[AR] Leren voor de kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dyonne

Leren voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:06

Hoi,

Mijn vraag was; ik wil mijn shetlander voor de kar zetten om gewoon te gaan picknicken in het bos ofzo. Maar ze heeft nog nooit voor de kar gestaan of iets achter zich gehad dat ze moest trekken. Hoe kan ik dit het beste aanleren?

Mvg, calippolove :)

badass

Re: Leren voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:08

Zorgen dat ze beleerd wordt door iemand met verstand van mennen en beleren

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:10

uhm eerst leren met tuig om wat mijn vriendin ook met haar Welsh heeft gedaan uitendelijk naar 10 keer oefenen kan je de eerste stap sette door haar er voor te zette nie stavmaken en dan achter haar gaan ziite zodat ze er aan went dat je achter haar zit
daar kan je haar na 8 keer ofzo gaan oefenen met 2 personen dat je haar er voor spant en eentje blij er naast lopen jullie gaar rondjes lopen als dat goed gaat ga je mss de weg op naar 2 maanden en das is ze volens mij voledig voleerd

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:12

Oke bedankt! :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:27

viavialover schreef:
uhm eerst leren met tuig om wat mijn vriendin ook met haar Welsh heeft gedaan uitendelijk naar 10 keer oefenen kan je de eerste stap sette door haar er voor te zette nie stavmaken en dan achter haar gaan ziite zodat ze er aan went dat je achter haar zit
daar kan je haar na 8 keer ofzo gaan oefenen met 2 personen dat je haar er voor spant en eentje blij er naast lopen jullie gaar rondjes lopen als dat goed gaat ga je mss de weg op naar 2 maanden en das is ze volens mij voledig voleerd

Pff, als je dit zonder professionele begeleiding hebt gedaan heb je geluk gehad dat het niet fout is gegaan. Dergelijke dingen moet je overlaten aan een professional. Als je nog nooit hebt paardgereden ga je toch ook geen paard ohz beleren?!?!

TS ik ga met de eerste post mee, zorg dat je pony beleerd wordt door iemand met verstand van mennen én beleren. En vooral, neem les!!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:40

ik vind het antwoord van viavialover eigenlijk ook nergens op slaan. zorg dat iemand je helpt die er verstand van heeft. zelf aankloten kan meer verpesten dan je zou verwachten...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:46

Ja, maar rijden is iets anders als mennen. Als je géén ervaring met mennen hebt moet je níet zelf gaan lopen aankl*ten met een pony voor de wagen te beleren.

Maar ik begrijp dat je opa dus dat jullie het beleren allemaal onder begeleiding van je opa hebt gedaan? Dan is het toch ook geen probleem? Maar ga niet iemand anders aanraden zónder ervaring dit zomaar te gaan doen.

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:51

Ik ga dit zeker niet zonder iemand doen die geen ervaring heeft! Ik ga naar iemand toe en die zegt alles wat ik moet doen, dat ik toch mijn eigen shetlander heb beleerd voor de kar ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:52

Dan denk ik dat hij/zij jou heel goed zal kunnen helpen. Je kan op zich wel prima een begin maken door bijv. met dubbele longe te longeren, en met lange lijnen te gaan oefenen :j Dit heb ik zelf van te voren gedaan, zo 'stamp' je er als het ware ook goed even alle commando's al vast in :j

Is je pony verder al verkeersmak?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:53

viavialover, dit is geen aanval op jou. zou je misschien iets rustiger kunnen reageren op het minste puntje van kritiek? ik begrijp dat jouw ervaren opa je heeft geholpen met het beleren en dan is het geen probleem... calippolove heeft geen ervaren bekende om zich heen dus het is niet verstandig om alleen aan te gaan kloten met je pony...

calippolove, dat lijkt me een uitstekend plan! dan heb je de juiste hulp en het tóch zelf gedaan :D succes!

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:56

Nee mijn pony is voor het meerdere deel verkeers mak maar, kan soms nog wel eens verschieten van een auto achter zich. Maar ik ga ook elke week de weg op. En ik ben ook al bezig met op mijn commando stappen, draven etc.
Dit heeft ze bijna onder de knie! :D

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:57

xMyrth schreef:
viavialover, dit is geen aanval op jou. zou je misschien iets rustiger kunnen reageren op het minste puntje van kritiek? ik begrijp dat jouw ervaren opa je heeft geholpen met het beleren en dan is het geen probleem... calippolove heeft geen ervaren bekende om zich heen dus het is niet verstandig om alleen aan te gaan kloten met je pony...

calippolove, dat lijkt me een uitstekend plan! dan heb je de juiste hulp en het tóch zelf gedaan :D succes!

Dat vond ik zelf ook.. Ze mag wel een klein beetje rustiger doen, maar verder ga ik er niet tegen in.
Bedankt xMyrth :) Het liefste wil ik alles zelf doen maar wel met een ervaren iemand ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:49