[AR] Kur op muziek voor menners

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Kur op muziek voor menners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:54

Gisteren was er bij onze vereniging in Onstwedde voor de 3e keer de mogelijkheid voor het rijden van kur op muziek. De belangstelling hiervoor lijkt steeds groter te worden.

Nieuwsgierig geworden? Op de site van www.driesporen.nl zijn diverse video opnames te bekijken. Voor filmpjes van eerdere wedstrijden kun je op de site kijken bij fotos/video-archief/menwedstrijden.

Heb je ook belangstelling gekregen en wil je eens een kur op muziek gaan rijden of organiseren, neem dan contact met mij op. Ik heb alle benodigde informatie digitaal beschikbaar.

Laten we hopen dat we van dit mooie onderdeel een officieel onderdeel van de menwedstrijden kunnen maken. Het is namelijk geweldig om te doen en prachtig om naar te kijken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:17

Leuk het topuc voor de kur op muziek
We doen mee!
De kur is klaar, nu de muziek aan elkaar plakken,
Welk programma raad je aan om de muziek te plakken?

Wij rijden scherpenzeel 22 maart

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:29

Ik loop hier ook al een tijdje mee in mijn hoofd, lijkt me ontzettend leuk om te doen nm. Graag zou ik dit willen aangeven bij onze vereniging ( dit doen ze nm nog niet). Tine10 zou je mij hierover meer informatie over kunnen geven ? Hoe je hiermee het beste aan de slag kunt gaan en dan met name voor beginners, dat maakt de drempel voor onze vereniging misschien ook wat lager ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:42

Janouk: mijn man heeft het programma van AVS op mijn computer geinstalleerd, maar er zullen vast meerdere programmas voor zijn.

Peachy: ik heb diverse bestanden. Een algemene brief met wat toelichting waar je aan moet denken, een handleiding van de knhs over het maken van een kur (ohz) waar allerlei tips in staan over hoe je een goede kur maakt en ik heb de protocollen, zodat je weet welke verplichte onderdelen je in je kur moet verwerken. Voor de secretariaatskant heb ik een korte toelichting over het invoeren. Dit kan gewoon in het concoursprogramma (nog wel in de protocollen voor onder het zadel, dus de protocollen die de jury nodig heeft moeten nog even handmatig met gegevens van de combinatie worden voorzien) Peter Hartman (de man van het concoursprogramma) is wel bezig om ook de kur voor het mennen in het concoursprogramma te verwerken. Bij de eerste 2 wedstrijden waarbij we ook kur reden heb ik naast een menjury een kurjury van onder het zadel benaderd om ons te helpen. Maar bij de laatste wedstrijd had ik alleen een menjury. Dit scheelt dan ook in de kosten. Omdat we nu nog niet zoveel deelnemers hebben, is dat wel fijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:43

Agenda waar er kür voor menners wordt gereden:

22 maart: Scherpenzeel
5 april: Onstwedde
10 mei: Onstwedde
8 november: Onstwedde

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:21

Ik meld me ook even.

Ik ga in februari een demo-kur rijden ism Peter Bonhof en 22 maart start ik ook in Scherpenzeel.

Ik heb het programma Nero geïnstalleerd op mijn computer om de muziek te knippen en te plakken.

Erg leuk om te doen :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:27

Michael heeft AVS voor mij opgezocht en geinstalleerd. Ik heb net de instructievideo's op Youtube bekeken en het moet te doen zijn.

Kan ik mooi mijn klassieke balletopleiding als kind toch nog gebruiken bij de paardensport.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:30

Leuk Janouk! Ik ben erg benieuwd naar jullie kur :D

Ik heb er nu al zin in... moet nog wel ffies oefenen :o

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:30

janouk schreef:
Michael heeft AVS voor mij opgezocht en geinstalleerd. Ik heb net de instructievideo's op Youtube bekeken en het moet te doen zijn.

Kan ik mooi mijn klassieke balletopleiding als kind toch nog gebruiken bij de paardensport.

_O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:36

Ik ken het systeem AVS niet... ik moet wel zeggen dat ik het leuk vind om er lekker creatief mee aan de gang te gaan... heb er ook 'grapjes' in verwerkt :P Kon het niet laten :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:38

Ollie1 schreef:
Leuk Janouk! Ik ben erg benieuwd naar jullie kur :D

Ik heb er nu al zin in... moet nog wel ffies oefenen :o

Gisteren voor het eerst de kur gereden en we dachten dat hij te kort was, maar hij was te lang :D . Dus 2 onderdelen eruit gehaald en 2 lijnen verkort en nu blijven we goed in de tijd.

