Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
fiek schreef:ik longeer niet tot nauwelijks, omdat robin zich nietlaatlongeren, af en toe probeer ik het weer, maar hij draait zich om, alleen dan naar buiten, en neemt je op sleeptouw, dan is hij niet meer te houden. heel vervelend, maja, ik rijd wel altijd dus echt missen zal hij het longeren niet
Dizzy schreef:Wind: Drie kwartier longeren vind ik best lang. Longeren is voor de benen veel inspannender. Ik heb eens gelezen dat 20 minuten longeren overeenkomt met 45 minuten rijden (of dit een feit is weet ik niet)
SPDB schreef:Hoi, Wij longeren bijna elke ochtend ieder paard. Tenzij ze vlak voor een wedstrijd zitten... of die dag de stap molen in gaan. Uiteraard trainen we ze ook dagelijks.
? Kun je mij hier het nut van vertellen?Ik bedoel het niet verkeerd
maar longeren is erg intensief voor paardenbenen. Ik heb zelf div. cursussen longeren gevolgt en gegeven, ik longeer alleen in afweging met de training. Wordt mijn paard een week minder gereden dan longeer ik haar met bv de pessoa of bijzet teugel .Ook niet al te lang, 20min is echt het maximale. Maar om haar elke dag te longeren EN te rijden, nee. Een weekje kan ik me nog voorstellen als het een keer niet anders kan, maar voor altijd elke dag..nee....lijkt me niet goed...kan me wel voorstellen dat je ze elke morgen even in de stapmolen zet voor ze b.v. de wei in gaan. ( bij wie zet je ze in de stapmolen als ik vragen mag?)
Wind"]
[quote="Dizzy schreef:Wind: Drie kwartier longeren vind ik best lang. Longeren is voor de benen veel inspannender. Ik heb eens gelezen dat 20 minuten longeren overeenkomt met 45 minuten rijden (of dit een feit is weet ik niet)
bedankt voor het compliment! Ik ben heel bewust met haar aan het trainen en heb al behoorlijk wat resultaat geboekt in 5 maanden!