[AR] Pony beleren voor de wagen aan huis

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Chendo_

Pony beleren voor de wagen aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 00:21

In het voorjaar is mijn pony 3 jaar en wil ik hem graag door een prof laten beleren.
Graag zou ik willen dat dit op de stal gebeurd waar hij staat, zodat hij niet ook nog de stress heeft van het verhuizen + ik wil er gewoon heel graag bij zijn.
Weet iemand of dit realistisch is en zo ja bij wie ik kan aankloppen in omgeving Rotterdam?

annastasia

Re: Pony beleren voor de wagen aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:24

Het is natuurlijk altijd fijn als dit aan huis kan gebeuren, echter weet ik niet of dat heel handig is.
Als je je pony wegbrengt kan degene die 'm moet beleren de pony pakken wanneer hij/zij er tijd voor heeft.
Wanneer ik thuis aan de slag ga ben ik met een uur klaar, maar moet ik er voor rijden dan moet ik er toch wel 3 uur voor uittrekken.
Degene die je pony dan moet beleren is niet efficient bezig.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:27

Hier hebben ze dat ook met een pony gedaan, ging prima. Pony loopt er nu perfect voor

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:16

Het zal er o.a. vanaf hangen of de beleerder het kan combineren met bijvoorbeeld lesklanten in jouw buurt, waar hij/zij aan huis komt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:48

Het idee is mooi, als het praktisch uitvoerbaar is, zou ik daar wel voor kiezen.

Wie weet woont iemand die beleert bij je in de buurt.
Zelf heb ik ze liever thuis staan, is voor de beleerder praktischer.
Zoals hier boven ook gezegd, hoef je de training niet zo in te plannen. Kost minder tijd danergens op locatie gaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:52

Het ligt er denk ik ook aan hoeveel je zelf kunt doen. Mijn pony's zijn allemaal thuis beleerd, ik wilde ze niet graag ergens stallen omdat ze bevangen zijn geweest. Dus ik heb steeds iemand laten komen en vervolgens ging ik zelf verder oefenen en kreeg ik huiswerk mee (longeren, dubbele longe, stemhulpen, lange lijnen etc). Het slepen en het voor de wagen zetten heb ik in het begin alleen door mijn instructeur laten doen. Het is mij zo goed bevallen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:56

Bij ons op stal worden er ook paarden (op afspraak) gebracht voor een "beleerles" en daarna gewoon weer mee naar huis genomen. Zij worden dan voor de trainingswagen van de beleerder gezet.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:59

Bedankt voor de reacties.
Nu is het nog de vraag of er iemand in de buurt zit die dit wil doen.

Snap inderdaad dat het praktischer is om hem ergens te stallen, maar vind het een beetje dubbel stress voor hem die ik dan liever voorkom. Hij is nogal gevoelig.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:15

Peter de Koning zit regio Rotterdam, maar of hij aan huis komt weet ik niet. Of je zou zelf heen en weer moeten rijden.
Je zou wellicht ook aan het bestuur van jouw mendistrict (west dus) kunnen vragen wie er beleert in Rotterdam.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 15:47

Oh bedankt voor de tip, daar had ik nog niet aan gedacht.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:53

Ik ben bezig om mijn jonge paard zoveel mogelijk zelf thuis klaar te maken.
Als hij zo ver is dat hij ingespannen kan worden breng ik hem waarschijnlijk weg naar een ervaren iemand/stal waar hij in een rustige omgeving voor de wagen gezet kan worden.
Hier is dat helaas niet mogelijk...