KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eefielover
Berichten: 760
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Culemborg

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 10:29

Heb net gebeld, ik sta er nog niet op.. voor week drie staan maar drie mensen op de lijst.. Volgens de dame aan de lijn moet ik even afwachten of het alsnog goed komt, het systeem is namelijk wat op hol geslagen..

Heb er ook gelijk even tegen aan gegooid dat het gek is dat je gelijk moet betalen en of ze zich wel realiseren dat ze nu misschien mensen mis lopen.. Zij had daar natuurlijk niets mee van doen en melde mij dat dat een bewuste keuze is. tja..

Mel, kun je inderdaad niet een deal sluiten met je ouders? Dat je dan van vakantiegeld aan hun betaald?

Ipsilonka

Berichten: 5866
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:31

Dan komt het vast wel goed. Ik wacht het even af!

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:31

Bij mij hielp vanmorgen om browser even helemaal af te sluiten en toen opnieuw te beginnen.

eefielover
Berichten: 760
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Culemborg

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 10:39

Ja maar dan sta ik straks twee keer ingeschreven.. := dat hoeft dan ook weer niet..

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:56

Haha, naja beter 1x teveel dan te weinig ;)

janneke584

Berichten: 1913
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:38

Ik had KNHS gebeld net ivm een factuur. Zo nieuwgierig dat ik was, vroeg ik hoe de stand van zaken was met de instructieweek. Bleek dat de site weer op z'n gat zit en ze nog 250 aanvragen/mails hadden liggen.
Ik heel brutaal gevraagd, hoe het zat met de betaling. Ik heb uitgelegd heel graag mee te willen doen, alleen nu het geld niet heb om meteen te betalen ( 13e maand nieuw zadel gekocht pff).
Verteld ze, oh maar dat is niet erg. Stuur een mail naar accommodaties@knhs.nl leg de situatie uit en wie weet kan je er nog bij gezet worden en betaal je in termijnen of 4 weken voor aanvang.
Dus dit ook maar gedaan en hopen, dat ik toch naar week 2 kan.
Maar ze hadden makkelijk de oude regeling kunnen hanteren, als ze zo doen!

Dit had net iemand in het andere topic gezet. Het is blijkbaar toch mogelijk later te betalen.

eefielover
Berichten: 760
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Culemborg

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 14:18

Nou ik heb nog niets gehoord, en heb er nu tijd voor, de rest van de week niet zoveel meer.. dus heb me opnieuw ingeschreven en nu ging t goed en heb ik gelijk betaald. T kan maar geregeld zijn! :D

Ipsilonka

Berichten: 5866
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:35

Ik heb m ook betaald en ingeschreven! En de leswensen alvast door gegeven haha.

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:10

@eefie en Ips: mooi dat het inschrijven inmiddels gelukt is :)
@Janneke fijn dat ze ook een andere betalingsmethode bieden. Misschien zijn ze er vanmorgen achtergekomen dat ze anders zichzelf in de vingers snijden qua deelname (zeker bij mennen, wat niet zo hard loopt als bepaalde ohz weken, gok ik).

marjotje82
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Goudswaard

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:28

Wat is er voor verschil in lessen dat je wensen op moet/mag geven?

marjotje82
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Goudswaard

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:29

Ik weet helaas nog steeds niet of ik vrij kan, dus ik hoop nog niet dat het al vol zit...

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:29

Hoi,
Ik kom hier binnen vallen had topic geopend en werd daarna hierheen doorverwezen door moderator.
Ik heb vanmorgen ingeschreven voor week 3 en had geen problemen met mijn inschrijving of betaling.
Dus een gedeelte van julllie gaan ons wel zien en ik ber er zonder groom maar weet uit ervaring dat dit geen problemen opleverd. Het is 12 jaar geleden dat ik op kamp geweest ben. Ik vond het te duur geworden maar heb er nu zin in dus dacht doe het toch maar keertje.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:31

marjotje82 schreef:
Wat is er voor verschil in lessen dat je wensen op moet/mag geven?

