Dat mijn kar buiten stond deed ik er ook een zeil op en maakte deze dan vast door er een oud longeerlijn omheen te knopen. Bleef goed zitten. Maar inderdaad wel vervelend als het zo waait.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:43

Zelfde probleem, mijn wagen moet ook buiten staan, heb er altijd gewoon een dekzeil over.
Overigens klim ik altijd gewoon op de kar om het zeil er goed op te doen, als ik er naast blijf staan gaat dat inderdaad niet echt goed.
En ja, vandaag met die storm was het wel hilarisch, dus eerst aan de kant waar wind wegkwam vastgeknoopt toen de rest.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:48

Als je terug wil naar een sulky, ik heb een mooie (zgan) tweewieler maar wil graag een vierwieler ;-) Hier kunnen de wagens wel mooi binnenstaan, haha!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 17:51

Bij ons ook, ruimte genoeg, maar men moet het wel willen. Zing het zo wel even uit. Tip van die gespen zijn erg handig!

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:55

Geen trailer waar die toevallig in past?

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 21:39

bontegevaar schreef:
Geen trailer waar die toevallig in past?

Nopes... ; )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:43

hier past die precies in de trailer, zonde dat er geen plek is, Sta je op een pension stal of thuis? Anders een klein afdakje maken of is dat geen optie?

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:45

mijn vierwieler staat in de trailer, kun je niet met iemand overeenkomen dat hij in een trailer geparkeerd kan worden tegen bijvoorbeeld een deel van de trailer-stalkosten. (als je op een pensionstal staat tenminste)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:58

ik heb ook een koetshoes van ideal en hij past perfect. heb je wel de juiste maat?
Ik hang aan die ogen die erin zitten rekkers(zo van die rekkers die je gebruikt om je bagage op je fiets vast te zetten) vast die ik rond mn wiel doe, zo kan deze nooit wegwaaien
Laatst bijgewerkt door inochiyo op 11-05-14 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:03

Je kunt ook zo'n zeil kopen met 6 tot 8 spanners eraan vast die je dan bijvoorbeeld aan de banden kunt vastzetten, en omdat het spanners zijn vliegt het er ook niet af.

Succes met dit vervelende probleem. :(:)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:42

Hier meerdere karren gewoon buiten staat, ook de sulky's.
Allemaal een zeiltje eroverheen, met elastiek vast, en soms ook nog klemmen.
Allemaal bij de gamma te halen, en kost bijna niks.

En ja, met die wind het erop doen is gewoon lastig.
Gister had ik zelfs even moeite met de sulky weer netjes inpakken.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:47

Ik heb ook een ideal hoes en rijd de kar altijd met de wielen een stukje op de hoes. Nog nooit er af gewaaid :)

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 11:52

Lynn_Nikita schreef:
hier past die precies in de trailer, zonde dat er geen plek is, Sta je op een pension stal of thuis? Anders een klein afdakje maken of is dat geen optie?

Ik sta op pensionstal, had idd gevraagd voor een trailer delen, maar doen mensen niet graag, bovendien worden de trailers die er staan regelmatig gebruikt, dus staat ie ook buiten.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 11:55

Zojuist marktkraamklemmen gekocht, geen gekloot met touwtjes meer, maar wind is sterk. Probeer dit even uit. Heb hem geprobeerd op mn vinger hihi....
Heb veel gehad aan jullie meedenkende reacties! Top!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 11:57

inochiyo schreef:
ik heb ook een koetshoes van ideal en hij past perfect. heb je wel de juiste maat?
Ik hang aan die ogen die erin zitten rekkers(zo van die rekkers die je gebruikt om je bagage op je fiets vast te zetten) vast die ik rond mn wiel doe, zo kan deze nooit wegwaaien

Er zijn maar 3 maten, heb de kleinste en valt heel ruim, wat ik ook graag wilde zodat mijn lamoen ook erbij in gepakt kon worden. Maar ben niet te spreken over de kwaliteit, zeil was 70 euro. Dekzeil van de Hornbach is betere kwaliteit. Maar vond het fijn dat deze is voorgevormd.