Wie rijd er allemaal aangespannen met een Shet of mini?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie rijd er allemaal aangespannen met een Shet of mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:39

@scc, dit topic is gestart om een rit te rijden in de Kampina in Boxtel, we hebben een hk topic, zie mijn onderschrift :D

Ponykoers
Berichten: 14
Geregistreerd: 16-11-13

Re: Wie rijd er allemaal aangespannen met een Shet of mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:34

Zijn er hier nog pony's die mee gaan doen aan de ponykoersen op Alkmaar?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:36

Zo vervoer ik mijn pony en sulky ;)
Afbeelding

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:05

Niekje51 schreef:
@scc, dit topic is gestart om een rit te rijden in de Kampina in Boxtel, we hebben een hk topic, zie mijn onderschrift :D



Voor iedereen die morgen de rit in Boxtel gaan rijden
Heel veel plezier.
Wat leuk om te zien dat er zoveel mensen mennen met
Hun kleine paarden

patricia-86 , wat handig om je sulky zo te vervoeren. Het is me ook wel eens gelukt met een fietsenrek achter op de trekhaak van de auto. Maar is de rail waar jou wagen ( cavelier ? ) op staat een omgebouwed fietsen rek ?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Wie rijd er allemaal aangespannen met een Shet of mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:02

Handig om zo te vervoeren, laat je het lamoen altijd gewoon erop?
(omdat het zover boven de trailer uitsteekt)

VenoSnorlax

Berichten: 4521
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Wie rijd er allemaal aangespannen met een Shet of mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:48

Ik heb laatst ook weer heerlijk gement met adisja en 19 maart ga ik meedoen aan een wedstrijd

kayalover

Berichten: 63
Geregistreerd: 13-01-11
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:50

Ik ben bezig met het beleren van mijn twee ukkies (shetlander 90 c en mini shetlander 80cm) op Texel ;)

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Wie rijd er allemaal aangespannen met een Shet of mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:36

ik rijd nog niet aangespannen met mijn shet hihi maar ben wel druk bezig met beleren!
wens jullie allemaal heeeel veel succes O:)

VenoSnorlax

Berichten: 4521
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Wie rijd er allemaal aangespannen met een Shet of mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:51

Vanavond weer naar menles met mn verzorgmini het gaat steeds beter tussen ons 2

ilovejetje
Berichten: 157
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:20

hoe vervoeren jullie je sulky allemaal?
ik had al een paar foto's gezien maar misschien zijn er meerdere manieren

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:44

ilovejetje schreef:
hoe vervoeren jullie je sulky allemaal?
ik had al een paar foto's gezien maar misschien zijn er meerdere manieren


Hoi.. hier alvast een paar plaatjes .....
Eerlijk gezegd... vervoer ik mijn twee wieler passend bij de situatie hi hi hi...
dus het loopt soms nogal uiteen... en heel soms moet ik echt puzzelen om het mee te krijgen.. grinnik..

En eigenlijk ben ik ook erg nieuwsgierig hoe andere hun twee wielers meenemen.. Ik zit nog steeds in de puzzelfase... dus tsja.. hier meestal ondersteund met meerdere spanbanden. En extra touwen om het vast te zetten. Zelfs in de trailer zet ik het nog extra vast. Ik heb ook een extra nummerbord. Voor het geval de wagen voor een deel van de nummerplaat valt .. dan maak ik een extra nummerplaat vast aan het menwagentje...


Afbeelding


Of,


Afbeelding



of


En de HCA voor op de dissel,

Afbeelding

En de HCA achter op de klep

Afbeelding

En zo met mijn eerste wagentje....
(eigenlijk stond hij met de bomen tegen de wand, en niet tegen het tussenschot. Maar moest hem vlug weer in laden omdat ik niet op de goede parkeerplek stond ha ha ha ha... maar ze stonden zo lekker.... toch even een foto van gemaakt..

Als ik lekker naar het bos ga, en ruimte in de trailer heb. Vind ik het nog altijd het fijnste om het wagentje ook gewoon in de trailer mee te nemen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nobje op 15-02-14 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ilovejetje
Berichten: 157
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:55

nobje schreef:
ilovejetje schreef:
hoe vervoeren jullie je sulky allemaal?
ik had al een paar foto's gezien maar misschien zijn er meerdere manieren


Hoi.. hier alvast een paar plaatjes .....
Eerlijk gezegd... vervoer ik mijn twee wieler passend bij de situatie hi hi hi...
dus het loopt soms nogal uiteen... en heel soms moet ik echt puzzelen om het mee te krijgen.. grinnik...