Voorheen kon je een instructeur kiezen ik praat wel over een aantal jaar geleden. Nu heb ik gevraagd of ik op mijn niveau ingedeeld kan worden. Ik hoop itz grijpstra ook weer instructie geeft want die vind ik zo fijn

Ipsilonka

Berichten: 5866
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:57

Ik geef daarin aan met wie ik in de les wil rijden. En van welke instructeurs ik les wil. Ik weet niet of het lukt, maar proberen kan!

marjotje82
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Goudswaard

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:31

Ok bedankt voor de info!
Geen idee, ken verder niemand en ook de instructeurs niet...zal dat vakje blanco houden.

Sjolvir

Berichten: 25284
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:59

eefielover schreef:
Nou, weet niet of dat slim is.. Zelfs de fanatiek getrainde wedstrijdpaarden zijn gewoon op aan t eind van de week.. Sjolvir vergeet te vertellen dat ze vorig jaar twee paarden bij zich had en t jonge paard dus 1 uur per dag liep i.p.v. Twee.. Eigen keus, maar vind toch dat ze een behoorlijke basisconditie moeten hebben eer je hieraan mee doet..


Dat was niet om de nieuwe, daarom zei ik ook, die loopt normaal altijd gewoon onder het zadel.
Dat 2 was om de oude, die kan geen 2 x op een dag meer lopen, anders had ik alleen haar meegenomen
en niet mijn nieuwe zwartje.

(overigens geen spijt van gehad)


Ben net thuis, ga eens kijken of ik me kan inschrijven.

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:08

Dat lukt vast nog wel op de eerste dag, toch?

Aangezien ik ook geen idee heb wie de instructeurs zijn, heb ik het ook alleen gegooid op met iemand van hetzelfde niveau in de les. Kan ook een mooi voorbeeld zijn als onderdeel X bij mij niet lukt en bij diegene wel :)

Ik zit alleen nog te twijfelen over het hooi. Ik heb nu geen extra hooi gekozen. Want er stond dat er 4x gevoerd wordt, maar ze noemden twee tijden voor hooi op de site (dus die andere 2x alleen biks?). Ik heb ook geen idee welke hoeveelheid hooi ik moet verwachten. Hoe ging dat in voorgaande jaren? Ik heb een C pony (voor het vergelijkingsmateriaal).

Ook nog wat vragen over praktische dingetjes (er schiet mij van alles te binnen, nu ik er goed over na ga denken :o ):
- Mesten (uiteraard zelf lijkt mij), maar wordt dat iedere dag verwacht of zijn ze dan niet zo blij qua stro voorraad?
- Corvee (voor de mensen) is er ook neem ik aan?
- Waar worden de wagens 'opgeslagen'? Ik neem trouwens sowieso een slot daarvoor mee :)

Sjolvir

Berichten: 25284
Geregistreerd: 26-03-05

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:21

Ik heb aangegeven van wie ik graag les wou, omdat er vorig jaar 1 instructie bij zat waar ik totaal niet mee uit de voeten kon, met geen van de 2 pony's.
Heb als niveau B, maar op dag 1 doen ze nog wel eens wat herindelen adhv wat ze zien.

Hooi vond ik vorig jaar karig, in mijn ogen moet paard altijd genoeg ruwvoer hebben en de KNHS verstrekt in mijn ogen veels te weinig standaard.
Heb het er nu nog niet bijgezet, maar wel bij de opmerkingen dat ik dat eventueel wel wil als ik heb gezien hoeveel ze gevoerd krijgen en ik het te weinig zou vinden.

Wagens stonden vorig jaar gewoon buiten, slot mee is verstandig.
Paar jaar terug konden ze in lege bak, maar ook dan slot mee en deur stond open.

Uitmesten zelf doen. (zij gooien er nieuw in, vuil er zelf uitwippen).
Aan het eind van het kamp moet je je stal schoon opleveren.
Corvee voor mensen? Nee, is er niet. Eten in kantine, netjes blad met bord etc. weer weg zetten.

eefielover
Berichten: 760
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 23:24

Wagens staan meestal in een van de binnen bakken nachts.. overdag buiten op een rij..

