Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:51

_Marjola schreef:
. Dan snap ik wel dat de situatie die bv. Anke hierboven omschreef ontstaat (meer ervaren menners belanden dan sneller boven in de ranking).


Ik kon thuis geen vaardigheid oefenen wegens gebrek aan materiaal en plek.
Deed dus wel eens mee voor de leukigheid. Winnen kwam vooral doordat ze dressuurmatig
goed voor elkaar waren en dus netjes en foutloos door zo'n parcoursje heen konden gaan.
Echter toen de nieuwe tijden kwamen....(outdoor) kon ik niet meer binnen de tijd rijden :o

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:10

@baudy gefeliciteerd met je punten!
@Anke ik bedoelde qua ervaring naast VH ook dressuur(matig). En zo te lezen, ging dat bij jou erg goed. :)

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:49

Ik heb die van mij ook altijd alleen dressuurmatig getraind, nooit voor de vaardigheid. Een fijn dressuurmatig gereden pony stuur je ook makkelijk de vaardigheid door is mijn ervaring. Jonkies hebben vaak 2 a 3x nodig om door te krijgen wat de bedoeling en dan looen die ook binnen de tijd.

Fijn dat t bij iedereen zo goed gegaan is vandaag.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:24

Gefeliciteerd metjullie punten! Wij gaan morgen voor de oefening zwartewaal starten!

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:26

Gefeliciteerd met jullie punten.

Morgen Zwartewaal, leuk Patricia.

Moest hier vanochtend lachen we hadden gemend en Toobs was drijfnat (had goed zijn best gedaan).
Zegt iemand, hoe kan dat nou? Hij is helemaal nat! Je hebt toch alleen maar gemend!?
Ehhhh, ja, we hebben alleen maar gemend, daarbij loopt 'ie in een zandbak met ca 450 kilo achter zich aan en een gek op de bok die had bedacht overgangen en tempowisselingen te willen oefenen.
Net of mennen geen werken is voor een paard, zucht....

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:37

@Sjolvir dat weet je toch? Mennen is domweg een rondje sjokken en als persoon gezellig meeliften ;)

:roll:

Wel top dat Toobs zo goed zijn best doet! :D

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:57

Hij heeft zo zijn momentjes! Kan ook een vreselijke luiwammes wezen.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:25

sumic schreef:
*\o/* jeej ben helemaal happy! Ze waren echt heel braaf! Ze liepen prima voor de eerste keer, dik tevreden. Tuurlijk het was geen super proef en we hadden wat kleine foutjes, zoals een piepklein bokje :? Van joey middenin de proef (waar dat nou ineens vandaan kwam?) En een paar kleine botsinkjes tussen de ponys maar over het algemeen echt heel tevreden. Paardjes staan lekker in de stal te knabbelen en mijn dochtertje ligt als een roosje te slapen. Als ze zo weer wakker wordt gaan we weer terug om naar de vaardigheid te kijken en de prijsuitreiking.
Hoe ging het met de anderen vandaag?

Ze liepen leuk ja! Leuk span heb je daaraan, ze deden het al heel braaf!

Mijn dressuur met Syl ging redelijk, dat ik een jaar gewacht hebt werpt zijn vruchten af, hij kon goed zijn rust bewaren. Enkele kleine foutjes/haperingen, maar wel 7ens voor galop en galoponderdelen, en voor halsstrekken. 176, maar was tevreden, voor zijn doen super.

Tweespan liep ook wel fijn, kon zeker wel beter, maar ivm nieuwe baan en ziek zijn niet echt getraind, maar toch 191 puntjes in de L. Primaa :D

Net maar weer ff op bed gelegen _O-

Aankomende zaterdag weer dressuur, dan 2 proefjes, weer zelfde als vandaag. :) Is iig alvast goede voorbereiding op buitenseizoen, 2 maandjes aan de dressuur.

