Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chocobroodje schreef:Nou het domste wat je kunt doen.... Is makkelijk gezegd vanachter een schermpje maar als je echt merkt dat je pony in blinde paniek ergens recht op af rent... Nouja hoe dan ook het is gebeurt.
TS dit klinkt als een heel gevaarlijk probleem iig. Als je mijn dochter was mocht je hem van mij voorlopig niet meer inspannen.
Ik neem aan dat je les hebt? Wat zegt je instructeur hier over? Hij kent jou en je pony, en kan misschien vertellen waar het fout ging/gaat. Laat je instructeur hem eens een paar weken rijden en als dat allemaal goed gaat kunnen je het onder begeleiding weer gaan oppakken. Eerst in de bak en daarna buiten.
kayleighr schreef:Dank jullie wel voor deze reacties.
Ik vermoed dat er in het verleden iets met hem is gebeurd, want als het aan die buitenrit ligt, waarom sloeg ie toen op hol?
Ik ga hem niet meer inspannen, en in de zomer kijken voor een andere shet, er eerst zelf maar eens bovenop komen. Hij gaat nu lekker genieten van z'n rust, wandelingetjes en knuffelen. Want zo is het echt een schat van een pony, maar we zijn allebei het vertrouwen kwijt.
hengstveulen schreef:volgende dag heeft mijn menleraar hem voor de koets gehad en op het zelfde stuk vloog hij er weer vandoor
GJ9 schreef:Een paard de eerste keer vanuit het niets ineens zoooo hard aan de kletter dat hij niet meer te stoppen is, gebeurt niet heel vaak is mijn ervaring, wel als het echt een onbetrouwbaar menpaard is of er is al eerder wat mee gebeurd. Maar meestal geven ze wel eerst een signaal af of zie je de spanning oplopen, als je er tenminste in getraind bent die te herkennen.
Daarom moet je met mennen super scherp zijn en bij het kleinste signaal al ingrijpen. En ook die signalen kunnen herkennen. Maar als ze er eenmaal van tussen zijn geweest met een minder goede afloop is het niet makkelijk weer goed te krijgen en dan gaat die paniek wel ineens van 0 naar 100.
elodiexdidi schreef:ow jammer voor jou dat je pony niet meer betrouwbaar is tijdens het mennen...
heb je nog iets van de val overgehouden als ik vragen mag?
succes met een nieuwe menpony vinden!