Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xTesske schreef:Hoi.
Ik heb sinds kort een shetlander waarmee ik men.
Hij is super braaf voor de kar zet geen snap verkeerd, helemaal super.
Maar er is een probleem. Hij staat niet echt aan de hulpen. Ik krijg hem niet echt in draf
en laat staan galop. Als hij dan draaft is het 2 meter en dan stopt hij niet. Ik ben streng genoeg daar
ligt het niet aan maar hij doet het gewoon simpelweg niet.
Ik weet niet of het iets met conditie is maar dat denk ik niet want als er een anders
paard voor hem loopt kan hij het opeens wel.
Wie kan mij hiermee helpen?
Jelleee schreef:Waarom dan toch mennen als je weet dat je tuig niet goed zit/past? Had je beter nog even kunnen wachten op je nieuwe tuig.
Misschien snapt je pony je commando's wel helemaal niet (zijn de stemhulpen anders dan bij de vorige eigenaar) of heeft hij nooit geleerd om goed op eigen benen te staan en door te lopen. Met andere woorden er kan zoveel niet kloppen. Laat er eens naar kijken door iemand met verstand van mennen.
xTesske schreef:donna123@Hmm hij is wel een slomme, draaft namelijk met moeite als ik met hem wandel. Het zou wel aan het tuig kunnen leggen want dat zit niet helemaal super, heb ook al beter passend tuig besteld. Kar kan het niet liggen die is op maat gemaakt voor hem.
xTesske schreef:heb op het moment nog geen instructeur
heb wel een kennis die me begeleiding geeft maar die zegt dat dat tijd nodig heeft en dat dat
aan de pony zijn conditie ligt.
xTesske schreef:Nee hij heeft geen overgewicht. Hij heeft ook geen moeite met draven want als hij het zelf wil kan die super draven.
Ik men met dit tuig omdat dit bij de vorige eigenaar ook gedaan is en de gene waarvan ik begeleiding heeft (iemand met jaren lange ervaring met mennen) zegt ook dat ik gewoon kan mennen met dit tuig.
xTesske schreef:Nee hij heeft geen overgewicht. Hij heeft ook geen moeite met draven want als hij het zelf wil kan die super draven.
Ik men met dit tuig omdat dit bij de vorige eigenaar ook gedaan is en de gene waarvan ik begeleiding heeft (iemand met jaren lange ervaring met mennen) zegt ook dat ik gewoon kan mennen met dit tuig.