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:27

Mel, jij ook gefeliciteerd met je puntje! En dat je lekker gereden hebt.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:37

Sjolvir schreef:
Moest hier vanochtend lachen we hadden gemend en Toobs was drijfnat (had goed zijn best gedaan).
Zegt iemand, hoe kan dat nou? Hij is helemaal nat! Je hebt toch alleen maar gemend!?
Ehhhh, ja, we hebben alleen maar gemend, daarbij loopt 'ie in een zandbak met ca 450 kilo achter zich aan en een gek op de bok die had bedacht overgangen en tempowisselingen te willen oefenen.
Net of mennen geen werken is voor een paard, zucht....

_O- altijd fijn ja haha

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:45

Nee joh. Van mennen worden ze toch niet moe haha!
Dat denken indd veel.mensen!

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:56

Iedereen gefeliciteerd en wat een fijne 1e keer Sumic *\o/* geeft vertrouwen voor de toekomst.

Was iemand die nog nooit gemend heeft Sjolvir :x

Sinds ik men (men nu zo'n jaar of 4) weet ik wel dat mijn paarden echt een betere conditie opbouwen met afwisseling mennen / ohz dan alleen ohz. Vind het ideaal! Krijgen er ook lekkere billen van.

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:58

VHU, die van mij varen ook wel bij het mennen, vind het ook ideaal.
Wat ook vaak gevraagd wordt is of ze dan nog wel fijn te rijden zijn onder het zadel, ja, duh!
Natuurlijk! (fijner zelfs)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:41

wie weet welke M proef er eerst moet gereden worden in januari? Klopt het schema in het proevenboekje?
weet dat in de L van de zomer het boekje niet klopte. maar ik kan op de site van de KNHS de aanpassingen niet vinden.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:11

baudy prima punten! leuk dat je de tap naar het L gaat maken

sumic: oo vandaar ;) ik vind de dressuur ook veel belangrijker hoor, gezien ik niet zo goed in de vaardigheid ben (pacoursen onthouden is ook een kunst)

Sjolvir wat zeg je nou! mennen werken :P nee joh! haha ach bij mij zien ze het ook als saai een beetje rondtouren met een karretje

Patries: morgen geen oefening gewoon lekker knallen! je hebt romy prima op orde! *\o/* Succes en geniet er van!! (qua proeven staat dat niet gewoon op de startlijsten?)

ik heb nu ook helemaal weer zin om op wedstrijd te gaan haha

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:25

Nee ik.start tussen de b ivm nachtdienst. Dus het b nummer van de proef staat er achter.hihi

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:40

nee hoor, je begint met M 60 en daarna M 61 ;)

weinig M starters trouwens!!!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:45

Ik zie het indd vanochtend stond het b proefnummer nog achter mij!

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:50

MelanieB schreef:
Ze liepen leuk ja! Leuk span heb je daaraan, ze deden het al heel braaf!

Mijn dressuur met Syl ging redelijk, dat ik een jaar gewacht hebt werpt zijn vruchten af, hij kon goed zijn rust bewaren. Enkele kleine foutjes/haperingen, maar wel 7ens voor galop en galoponderdelen, en voor halsstrekken. 176, maar was tevreden, voor zijn doen super.

Tweespan liep ook wel fijn, kon zeker wel beter, maar ivm nieuwe baan en ziek zijn niet echt getraind, maar toch 191 puntjes in de L. Primaa :D

Net maar weer ff op bed gelegen _O-

Aankomende zaterdag weer dressuur, dan 2 proefjes, weer zelfde als vandaag. :) Is iig alvast goede voorbereiding op buitenseizoen, 2 maandjes aan de dressuur.


dank je wel en gefeliciteerd met je winstpunt!

