[AR] veilig de weg op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

veilig de weg op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 16:45

Ivm. het eerder donker worden (bah) en omdat ik toch redelijk goed over het hoofd te zien ben wilde ik mijn wagentje wat beter zichtbaar maken.
Dus heb ik reflectie tape gekocht en heb lekker zitten plakken.
Afbeelding
Uiteraard rood aan de achterkant en aan de voorkant op de voetsteunen zit wit.
Lampjes erbij en we zijn goed zichtbaar :D

Maisie

Re: veilig de weg op

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:55

Hesje aan en pony van die beenbeschermers om en gaan.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 17:12

Precies :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:54

Creatief!

Ipv. dat reflectie-tape zou je ook zoiets kunnen bevestigen, of in stickervorm kunnen aanbrengen (is éigenlijk namelijk verplicht voor langzaam verkeer en dus ook menwagens op de openbare weg........ maar er zijn ook een hoop menners die er niet mee rijden hoor):
Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:00

Maisie schreef:
Hesje aan en pony van die beenbeschermers om en gaan.

Hesje om de stoel is ook nog handig voor mensen vanachter :D

Ja, het donker zit er weer aan te komen. Reflectiebandjes, dekentjes enz :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 19:57

Ja de gevaren driehoek heb ik nagemaakt met tape omdat ik geen ruimte heb om een bord te bevestigen. Omdat het inderdaad eigenlijk verplicht is (al word ik er nooit op aangesproken). Maar vind het zelf wel fijn om het te hebben.
Ik zit nog te bedenken waar ik meer wit reflectie tape kan plakken aan de voorkant. Alleen nog op de punt van het lamoen maar dan houdt het wel op denk ik... aan de zijkant doe ik het niet om bestuurders niet te verwarren vanaf welke kant ik kom.

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:14

Slim idee

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:16

Ik heb ook schuiflichtjes op mijn karretje, twee rode achter en een witte aan het borststuk van mijn merrie.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:17

slim! hier ook helemaal verlicht vanavond de weg opgegaan :D
ineens reed idereen een stuk langzamer :D ( tip: zo'n flexibele om je stuur lamp van de action aan de onderkant neusriemhangen, dan zie je van voor heel de paarden benen / borst. reflectie op en dat is niet te missen, weten ze direct dat het een paard is ;) )

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:18

Ik heb inderdaad mijn voorbereidingen ook maar getroffen..
Ik heb een setje extra lampjes in mijn tas op de wagen.
Heb de afgeknotte driehoek aan de achterkant van mijn wagen bevestigd, dus dat valt sowieso op

En er zitten 2 rode lampjes achter en 2 witte aan de voorkant van de wagen. (Gekocht na een tip van Joyciej geloof ik :) ) Ze zijn echt heel fel.
Hesje moet ik nog uitwassen, dan kan die ook bij in de kar-tas.
Maar, mijn streven is om niet in het donker te gaan mennen :)) Maargoed, you never know natuurlijk, 't kan altijd eens voorkomen dat het overvalt. Zeker nou de tijd weer verzet gaat worden.. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:47

Akshay schreef:
En er zitten 2 rode lampjes achter en 2 witte aan de voorkant van de wagen. (Gekocht na een tip van Joyciej geloof ik :) ) Ze zijn echt heel fel.

Zie je nou wel........ voor alle mensen die zeiden dat ze niet genoeg licht gaven.......

:j Die wilde ik hier nog posten. En já, ze zijn écht heel fel, geven flink licht hoor, van méeeeeters afstand heel duidelijk te zien. Want daar werd door sommigen nog aan getwijfeld, maar ik heb die van de Action en de Hema ook gezien, maar die zijn echt een stuk kleiner én geven idd veel minder licht.

Ik heb er inmiddels een stuk of 10 setjes liggen, heb ze maar groots ingekocht.
[AR] Verlichting op je wagen: TIP!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:48

JoyCiej007 schreef:
Akshay schreef:

Zie je nou wel........ voor alle mensen die zeiden dat ze niet genoeg licht gaven.......

:j Die wilde ik hier nog posten. En já, ze zijn écht heel fel, geven flink licht hoor, van méeeeeters afstand heel duidelijk te zien. Want daar werd door sommigen nog aan getwijfeld, maar ik heb die van de Action en de Hema ook gezien, maar die zijn echt een stuk kleiner én geven idd veel minder licht.

Ik heb er inmiddels een stuk of 10 setjes liggen, heb ze maar groots ingekocht.
[AR] Verlichting op je wagen: TIP!

die heb ik van de action! nou wordt ik daar echt blind van als ik erinkijk hoor... voor op hoofd paard fel genoeg.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:56

Nou kijk, dan misschien toch wel dezelfde, maar je hebt ze ook kleiner/anders blijkbaar.

Ik kan er ook niet goed in/naar kijken zonder half blind te worden :+ zegt mij genoeg. Ik gok dat ze op een honderd meter ook nog wel zichtbaar zullen zijn, misschien zelfs wel meer. En ze kosten geen drol, en zijn heel makkelijk overal op en af te monteren.

Want daar zat ik mee, die standaard fietslampjes op batterijen met van die bevestigingsdingen, die pastten nooit om het frame van mijn wagen heen.
En het moet makkelijk er af te halen zijn ivm. wedstrijden enzo, en dat ze de groom niet in de weg zitten.

Ik kan ze overigens ook helemaal zelf, zonder van m'n bokkussen te komen, alle 4 heel gemakkelijk zelf aan doen. Ben er echt nog steeds heel tevreden over.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 00:03

Leuk al die tips! :D
Hebben jullie ook een reflecterende uitrijdeken?
Het liefst wil ik reflecterende stukken die je aan het tuig kan bevestigen maar ik kan deze nergens vinden...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:33

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:21

xSCWx schreef:
Leuk al die tips! :D
Hebben jullie ook een reflecterende uitrijdeken?
Het liefst wil ik reflecterende stukken die je aan het tuig kan bevestigen maar ik kan deze nergens vinden...

naalt en draad, stukje klitteband en reflectieband van de hema :D 5 minuutjes werk ;)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:11

aan de frontriem van de pony een lampje ?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:30

hielkebro schreef:
aan de frontriem van de pony een lampje ?

kan, maar ik heb ze onder de neusriem(kin ) hangen. anders kijkt het paard steeds in die (felle!) lamp en nog een minder fel lampje in haar voorpluk.