[lo] er vandoor gaan, steigeren, bokken, omdraaien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 10:59

Super!
Want ook al is het een fout van jou (misschien, ik zeg niet dat het zo is), steigeren mag gewoon niet. Klaar, punt uit, discussie voor het paard gesloten als je hem dan op zijn mieter geeft.

Blijf lekker met je instructrice oefenen. Als het paard nog jong is dan kan je beter 1 keer per week goed longeren dan 3 keer per week fout longeren waarbij het paard steeds weer grenzen gaat verkennen en verleggen en het jou moeilijk maakt.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:50

Ik heb ook een arabiertje die behoorlijk je in de maling kan nemen. Het zijn dan ook ontzettende slimme dieren. Die van mij die heeft af en toe echt een stijger periode voor elke geringe iets staat hij dan meteen op zijn achter benen en dan niet heel even de lucht in nee hij blijft gerust een halve minuut op zijn achterbenen balanseren en dan zo ontzettend hoog dat hij haast naar achter kuukelt, maar ook gelukkig is dit weer opgelost door hem veel naar voren te rijden.
xxx

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 21:30

Ik denk dat dit een manier is om zich heel handig van het werk af te sluiten. Ze weet dat ik nogal onzeker kan worden van dit soort kuren en daar maakt ze handig gebruik van...
Toch heb ik deze dag al gemerkt dat er iets is verandert in haar houding naar mij toe. Lachen
Ze is wat onderdaniger geworden, ze ging zowaar zonder morren aan de kant in haar stalletje. Lachen