janouk
Blogger

Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 08:39

Wij starten Janouk zondag in Lisse: 1 x L1 dressuur onder het zadel en daarna ZZ dressuur voor de koets in Lisse. Ik ben benieuwd, nog nooit in combinatie gedaan op een wedstrijd op 1 dag. Maar we zullen zien hoe het gaat: haflingerwedstrijd op onze club, dus bekend terrein.
Ik zal wel veel spullen moeten laden :D

Verder ingeschreven voor 22 maart Scherpenzeel: 1e keer ZZ dressuur kur op muziek.
De kur is geschreven gisteren, vandaag naar de 20 x 60m baan in het bos om te kijken hoelang de proef duurt en of de lijnen goed lopen.
Dan begint de klus om de muziek er passend bij te krijgen. :? Wel leuke uitdaging, want ik heb dit nog nooit gedaan. O:)

Meer mensen die in Scherpenzeel Kur op muziek starten?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:09

Tot nu toe heb ik alleen van Olga (Brutus) gehoord dat ze een kur op muziek hebben.
Weet niet of ze daar meedoen.
In Grave, eerste weekend van juli. Kun je ook een kur op muziek doen.

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:31

Even een vraagje ter info, omdat ik op de knhs site niet echt wijzer word. Hoe zit het nou met selecties? Wanneer mag je op de districtskampioenschappen rijden (of is dit gewoon inschrijven?) En wanneer mag je de hippiade rijden? Ik snap dat je op de districtskampioenschappen je kan plaatsen voor de hippiade, maar is dit de enige manier? Gisteren in bergharen was bijvoorbeeld een selectie wedstrijd voor oost (ik rijd voor zuid, dus voor mij niet van toepassing) maar waar kan je je dan eigenlijk voor selecteren?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:45

Hippiade gaat over het outdoorseizoen.
Wat leuk dat je bij Zuid hoort, ik ook!
Je moet minimaal 1x KNHS gestart zijn om op het DK mee te kunnen strijden voor een plek naar de Hippiade.
Er komt een verdeelsleutel en die bepaalt hoeveel er per klasse naar de Hippiade mogen. Daarnaast moet de gemiddelde score van 4 juryleden (2 proeven) minimaal 60% zijn. Je kunt dus ook op het DK zelfs kampioen of reserve kampioen worden...zonder een Hippiade ticket te krijgen (is bijv. als je onder de 60% hebt gereden)

lanouska

Berichten: 541
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:55

goedemorgen

@ sumic misschien op de site van je eigen district kijken.. selectie zal voor de indoor kampioenschappen geweest zijn
in noord is het zo dat je je gewoon kunt opgeven voor de districtskampioenschappen en daar de tickets voor de hippiade worden verdeelt

wij zijn gister met het menteam naar de dressuur wedstrijd in onstwedde geweest. ben ook nog met me moeder mee geweest.. en heb nog een vriendin voorgelezen.

mijn dagje begon al goed vrachtwagen van moeders wou niet starten dus een vriend gebeld gelukkig had hij start kabels en deed onze vrachtwagen het zo weer allleen moest hij met de vrachtwagen op een strookje gras staan van 2 meter.. en ja je raad het al hij stond vast.. met onze vrachtwagen hem er uit trekken lukte niet dus iemand anders gebeld met een trekker.. wij natuurlijk veelste laat voor onze starttijd op de wedstrijd. gelukkig mochten we van de organisatie als laatste van de rubriek starten.. echt top :D

gelukkig liep de rest van de dag op rolletjes en hebben we zelfs kür op muziek gestart

moeders in de B: 185 en 177
harry in de L enkelspan: 191 en 189 2x 4de
Z 2span 200 en 196 (een beetje ondergewaardeerd) 2x 1ste met gebrek aan concullega's
z 4 span (voor het eerst) 211 en 208.5 ook 2x 1ste ~~}>
kür op muziek 61.35% en 2de

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:55

janouk lijkt me fijn starten in lisse! was er gisteren nog voor de kadertraining mooie binnenbanen, jammer dat het alleen voor de haflingers is :P