Ik heb al diverse grappen in mijn hoofd haha, ik kan dat toch niet laten. En Paul rijdt, ik hoef alleen maar te groomen O:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:46

Hihi jij dus ook al? :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 13:03

Nog even een algemene opmerking: wat ik nu zie is dat sommige mensen het intro langer doen dan de voorgeschreven 20 seconden. Als het straks officieel is kan dat voor aftrekpunten zorgen.

Hoe lang zijn jullie proeven? Ik heb hem op 5 minuten (helemaal in het begin wilden ze bij de knhs niet aan een langere tijd, nu hebben ze dat gelukkig wel geaccepteerd, want voor bijv een A pony wordt het anders wel erg lastig om binnen de tijd te blijven). Ik zit nu te twijfelen of ik hem nog iets langer zal maken om nog wat extra dingen te laten zien. Aan de andere kant betekent dat weer gestoei met het muziekprogramma (en ik weet niet meer precies welke nummers ik heb gebruikt.... beetje dom) en op zich heb ik alles wat ik moet laten zien in de kur zitten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:55

Mijn proef is nu 5.10min Dat is mooi tussen 4.30 en 5.30 in.
Met een intro van 20 sec

wittequint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:23

de max. tijd is toch 6 min?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:36

op mijn protocol staat tussen 4.30 en 5.30u, maar als het meer is, dan zou ons dat wel uitkomen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 14:43

5.30 is de maximale tijd. Dit heb ik met veel moeite voor elkaar gekregen. KNHS wilde 5 minuten. Maar heb gepraat als brugman dat dat onmogelijk is voor kleine ponys (wat onder het zadel geen issue is, omdat A ponys daar niet meedoen aan de kur)

Wittequint, bij de laatste versie van de protocollen (met ook de vernieuwde verplichte onderdelen) staat dat op de protocollen. In de eerste versie stond inderdaad 6 min. Die nieuwe protocollen heb je gekregen na de wedstrijd van 11 mei. Toen heb ik naar alle deelnemers de nieuwe info gestuurd.

wittequint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:51

oke dan zal ik mijn kür weer moeten inkorten ben wel lekker bezig zo :D heb die protocollen zeker wel gehad maar denk ik alles door elkaar gehaald.en het intro mag dus max 20 seconden zijn?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 14:53

Klopt. Mocht je het niet kunnen vinden, moet je even seintje geven, stuur ik je de laatste versie nog even.
Maar is jouw kur langer dan 530 dan? De tijd telt van groet tot groet, dus het intro telt niet mee bij die 5.30.

wittequint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:06

@tine ja hij is langer dan 5.30 zat nu op 5.80 of zoiets maar is wel makkelijk korter te maken hoor dan haal ik de laatste 2 gebroken lijntjes in galop er wel weer uit dan kom ik wel weer uit. mijn intro is nu ook veel te lang
denk ik iets van 40 sec. ga zo even terug zoeken naar die protocollen maar de verplichte onderdelen zijn niet
veranderd toch?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 15:18

Bij de verplichte onderdelen zijn in een paar proeven, in ieder geval ZZ, een paar dingen gewijzigd na de wedstrijd van mei. Wel jammer, vond dat een hele leuke lijn in de galop.

wittequint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:25

ja hij deed dit ook super in de proef. tja ik heb gewoon te weinig tijd om alle verplichte onderdelen te laten zien en dan ook nog wat 'leuks' eraan toe te voegen met die kleine ponybeentjes. stap heb ik al minimaal en ik vind dat er ook wel een rustig moment in moet zitten. ik ga nog wel even knutselen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:27

Mijn intro tot de groet is 22sec.... ik ga hem écht niet aanpassen voor die 2 sec :7

wittequint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:40

@ollie nee daar gaan ze toch ook niet moeilijk over doen wat is nou 2 seconden. heb net nog even de afstand bekeken naar scherpenzeel,184 km enkele reis,denk niet dat ik daar ga komen. 'chauffeur' stond al niet te springen toen ik het voorstelde en nu zeker niet als hij de aantal km's hoort.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 16:46

Heb net ook eens gekeken, pfff 186 km. Enkele reis. Nou ja, ik heb me al opgegeven. Nu maar hopen dat mijn hand dan weer meewerkt.