Hallo ik werd vanmorgen aangesproken door iemand die in het verleden wedstrijd mennen dressuur gereden heeft en ze vertelde mij dat je ten alle tijden een beschermer om de kinketting heen moet.
nou eerlijk gezegd heb ik hier nooit van gehoord (in me men boeken stond ook niks) wel gewoon in de dressuursport.
laatst hobby men wedstrijd gereden en stond ook niks op mijn protocol.
wie weet of dit verplicht is bij het mennen..
JoyCiej007
Geplaatst: 23-03-14 15:46
dat is b*llsh*t van de bovenste plank, niet meer en niet minder.
Als je die persoon nog eens spreekt, vraag haar dan eens waar zij dit in hemelsnaam vandaan heeft, want ik ben réuzebenieuwd!
Idd onder het zadel verplicht maar met het mennen niet hoor!
tine10
Geplaatst: 23-03-14 20:19
Zoals al gezegd, ohz is dit verplicht. Bij het mennen niet. Ik doe het al wel jaren, omdat mijn paard een heel gevoelige huid heeft. Oftewel, je hebt er geen last van als je het wel zou gebruiken.
Djw bokkers.. Moet wel lachen jaaaa ze wist allemaal zo goed reed al jaren zo en in hoge klasse... Nou ik had een bondscoach van de knhs toevallig net gesproken ze had het nog uitgezocht maar echt jullie hebben gelijk.. Is dus niet verplicht
tet70
Geplaatst: 30-04-14 15:39
is het effect van kinketting met beschermer niet minder? In dat geval zou je de ketting dus strakker moeten zetten, lijkt me ook niet bevorderlijk....