Vanmiddag het zeemleertje van het menbit verwijderd, een Liverpoolstang waarvan ik de naam kwijt ben, geen doorsnee merk in ieder geval. Het was echter oranje van de roest. Met wat poetswerk onder de kraan was hij weer glad en schoon. Nu had dit bit bij aankoop in januari een zwart mondstuk en via de zoekfunctie kwam ik erachter dat dit een "sweet iron" bit zou moeten zijn. Was geen heel goedkoop bit, dus ik neem aan dat dit zo hoort? Wie heeft hier ervaring mee?
Sweet iron is "gewoon" ijzer. De roestende vorm dus, geen RVS. Dus roest is dan inderdaad normaal.
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-14 18:45
Maar zijn mondstuk en scharen dan van verschillend materiaal? De scharen roesten niet. En is het zwart alleen een beschermlaagje om het niet in de winkel al te laten roesten?
Biancacoo
Geplaatst: 08-04-14 19:03
sweet iron is met wat koper erdoorheen, mix zeg maar..door zeemleer en vocht...gaat het daaronder idd roesten..dat doet ie niet als ie zo in de paardenmond gebruikt word. word in de westernsport heel veel gebruikt door myler bitten.
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-14 19:53
Ik zal morgen eens naar de ruitersportzaak gaan om het merk te achterhalen. Het kaartje lag er af toen ik hem kocht.