Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gem schreef:Maartje, dat hangt o.a. erg af van de hoefvorm. Volgens onze HS heeft mijn paard de meest ideale hoefvorm en gezonde hoeven, maar ze gaan zonder beslag of hoefschoenen op het harde toch echt al een week na de kapbeurt vertikaal scheurtjes vertonen.
Echwel schreef:plus dat je in hefschoenen geen proppen kunt draaien..
In hindernissen vliegen ze je om de oren en in het bos met een lekkere galop ook..
En hoezo ijzers zwaarder, daar kan nooit water in blijven staan in hoefschoenen wel, met alle gevolgen van dien...lekkere weke hoeven.
Citaat:Ingebouwde drainage sleuven voorkomen het vastzuigen op modderige plaatsen, de hoefschoen is licht van gewicht en schokabsorberend.
De hoefschoen voorkomt slijtage van de hoeven, waardoor een gezonde groei wordt gestimuleerd en tevens heeft het ongestoord functioneren van het hoefmechanisme een optimale bloedcirculatie tot gevolg
Echwel schreef:plus dat je in hefschoenen geen proppen kunt draaien..
In hindernissen vliegen ze je om de oren en in het bos met een lekkere galop ook..
En hoezo ijzers zwaarder, daar kan nooit water in blijven staan in hoefschoenen wel, met alle gevolgen van dien...lekkere weke hoeven.
Echwel schreef:En jij rijdt hindernissen op volle snelheid?
Echwel schreef:en nee je kunt er geen lange proppen in draaien,
Echwel schreef:Nou ik eb de hoefschoenen bij diverse menners zien vliegen dure en goedkope
Echwel schreef:denk je niet dat er een reden voor is dat wedstrijdrijders ze niet gebruiken en dan heb ik het niet over de hobbyrijders