[AR] mijn tinker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veenmosveen

mijn tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 10:15

wie rijdt er hier aangespannen met een tinker , welke koets hebben jullie er achter gehangen ? ik ga dadelijk mijn Tinker voor de eerste keer op tuigen en aansluitend wat spelen met de lange teugels met hem , hij wordt in april 6 en onder het zadel is hij erg braaf en eerlijk

DianneM

Re: mijn tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:19

Wij hebben eeen 6 persoons recreatiewagen voor onze Tinker, merrietje van 1.53 :-) dit trekt ze heel best, tot op heden alleen nog in de rijbak gebleven, maar van het voorjaar gaan we de straat op.

Wij zijn begonnen met optuigen, daarna met een lichte sleep, daarna twee autobanden erachter, daarna met nog wat extra gewicht op de banden en toen dat allemaal goed ging kennis laten maken met de koets. Die heeft ze nu een paar keer getrokken

veenmosveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 10:00

ja ja , het was een makkie , zadeltje erop hoofdstel aan met oog kleppen , lange linten er aan , achter hem gaan staan en "ju " we waren op pad , perfect sturen , ho en of terug (achteruit ) geen probleem , eerst de lange zandpad op , eens klakken met de tong is draven ( wat ie langer volhoud dan ikzelf ) daarna nog een rondje door de wijk , tussen door bij een nonkel de kar eens over zijn gat gestoken en hem eens laten kennismaken met het lamoen , allemaal vanzelfsprekend voor hem .Na een uur waren we weer thuis ....

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:06

Wat fijn! Hopelijk blijft hij zo braaf. Een tinker voor de wagen vind ik een prachtig gezicht.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:10

Wij hebben een marathnkar waarmee we in het bos en zo rijden en een mooie koets die we gebruiken voor trouwerijen, het ophalen van Sinterklaas e.d. Onze tinker is ongeveer 1.47 m en vind het voor de kar super (leuker dan onder het zadel), als ik dat zo mag zeggen. We hebben een wat grotere en zwaardere tinker waarmee we binnenkort voorzichtig mee aan de gang gaan om voor de kar te lopen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-CEEX3EO8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-JZ7XYF3X.jpg

veenmosveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 09:09

lightielight , mooie Tinker heb je daar , de mijne is zelfs 1.60m , ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt , ik denk ook aan een marathonkar ....

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:21

Ik heb zelf 2 tinkers die wil ik dit voorjaar wil gaan beleren voor de kar. Mijn tinkers zijn 1.45cm en eentje wordt ietjes kleiner, denk rond de 1.42cm. Natuurlijk doe ik dit in alle rust en voorzicht laten wennen aan tuig. Ik heb nu een sulky die ik mag gebruiken en daarna heb ik een kleine karretje waar je met 2 man op de bok kan zitten en iemand zal er achter op de kar kan zitten. Als dat goed gaat wil ik wel een grote kar hebben dan zit ik ook te denken aan een marathon kar. Ik heb al wat aan het rond kijken voor een leuke kar.

dentanwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:14

Wij rijden aangespannen met onZe 4 jarige tink Bruce sinds afgelopen najaar, super braaf rij zonder oogkleppen ! Zelf met wat hulp beleerd na 1 x een greppeltje gepakt te hebben , hij schrok van een chinook helicopters die laag overkwam niks bijzonders meer gedaan

dentanwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:41

veenmosveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 09:46

mooi dentawes , je hebt er ook een mooie koets achter hangen , dit is ook zo een beetje het model wat ik in mijn hoofd heb , welk merk is dit ?

dentanwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:17

Het is een clever Cob semi marathonwagen komt van voskamp-hall vandaan

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:27

Wat is de schofthoogte van je tinker? Je moet er namelijk wel goe op letten dat de kar niet te zwaar is, voor mijn tinker van 1.40 is echt 250 kg de Max. Wij hebben een recreatie marathonwagentje, het merk weet ik zo even niet.

Dit is hem:
Afbeelding

Heerlijke kar, helaas duurt het nog even voor we er echt lekker mee op weg kunnen, want Dublin heeft heel veel angst voor de wagen. Het werd steeds erger helaas, nu is hij in training en beginnen we even helemaal overnieuw. Waarschijnlijk hebben ze met beleren gewoon de basis overgeslagen en is er ooit iets gebeurd, want zelfs het optuigen en voor de kar inspannen en dat er iemand opstapt vindt hij heel erg eng. En normaal gezien laat je je paard daar eerst aan wennen voordat je echt begint met mennen.

veenmosveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 12:46

Hé Donar , precies het wagentje wat ik zou willen , zeker kwa model , mijn Tinker is 1.60m , zoals hierboven heb ik er alleen maar wat achter gelopen eerst met de lange teugel , dit doet ie of dat ie daar al tien jaar mee bezig is (hij is bijna 6 )daarna bij een oom van mijn vrouw er eens een kar achter gehangen , en flink schudden met het lamoen tegen zijn billen aan , hij wordt er niet warm of koud van ....wordt vervolgt

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:45

hallo ik heb afgelopen zomer mijn tinker ook voor de wagen beleerd .
nu is ze eigenlijk zover dat ze beleerd / mak in het verkeer is . ik heb dit jaar ook een nieuwen menwagen aangeschaft. Want de vorige menwagen van mijn oude tinker was aan de kleine kant voor haar .dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwen menwagen .
dat is uiteindelijk Leon easy step geworden . dat is een super wagen . ik ben volgend jaar van plan om koetsentochten mee te rijden met haar . hier heb ik nog een foto van de wagen en het het span.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7CJO6SY8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-FQ78JMVS.jpg

veenmosveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 15:06

Hé challenger , mooie tinker en mooi koets , helemaal nieuw zo te zien ? Daar hangt natuurlijk wel een serieus prijskaartje aan . Ik wil toch even beginnen met een tweedehandse , zodat ik kan ondervinden of het echt mijn ding is (of misschien ook niet ) vorige week heeft Tucky voor de eerste keer een " broek " aan gehad en als je dat voor waarts trok vond hij dat toch spannnend om mee te maken in het begin , maar even later vond ie ook dit weer oké . Morgen wil ik hem terug alles aandoen en hem een een pallet laten slepen om te zien wat ie daar van vind , als dat ook direkt goed gaat moet ik echt op zoek naar een koets

veenmosveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 06:58

gisteren een pallet er achter om hem eens iets te laten slepen , ook voor het eerst zijn staartrien aan , geen problemen ondervonden en ook het schurende geluid van de pallet over de harde zandpad , was geen probleem , 'k ga nu toch echt aan een kar moeten denk ik .....