Toen we haar de eerste keer een deken oplegde flipte ze totaal, iets achter op haar kont was reden om te blijven uitslaan naar achteren.
Gelukkig wende ze daar na een tijdje aan.
Met 3 jaar heb ik haar zadelmak gemaakt en daarbij hoort bij mij ook lange lijnen werk.

Zolang ik de teugels maar over de rug liet lopen ging het goed.
Ze wordt nu al jaren onder het zadel gereden en is op buitenrit werkelijk de verkeersmakste pony die ik ooit ben tegen gekomen.
Ze kijkt ook niet op van menwagens al komen ze rakelings en rammelend voorbij.
Begin dit jaar hebben we een kar en mentuig aangeschaft.

Meer als een keertje passen is er niet van gekomen.
Je ziet dat ze niks meer geeft om iets op haar kont.
Nu wilde ik het gaan oppakken en meende ik te beginnen met slepen maar zogauw ze maar de strengen van opzij voelt flipt ze weer helemaal.
Ze probeert weg te schieten en blijft meppen met haar achterbenen, ook als ze ze allang al niet meer voelt.
Ze flappert de hele tijd met haar onderlip wat bij haar een teken is dat ze volledig in de stress schiet en panikeert.
We hebben afgesloten met de strengen steeds van de ééne kant over haar rug te laten afglijden achter haar kont, haar te belonen en dan daarna de strengen gelijk weer over de rug te leggen en dat afwisselend links en rechts.
Dat ging nog enigsinds redelijk.
Zolang ze echter zo doet hoef ik er nog niet aan te denken er een kar achter te hangen.
Zelf had ik al bedacht om haar de volgende keer een deken op te leggen zodat ze de strengen niet zo snel voelt maar hopelijk zijn er menners met meer tips.