Mijn vraag was; ik wil mijn shetlander voor de kar zetten om gewoon te gaan picknicken in het bos ofzo. Maar ze heeft nog nooit voor de kar gestaan of iets achter zich gehad dat ze moest trekken. Hoe kan ik dit het beste aanleren?
Mvg, calippolove

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
viavialover schreef:uhm eerst leren met tuig om wat mijn vriendin ook met haar Welsh heeft gedaan uitendelijk naar 10 keer oefenen kan je de eerste stap sette door haar er voor te zette nie stavmaken en dan achter haar gaan ziite zodat ze er aan went dat je achter haar zit
daar kan je haar na 8 keer ofzo gaan oefenen met 2 personen dat je haar er voor spant en eentje blij er naast lopen jullie gaar rondjes lopen als dat goed gaat ga je mss de weg op naar 2 maanden en das is ze volens mij voledig voleerd
xMyrth schreef:viavialover, dit is geen aanval op jou. zou je misschien iets rustiger kunnen reageren op het minste puntje van kritiek? ik begrijp dat jouw ervaren opa je heeft geholpen met het beleren en dan is het geen probleem... calippolove heeft geen ervaren bekende om zich heen dus het is niet verstandig om alleen aan te gaan kloten met je pony...
calippolove, dat lijkt me een uitstekend plan! dan heb je de juiste hulp en het tóch zelf gedaansucces!