Corvee? Mij niet gezien! :+ je hoeft alleen je paard zelf te mesten. Stro doen zij er elke dag bij. Het is niet de bedoeling dat je zelf hooi en stro gaat pakken.. Maar ze staan tot aan hun knieën dus bij mijn shet schrijf ik erbij dat ik geen extra stro wil. Aan t eind moet je hem zelf leeg halen en kan ik die minidrollen onderaan ergens zoeken.. Sterker nog, op de tweede dag dump ik vaak al stro bij de anderen. Scheelt weer..

Hooi is inderdaad twee keer per dag. Maar ik vind dat heel raar dus ik schrijf op drie van de voertijden hooi en geen biks. Ze krijgt van mij na de lessen.. Vaak ligt er dan toch een plakje hooi voor m'n stal die ik er dan savonds zelf in gooi.. Dit jaar moet je voor extra hooi betalen dus misschien doen ze dat niet meer.. Neem dus vier plakkies van thuis mee. Kan dat niet misgaan.

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:50

Bedankt voor de reacties +:)+

Haha, corvee - het had zomaar gekund ;) Vroegah (toen mijn ouders heen gingen) gebeurde dat wel namelijk.
Iedere dag mesten ben ik van thuis al gewend, dus dat is geen probleem. Ik gok dat mijn pony aan het stro gaat knabbelen, ontzettende vuilnisbak is het af en toe...
Wij voeren thuis alleen kuil, dus hooi inschatten blijft lastig. Ik kan altijd even een grote zak volproppen en die meenemen voor de zekerheid of ik ga 'm uitlaten zodat ie ook wat gras binnenkrijgt.

Owja ik las iets over zadelkasten... Die zijn wel ruim genoeg voor het mentuig toch? Anders moet ik daar nog iets op verzinnen...

@eeffie Ik zou het hooi ook meer verspreiden over de dag i.p.v. 2x (thuis doen wij 4 porties). Heb ook gelezen dat biks etc. beter wordt opgenomen als het paard vooraf gras/kuil/hooi heeft gegeten.

Sjolvir

Berichten: 25284
Geregistreerd: 26-03-05

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:54

Hier eten ze thuis ook voordroog en als ik nr 2 meeneem krijgt die van de KNHS nat hooi.
Het is dat ze een fjord is dus leeft voor eten, maar joh, je moet dat smoel eens zien als ze dat voorschotelen...Echt... duidelijk niet lekker genoeg volgens madam.

Denk dat ik in mijn toch al volle auto nog maar vracht kuil meeneem voor ze.
Ben ik van het probleem af.

kast groot genoeg? Geen idee...

eefielover
Berichten: 760
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Culemborg

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 00:10

Waren ze vroeger wel maar of die nieuwe ook groot genoeg zijn.. Geen idee..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 02:09

Of vooraf ff op mp kijken voor een hooileverancier in Ermelo.
Backup hebben, kan nooit kwaad ( ga er dan vanuit dat het hooi bij de knhs duur is).

Betalen...verbouwingen...dringend geld nodig.
Reëler zou termijnbetaling zijn. Bijv. nu de helft en dan minimaal een week voor aanvang de resterende helft.

In overleg zal best veel mogelijk zijn.

Ipsilonka

Berichten: 5866
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 07:19

Vorig jaar stond er ook dat we voor extra hooi moesten betalen. Dat heb ik toen niet gedaan. Ik gooi wel een baaltje in mijn bus. Zadelkasten geen idee gebruik ik nooit. Mijn tuig hangt op mijn tuigkarretje.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 07:19

In de menweken was vroeger nooit corvee, in de overige weken wel
De nieuwe boxen zijn mooi ruim en er zit een ingebouwde kast in die je kunt afsluiten met een hangslot.
Kortom minder ver lopen met je spullen. Onder de overkapping aan de achterkant staan nood boxen en daar is geen kastje bij. De boxen zijn 3x 4 en de voerbakken hangen vrij hoog.
Voor het tuig zijn die kastjes niet echt handig