[ Afbeelding ]

Of,

[ Afbeelding ]

of,

[ Afbeelding ]


dankje :) ik wist niet dat je een sulky op een fietsendrager kon krijgen, best handig eigenlijk :+

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Wie rijd er allemaal aangespannen met een Shet of mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:05

jammergenoeg zijn de helft van je afbeeldingen niet zichtbaar haha ik was ook wel benieuwd eigenlijk

ilovejetje
Berichten: 157
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:10

claudiadvx schreef:
jammergenoeg zijn de helft van je afbeeldingen niet zichtbaar haha ik was ook wel benieuwd eigenlijk

bij mij zijn ze nu ook niet meer zichtbaar. ze heeft er nu volgens mij ook meer foto's bij gedaan.

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:46

claudiadvx schreef:
jammergenoeg zijn de helft van je afbeeldingen niet zichtbaar haha ik was ook wel benieuwd eigenlijk


Sorry, had wat mapjes in photo bucket verschoven... dus ik denk dat de link dan niet meer klopt..
Dus dan gewoon nog een keer :P :o



Hoi.. hier alvast een paar plaatjes .....
Eerlijk gezegd... vervoer ik mijn twee wieler passend bij de situatie hi hi hi...
dus het loopt soms nogal uiteen... en heel soms moet ik echt puzzelen om het mee te krijgen.. grinnik..

En eigenlijk ben ik ook erg nieuwsgierig hoe andere hun twee wielers meenemen.. Ik zit nog steeds in de puzzelfase... dus tsja.. hier meestal ondersteund met meerdere spanbanden. En extra touwen om het vast te zetten. Zelfs in de trailer zet ik het nog extra vast. Ik heb ook een extra nummerbord. Voor het geval de wagen voor een deel van de nummerplaat valt .. dan maak ik een extra nummerplaat vast aan het menwagentje...


Hier de HCA achter op de klep... (spanbanden zijn er net afgehaald)
De HCA kan niet op mijn koetsenrek ... hij is te klein.. maar zo gaat het ook prima.

Afbeelding

Of,

HCA voor op de dissel
Maar dan moet ik de stoel er wel afhalen. Anders past het niet.

Afbeelding



of
Als ik even gauw naar het bos wil, en Bennie als handpony naast het wagentje mee neem..
En Krummel is zo klein dat als ik het wagentje goed vast zet aan de voor balk en het tussenschot.
(zoniet kan je tussenschot eruit wippen..)..

Afbeelding

0f op het fietsenrek zo achter de auto.
Met de panzitting kan het zo, als ik de HCA erop zet, moet ik wel de stoel eraf halen.
Het is verassend waar je die kleine lichte HCA sulky's op mee kan nemen...
Hieronder overigens geen HCA... maar een ander super licht wagentje.. hi hi hi
Ik zou het met een zwaarder twee wielertje op een fietsenrek niet durven overigens..

Afbeelding



Ik heb ook een korte tijd een twee wieler van de lemerij gehad.
Maar die bleek toch wat aan de zware kant voor net geen 80 cm.
Edoch... paste wel heel mooi op mijn koetsen rek.
Kan daar nu even zo gauw geen foto van vinden. Maar het is zo iets als hieronder..

Afbeelding



En zo met mijn eerste wagentje....
(eigenlijk stond hij met de bomen tegen de wand, en niet tegen het tussenschot. Maar moest hem vlug weer in laden omdat ik niet op de goede parkeerplek stond ha ha ha ha... maar ze stonden zo lekker.... toch even een foto van gemaakt..

Afbeelding

Ik ben ook heel benieuwd hoe andere mensen hun wagentjes vervoeren.... dus plaats vooral foto's
Want ik ben ook nog steeds aan het puzzelen... Wat dat betreft is een zadel en hoofdstel wel erg makkelijk te vervoeren in verhouding tot je menwagen ha ha ha

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 23:44

ik vervoer hem ook op de dissel, tip ik heb er om de buizen van de sulky opengesneden tuinslangen gedaan dit helpt tegen het beschadigen van het stuiteren.

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:58

L_Rivaldo schreef:
ik vervoer hem ook op de dissel, tip ik heb er om de buizen van de sulky opengesneden tuinslangen gedaan dit helpt tegen het beschadigen van het stuiteren.


Zou je een keer een paar foto's willen plaatsen hoe jij hem vast maakt ? En goeie tip van de opengesneden tuinslang.... als ik mijn HCA op de dissel heb staan doe ik er meestal een paar transport beschermers om... Maar ik ben altijd zo bang dat ik die verlies.

Koen58
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:52

We zijn de trotse bezitters van 4 jaarlingen mini paardjes. Graag had ik geweten waar we mini tuig en mini koetsjes kunnen vinden. Zodat we ze in de toekomst kunnen gebruiken voor te mennen. En dan ook gezellige ritjes te maken.

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:48

Koen58 schreef:
We zijn de trotse bezitters van 4 jaarlingen mini paardjes. Graag had ik geweten waar we mini tuig en mini koetsjes kunnen vinden. Zodat we ze in de toekomst kunnen gebruiken voor te mennen. En dan ook gezellige ritjes te maken.


Koets bij Voskamp-Hall in Eerbeek. Daar heb ik mijne in elk geval gekocht met goede ervaring.