[AR] Sulky's in de mendurance

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Sulky's in de mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 22:12

Samen met de organisatoren en de KNHS zijn we aan het kijken hoe de mendurance aantrekkelijker kan worden gemaakt. Naar duits voorbeeld willen we in pilot bekijken of het mogelijk is om sulky's toe te laten in de mendurance. In dat geval rij je dus zonder groom. We hebben wel besloten dat de menner dan minimaal 18 jaar moet zijn gezien je iemand wel min 20 a 30 km het bos in stuurt en iemand zich dus ook goed moet kunnen redden met het span.

Zijn hier mensen die door deze regeling interesse hebben om mendurance te starten?

Dennis

Re: Sulky's in de mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:16

Of het op het moment tijdtechnisch lukt weet ik niet, maar dit geeft mij zeker mogelijkheden. Als echte enkelspan rijder was mendurance geen optie voor mij met mn shetten omdat je rr al snel een te zware wagen achter moet hangen.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:17

Ik zeker wel. Is veel makkelijker met vervoer. Dan hoeven geen 2 auto's mee. De sulky pas namelijk aan de trailer

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:05

Ik heb zeker interesse. Vind het bespottelijk dat er niet eerder de kans was voor sulky's of tweewieler om mendurance te doen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:07

is veel beter! Denk dat er dan eerder kleine pony's zouden meedoen!

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:41

interessant! Hangt dan wel heel erg van de route af of ik dan mee zou doen. Zware mulle paden of paden met een hoog klim en daal gehalte zou voor mij en mijn mini niet haalbaar zijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 14:03

Sandrina schreef:
Ik heb zeker interesse. Vind het bespottelijk dat er niet eerder de kans was voor sulky's of tweewieler om mendurance te doen.

Tweewielers wel als er maar twee personen op konden zitten

Metellica schreef:
interessant! Hangt dan wel heel erg van de route af of ik dan mee zou doen. Zware mulle paden of paden met een hoog klim en daal gehalte zou voor mij en mijn mini niet haalbaar zijn.

Etten Leur, Zelhem en Onstwedde zijn redelijk vlak en weinig mulle paden. Drents Friese Wold (Wateren) heeft wel wat mulle paden en heuveltjes en is bij nat weer best zwaar. Ik durf het met mijn shetten wel aan. Ik ga zelf waarschijnlijk Etten Leur en Onstwedde starten als de toestemming er door is.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:55

Hier ook zeker voor vervoer een groot voordeel. Betekend dit voor alle maat paarden of tot een bepaalde stokmaat?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 15:46

Ip proberen we vooral meer ponymenners in enkelspan te pakken. Let op, het moet nog door de KNHS commissie en door de jury's worden goedgekeurd. Dan proberen in pilot (ook nog niet zeker of dat in alle klasses wordt toegelaten) voordat het in een reglement komt (op z'n vroegst vind reglementwijziging plaats in april 2015)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:35

ai jammer duurt weer even...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:08

Lijkt me wel erg leuk om eens te gaan doen met een van m'n pony's, heb er wel een staan die er denk ik erg voor geschikt is.
Wel jammer dat er maar zo weinig wedstrijden zijn voor mendurance.. Kootwijkerbroek heeft ook altijd wedstrijd, maar niet met mennen.. jammer.

Mooi dat nu ook met sulky mag! Zal wss wel meerdere kleine pony's ook trekken :j

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:56

Bedankt Napie! Ik ga dit eens in de gaten houden.

Zelf men ik op Utrechtse Heuvelrug, precies de ronde waar ook de Utrechtse Heuvelrug rit word gereden maar ik pak dan alleen de rondjes met vlakke stukjes en geen mul zand.

Nu kom ik regelmatig vals platte stukken tegen en ik moet zeggen dat ze dit prima trekt. Kijk, het is natuurlijk geen Amerongse berg :D

Voor ik mende had ik totaal niet door dat het zo heuvel op en af ging maar toen ik er achter zat ineens wel.

Nogmaals dank voor de tips van de ritten welke wel vlak en goed te rijden zijn. Top!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:05

2e persoon op de wagen moeten hebben heeft mij altijd tegen gehouden om aan allerlei men evenementen mee te doen. Alleen al omdat mijn 2wieler maar plek heeft voor 1 persoon. Mendurance in DFW keertje meedoen zou ik leuk vinden, maar dan moet ik wel met mijn combi mogen starten. Verder weg is transporttechnisch geen optie.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 23:08

Ik ga er zeker voor pleiten om op mijn wedstrijd (DFW) sulky's toe te laten. Waarschijnlijk komt er dan assistentie bij de hekken (twee stuks) om het veilig te laten verlopen. Ik heb dit jaar een nieuwe route. Groot deel prachtig vlak, zeker de moeite waard.
Om impulsrubriek te mogen starten heb je alleen lidmaatschap KNHS nodig. Met voldoende shetlanderspannen doe ik net als vorig jaar een mini-prijsje uitrijken

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:28

Tegen de tijd dat mijn pony oud genoeg is; maar dit is er toch ook nog niet doorheen; wil ik zeker met sulky en 1 persoon men-endurance starten met een A pony!
Dit zal voor mij echt niet eerder dan (zomer) 2016 worden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:31

:o heb er een D-pony voor (afwisseling, maar ook langere termijn semipensioen ivm rug), rest is niet klaar voor mennen.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:36

Is er op DFW de mogelijkheid een dag eerder te komen en eventueel te overnachten op het terrein met pony ? Dan is het voor mij waarschijnlijk wel haalbaar :j

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:06

Etten-Leur is ook bereid mee te doen aan de pilot. Of we die mogelijkheid krijgen is nog even afwachten. Maar vanuit de organisatie is het geen enkel probleem.

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:18

Graag! Heb maar 1 kleine shet, en deze afstanden met een grote wagen en groom is gewoon niet te doen. Met een sulky alleen leg ik deze afstanden al af...dus ik zou zeker mee willen doen! Wat voor eisen zitten er dan aan de sulky?

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:21

Yes dat zou geweldig zijn! Ik heb maar 1 pony en zou dit super leuk vinden om aan deel te nemen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:14

Misterylady schreef:
Etten-Leur is ook bereid mee te doen aan de pilot. Of we die mogelijkheid krijgen is nog even afwachten. Maar vanuit de organisatie is het geen enkel probleem.

Als dit door zou gaan kom ik graag naar etten leur.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 12:15

Eisen sulky: gezien je op de meeste wedstrijden over de openbare weg ook rijd moet je rekening houden met de wettelijke eisen. Ik denk dus dat er een driehoek op moet en reflectoren. Moet ik nog even na gaan.
Mendurance DFW start vanaf de Alberthoeve en je kan daar overnachten op de camping of in de bed&breakfast. Zie http://www.alberthoeve.nl

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:21

Ook ik heb zeker interesse om een keer mendurance te proberen als ze dit toe laten. Mijn shet is ook te klein voor een wagen waar een groom op mee kan. DFW doet dit jaar nog niet mee aan de pilot zo te lezen op de site, of wel? Dat zou vanaf hier ook goed te doen zijn qua afstand met de trailer.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:41

Het is nog niet bekend welke wedstrijden de pilot voor sulky's gaan doen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 21:30

Pas als het echte groene licht er is vanuit de KNHS dan publiceer ik dit op de site.
Ik heb vandaag in ieder geval een trailer gekocht dus ik ben zo goed als startklaar. Als het allemaal wel doorgaat wie weet ga ik dan toch nog eens een klasse 4 rijden met mijn shet :D