[AR] past mijn pony voor deze wagen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorette

past mijn pony voor deze wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 22:40

Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een wagen voor mijn pony, ze word binnen kort betuigd en om daarna direct verder te kunnen heb ik een wagen nodig. Nu heb ik wel een leuk wagentje gezien die ook nog een beetje in de buurt staat, maar weet niet zeker of mijn pony daar wel voor gaat passen en aangezien ze nu nog niet betuigd is kan ik het moeilijk eerst even proberen.

Het gaat om een marathon wagen van het merk voskamp, deze wagen heeft een spoor breedte van 1.20m, bokhoogte van ca. 1.05m en 18 inch . wielen. De pony die ik ervoor wil zetten is een ranke B pony van 1.25m hoog. Kan dit gaan passen of moet ik opzoek naar een grotere wagen? Ik heb er al diverse bekeken en die met 19 inch. wielen lijken mij allemaal zo groot en zwaar voor mijn ranke pony.

Wie kan mij advies geven?

Sanniej_

Re: past mijn pony voor deze wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:47

Ik heb geloof ik precies dezelfde afmetingen als wagen ook van voskamp.
Heb je een foto vd wagen?
Bij mij loopt er een welsh A voor.
Zit nog wel in twijfel of die niet te zwaar is voor haar, maar ga aankomende lente/zomer serieus trainen en als het dan nog wat moeizaam gaat is hij dus toch echt te zwaar.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:05

Een wagen met grotere wielen hoeft nog niet perse zwaar te zijn. Je kan beter naar het gewicht vragen en op de rolweerstand letten. Ik heb zelf geen ervaring met Voskamp wagens, dus kan daar helaas niets zinnigs over zeggen. Wel vind ik 18 inch wielen aan de kleine kant klinken voor een pony van 1.25m. Ik heb zelf een Welsh van 1.30m voor een wagen met 19 inch wielen en dat vind ik een beetje aan de krappe kant. Aangezien mijn wagen (Clever) eigenlijk voor tweespan bedoeld is (en niet enkelspan wedstrijdsport), is ie aan de zware kant. Er komt daarom een nieuwe wagen aan die een stuk lichter is, maar ik heb expres ook gekozen voor grotere wielen (21 inch). Dat rolt namelijk een stuk makkelijker (als je even niet op de rolweerstand zelf let).

Waar wil je de wagen voor gaan gebruiken: recreatief of wedstrijden? Bij sommige onderdelen (bv. minimarathon) is het namelijk de eis dat je wagen minimaal een spoorbreedte heeft van 1.25m. Handig om in je achterhoofd te houden als je dat van plan bent :)

Succes!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:14

Zoals het klinkt als ik je tekst lees is de wagen te klein...

Ik heb voor mijn 1.16 welshjes een wagen met 21 inch voor wielen en achter 19 inch.
Rolt heel makkelijk. Dat telt vaak zwaarder mee dan het gewicht.

welsh4span

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:50

deze Voskamp wagen is inderdaad te klein voor jouw pony.
let ook op de spoorbreedte deze moet minimaal 1,25 zijn voor jouw pony als je wedstrijden wilt gaan rijden.
grotere wielen zijn ook aan te raden dit loopt zoals je in voorgaande berichten hebt kunnen lezen lichter dan kleine wielen.