[AR] Hca panzitting of stoeltje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Hca panzitting of stoeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 11:39

Ik wil vandaag een hca bestellen maar gezien mijn rugklachten ben ik benieuwd wat ik het beste kan kiezen?

Zelf vind ik een panzitting mooier en denk ik dat je bij kuilen minder de klappen op je rug krijgt. Tevens is deze ook goedkoper.

Wie o wie kan mij uit de brand helpen, deze vraag al gesteld in het algemene sulky topic maar daar werd de vraag niwt beantwoord, daarom stel ik de vraag even gericht in een apart topic.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:28

lastig,..kun je niet beide eens uittesten bij andries ?? of bij iemand anders, er zijn er inmiddels genoeg met stoel om eens te testen, denk ik..
ik had een stoeltje..was daar erg blij mee, beviel me goed, op de panzitting ging bij mij echt niet.. ^)

Ik kan me voorstellen dat je kiest voor een panzitting, ziet er mooier uit, zo'n stoeltje ziet er al snel uit als een heuse rolstoel van de achterkant..beetje vreemd.

L_Rivaldo

Re: Hca panzitting of stoeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 17:57

ja klopt inderdaad wat was voor jou de reden van keuze van een stoeltje? of je bij andries kan testen weet ik niet het zal bij mij gaan om een grotere maat en momenteel niet in het bezit van auto om paardjew mee te nemen.

Qua sulky vind ik ze niet spectaculair uitzien dan zou ik meer gaan voor een cavalier of lemerij maar ik hoor over de hca wat betreft vering betere verhalen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:02

Ik heb een stoeltje en vind het heerlijk zitten. Is ook zachter dan de panzitting. Klappen in de rug heb ik geen last van, mijn sulky is zo afgesteld dat ik alleen met de onderkant van mijn rug tegen de leuning zit (anders neem ik verkeerde houding aan). Dus je kan zelf bepalen in hoeverre je met je rug tegen de leuning zit. Het ziet er wat logger uit, maar wat maakt mij dat nou uit :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 18:05

Kan je de stoel zelf ook verstellen of gaat dat meer in de lamoen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:06

Je kan het lamoen wat omhoog doen maar je kan ook het stoeltje naar voren of achteren schuiven. Het is een combinatie van die 2.
Edit. En onder het stoeltje zit een veer die naar voren of achter kan trouwens.
Edit2. Zelf heb ik het lamoen op zijn hoogst (dus lichtogen zo hoog mogelijk op het schoftje) en de veer onder het stoeltje zo ver mogelijk naar achteren.
Edit3. Rode pijltje is de veer. Over de lengte van het groene kan je hem verstellen. http://i61.tinypic.com/2wqabuc.jpg

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 18:48

Bedankt voor de duidelijke info en foto de stoel ziet er echt degelijk uit. Net Andries gesproken en toen ik vroeg wat ik het beste kon kiezen vanwege mij rug zei hij wijs, ik adviseer niets want ik ken jou rug niet :Y) Kreeg wel te horen dat hij al over 2 tot 3 weken klaar kan zijn gezien ze nu met voorraad werken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:19

Ik heb een panzitting en heb daar eigenlijk geen last van mijn rug mee (ook snel last van rug hier), maar als ik opnieuw zou bestellen had ik wel stoeltje genomen :j

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:35

geen ervaring, maar vind het stoeltje van scw er wel erg comfortable uitzien :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:02

Zo comfortabel als hij eruit ziet, zit hij ook :D lekker zacht want er zit vulling in, wat je bij de panzitting ook niet hebt.
En ik ben eens, per ongeluk, in stevige draf door een diepe kuil gereden. Zonder leuning had ik er sowieso af gelegen :') ik werd een stuk omhoog gelanceerd hahaha.
Overigens is de vering in het begin heel stijf. Ik dacht echt, is dit nou die super vering? Ik voelde elk hobbeltje en steentje. Maar na ongeveer 10 ritjes merk je een heel groot verschil.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:24

Ik heb de panzitting nooit geprobeerd en inderdaad het zitje lijkt wel lomp maar voor de mooi heb je geen HCA sulky. Als het stoeltje goed staat afgesteld zit hij heerlijk. Drie weken geleden kreeg ik ineens een stijve rug na het rijden. Veer onder de stoel weer wat naar voren gezet en nu weer zonder problemen. Hij hangt ook meteen weer mooier in de lichtogen. Hobbels en bobbels voel je niet. Lekker zacht aan de kont ook

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:28

Jij heb hem al gezien Laura maar even voor anderen die willen weten hoe hij rijd:

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:01

ik heb een panzitting en kan helaas met mijn rugklachten er niet mee rijden. Terwijl ik voor ik rugklachten had er dagelijks mee reed, nu rijd ik er 0 tot 1 x per maand mee.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 00:09

je kan et altijd een zitting op zetten begreep ik van andries jammer dat je hem nu zo weinig kunt gebruiken

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:25

Ik kan je niet adviseren want ik heb er geen ervaring mee of verstand van, maar dat ziet er toch helemasal niet verkeerd uit? Zeker met de grote maat wielen. Wel comfortabel!
Wat een leuk filmpje trouwens.
Even off topic: hebben jullie geen moeite met op- en afstappen, omdat je over die stang heen moet?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 06:46

Eerst moest ik klimmen op de marathonwagen en nu zwaai ik 1 been over de stang en plof ik neer. Niet echt dus