Allereerst, ik heb mijn koetsiersbewijs, en ik ga echt geen gekke dingen doen.
(de mentaliteit van bokkers laat nog wel eens te wensen over

Ik heb bijna een jaar geleden mijn enkel gebroken. Hierdoor kan ik op het moment niet fanatiek onder het zadel rijden. Dus dacht ik, dan is nu de tijd om het mennen maar eens te gaan oppakken.
Mijn merrie kent het niet, heeft wel al gesleept paar jaar terug. Maar nog nooit echt voor een wagen gestaan.
Nu hebben mijn ouders een tweewieler staan. Dus ik heb die opgehaald, zodat ik rustig aan kan gaan mennen. Paard laten wennen aan in de bomen lopen ed.
Nu het probleem:
Aan deze kar, zit geen zweng? Ik kan dus niet mijn strengen bevestigen zodat ze met haar borsttuig trekt.
Nu is het met oefenen nog geen probleem, ik hang de bomen in de lichtogen, iemand loopt ernaast en zo kan mijn paard toch al wennen aan in de bomen lopen. Maar met echt mennen is dit natuurlijk niet de bedoeling.
Nu heb ik al wat gezocht op internet, het enige wat ik kan vinden is dat het een draverssulky zou betreffen die niet getrokken wordt vanuit de zweng? Maar de bevestigingspunten voor de strengen van dat tuig, zitten ook niet op de boom/lamoen.
Mijn ouders hebben deze kar gekocht van iemand die er schijnbaar ook mee door het bos galoppeerde, maar ik vraag me nu dus af of ik er uberhaupt wel mee kan gaan mennen??
Gaat mijn geniale idee om eindelijk weer fanatiek aan de gang te gaan weer...

Hoort er op deze kar wel een zweng?

Paard staat hier dus niet vast in de wagen, puur oefenen tussen bomen.
(duidelijkere foto kan ik maken, wordt wel morgen)
Ook mijn broek kan dus nergens aan vast gezet worden, ik heb geen ogen oid waar deze aan bevestigd kan worden. Alleen 2 kleine ogen aan de voorkant van de bomen aan de onderzijde.