[AR] van sulky naar 4 wieler???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tolbergfan

van sulky naar 4 wieler???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 19:47

Ik wil overstappen naar een 4 wieler, voor mijn shet van 1.05.
Ik zoek een wagen van max 80 tot 100 kg, spoorbreedte 1 meter tot 1 meter 10...Budget rond de 1250...
Wie heeft er ervaringen met de concourswagen capriole/traverse?
Vind het zelf qua gewicht en uitstraling netjes, maar de kwaliteit is beduidend minder.
De hans meijer shetty wagens vind ik erg mooi, maar net te klein...Zoiets net iets groter en 2e hands is lastig te vinden...
Tips bij het maken van de juiste keuze zijn welkom! Ik spaar ondertussen door... :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:51

Dennis

Re: van sulky naar 4 wieler???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:04

Een wagen van dat gewicht word wel heel erg moeilijk, ben nog niets degelijks tegen gekomen met dat gewicht.

Waarom niet een spoorbreedte van 110 of meer? Met een wagen smaller dan 110 mag je geen vaardigheid mee starten, lijkt mij wel iets waar je meteen rekening mee kan houden als je een investering doe.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 20:10

Spoorbreedte maakt niet uit, heb geen wedstrijdambities meer...
Gewicht en bokhoogte vind ik belangrijker...Vind het zooo moeilijk!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 20:12

Erica_Risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:53

Ik heb toevallig zaterdag ook de overstap gemaakt van sulky cavaletti naar de sulky Traverse
Met de sulky rij ik ook graag, maar
ik merk ook aan mijn pony dat het net wat lekkerder loopt dan met de sulky.
Mijn pony is 90 cm en trekt het heel gemakkelijk,
bokhoogte is voor mij ideaal,
het is echt niet de mooiste wagen maar wel praktisch en licht...en daarbij de mogelijkheid om er tzt een langboom aan te bevestigen.
Andere merkwagens geen ervaring mee

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 19:27

Erica_Risje schreef:
Ik heb toevallig zaterdag ook de overstap gemaakt van sulky cavaletti naar de sulky Traverse
Met de sulky rij ik ook graag, maar
ik merk ook aan mijn pony dat het net wat lekkerder loopt dan met de sulky.
Mijn pony is 90 cm en trekt het heel gemakkelijk,
bokhoogte is voor mij ideaal,
het is echt niet de mooiste wagen maar wel praktisch en licht...en daarbij de mogelijkheid om er tzt een langboom aan te bevestigen.
Andere merkwagens geen ervaring mee

Ik vind de kwaliteit echt minder van deze wagens, maar het gewicht en wat je zegt de bokhoogte spreken mij erg aan. Verders geen poespas en een net wagentje...Maar of ik er jaren mee kan doen?
Ik rij regelmatig door het bos, ook onverharde paden, en door weer en wind... Dat doe ik nu met mijn sulky, en die is van dezelfde kwaliteit heb ik nu ruim een half jaar, en ziet er nog netjes uit. Beetje meer kwaliteit en je gaat gelijk richting de 2000 echt een middenweg is er niet.
Kan de traverse onder door draaien?
Kun je mij wat foto's zenden, van jou aanspanning heb ik wat vergelijkings matriaal, bedankt voor je reactie!

Erica_Risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:33

voor mij is het ook uitproberen hoe het gaat door bos, paden enz..
traverse kan niet onder doordraaien, maar ik moet zeggen: fatsoenlijke draaien maakt hij wel.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:37

Wij hadden eerst een sulky achter onze shetlander van 1.07. Dit vond ik wel een fijn ding alleen onze shet kwam er oplaatst achter dat als hij begon te steigeren, dat wij mee gingen en van de kar af sprongen. Dus we hebben nu een concourswagentje, merk weet ik niet of dat het wel heeft maar het is een hele lichte iig :j Voor mijn benen zit ik liever wat hoger en ook voor mijn rug had ik liever de sulky maar voor de pony is dit beter.