[AR] mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pablo1999

mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 22:59

Ik vraag me af wat het verschil is van een Cursus/opleiding: Koetsiers bewijs of Men bewijs?

Weet iemand het?
Of zit er geen verschil in?
Zo ja wat is het verschil?

Ik wil graag buiten kunnen mennen recreatie welke is dan het handigst om te hebben?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 19-01-14 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven opmaak uit titel gehaald.

xZiva_

Re: ???????????????? mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:59

voor jou men bewijs.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:00

Even uit ander topic :

Ja, er is verschil.
Koetsiersbewijs is basisvaardigheden, en in de theorie zit wat meer 'eigen-paarden-dingen' en meer 'algemeen-over-mennen' zoals meer over ziektes, namen van types koetsen. Is vanuit de Stichting Recreatieruiter.
Menbewijs is vanuit de FNRS, kun je ook alleen op een manege halen. Theorie is iets minder uitgebreid, je hoeft geen landauer van een postkoets te kunnen onderscheiden (maar de theorie is nog steeds wel breed genoeg). Praktijk is uitgebreider dan bij Koetsiersbewijs. Ik mocht CME1 overslaan. Dan begin je met CME2 en dan moet je tussen CME2 en het 'eindexamen' nog een paar dressuurproefjes doen en vaardigheidsproefjes.
Ik heb gekozen voor het menbewijs, en zat bij de eerste groep die examen deed afgelopen mei. Ik wilde meer leren, juist ook iets meer dressuurmatige basis en meer ervaring.

Hier ook nog topic: [AR] [AR] koetsiersbewijs/mendiploma ?
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 18-01-14 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:01

xZiva_ schreef:
voor jou men bewijs.

Waarom??????? en wat is het verschil door de TS genoemde bewijzen?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:02

Sjolvir schreef:
xZiva_ schreef:
voor jou men bewijs.

Waarom??????? en wat is het verschil door de TS genoemde bewijzen?

tsja dat verschil kan ik niet vertellen, maar mij werd verteld dat je voor gewoon buitenritjes enz. een men bewijs moet hebben.

en wat heeft iedereen hier toch met zoveel vraagtekens? :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:06

Ik immiteer allen TS, waarbij ik eerst de titel niet snapte.

Overigens is een men of koetsiers bewijs in NL niet verplicht, je mag gewoon zonder de weg op.

pablo1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 23:11

dat weet ik maar ik kan het ook nog niet en dan leer je het en je heb gelijk een bewijs dacht ik want ik verwacht dat het binnen kort wel verplicht gaat worden net al een ruiterbewijs en je bent dan beter verzekerd volgens mij toch?

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:14

Bij het koetsiersbewijs zit inderdaad ook een verzekering.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:15

Normaal gesproken ben je met je paarden verzekerd met je AVP /WA verzekering, moet je gewoon je verzekering even bellen.
Mijn paarden en mijn ongelukken zijn gewoon door die verzekering gedekt.

Leren mennen is niets mis mee natuurlijk, je kan dan een koetsiers bewijs of men bewijs gaan halen,
of gewoon ergens gaan lessen.

Overigens is het ruiterbewijs wat jij aanhaalt ook nog steeds niet verplicht.
(wel in sommige gebieden, maar dat is maar een fractie van NL)

(overigens heb ik ooit mijn koetsiers bewijs en ruiterbewijs gehaald toen ik nog niet eens een eigen paard had en ben dat koetsiers bewijs gaan halen toen ik nog nooit op de bok van een kar had gezeten, vond het leuke kennismaking.)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:23

pablo1999 schreef:
dat weet ik maar ik kan het ook nog niet en dan leer je het en je heb gelijk een bewijs dacht ik want ik verwacht dat het binnen kort wel verplicht gaat worden net al een ruiterbewijs en je bent dan beter verzekerd volgens mij toch?

Dat verplicht worden willen ze al tientallen jaren en bij die wens blijft het. Als je het nog niet kan heb je het meeste aan gewoonweg les nemen. Voor het verzekeringsdeel moet je je WA/AVP op de hoogte stellen dat je paarden hebt, dan doen die verder niet moeilijk. Paard is nl voor de verzekering een huisdier.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:24

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:56

Omdat er een centraal topic is, hier een slotje. Je kunt daar meer lezen en je vragen stellen.